ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γνώριμο πρόσωπο: θα υπάρξουν επιρροές από πρωτότυπα της Renault όμως το γενικό σουλούπι του Clio δε θα αλλάξει σημαντικά. Μικροδιαφορές αναμένονται και στις διαστάσεις.

Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση του πίσω μέρους οι πληροφορίες κινούνται προς δύο κατευθύνσεις: κάποιες πηγές λένε ότι η πίσω χειρολαβή επανέρχεται (όπως στις δικές μας απεικονίσεις) και κάποιες άλλες λένε ότι το τρικ της κρυμμένης χειρολαβής θα επιβιώσει.

Αποκλειστικό: Το νέο Renault Clio

45.107 Επισκέψεις στο άρθρο (2/1/2019)

Πέμπτη γενιά προ των πυλών για το Renault Clio το οποίο θα έχει πραγματικά τα πάντα.

What is new
- Λανσάρισμα μέσα στο 2019
- Με το νέο 1,3 λτ. κινητήρα
- Και υβριδικό και ημιαυτόνομο

Οι Γάλλοι κατασκευαστές παρακολουθούν τις εξελίξεις όντας έτοιμοι να πρωταγωνιστήσουν στα πράγματα εν όψει και της Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Εντούτοις, η Renault έχει στρέψει την προσοχή της στο λανσάρισμα της νέας γενιάς του Clio ετοιμάζοντας μια από τις πιο σημαντικές πρεμιέρες της επόμενης χρονιάς: τη νέα γενιά του Clio. Με ολοκαίνουρια VW Polo και Ford Fiesta στο δρόμο, το Clio χρειάζεται σίγουρα μια ενίσχυση καθώς ακόμα και ο ομοεθνής ανταγωνισμός, κυρίως το Citroen C3 είναι αρκετά νεότερος. Το δε Peugeot 208 είναι σχεδόν της ίδιας «ΕΣΣΟ» με το Clio και ετοιμάζεται κι αυτό να κάνει αλλαγές. 

Nτιζάιν: χωρίς ριζικές αλλαγές
Σχεδιαστικά το πέμπτης γενιάς Clio δεν πρόκειται να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Η τρέχουσα εκδοχή κυκλοφορεί από το 2012 αλλά το ντιζάιν της θεωρείται ιδιαίτερα ελκυστικό. Το πιο χρήσιμο στοιχείο της σημερινής αισθητικής ταυτότητας του Clio είναι ότι μπορεί με ευκολία να προσαρμοστεί στα νεότερα πρότυπα που ακολουθεί η Renault. Οδηγός εδώ είναι το πρωτότυπο Symbioz από τη Φρανκφούρτη του 2017. Τα φώτα θα συνεχίσουν να αποτελούν σήμα-κατατεθέν για ένα ακόμα μοντέλο της Renault. Στην περίπτωση του Clio περιμένουμε να μεταφερθεί και η ιδιόμορφη μάσκα η οποία θα κόβει στη μέση τα φωτιστικά σώματα. Αντίστοιχα, η τρίτη κολώνα του πλαισίου θα μοιάζει σα να μην ενώνεται με την οροφή δίνοντας στην τελευταία μια αίσθηση αιώρησης. Από πλευράς διαστάσεων είναι άγνωστο αν θα μεγαλώσει το Clio αλλά και πόσο. Οι μηχανικοί θέλουν μεν να βελτιώσουν το επίπεδο των χώρων, αλλά περισσότερο με καλύτερη εκμετάλλευση των σημερινών περιθωρίων. Ήδη από φέτος τον Απρίλιο όταν και άρχισαν να εμφανίσονται βαριά καμουφλαρισμένα πρωτότυπα του νέου Clio ήταν σαφές ότι το γενικό φορμάτ του μοντέλου δεν έχει αλλάξει και παραμένει συνολικά γνώριμο. 

Full digital προσωπικότητα 
Βασική οδηγία προς τους εξελιγκτές ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου 100% εναρμονισμένου με την ψηφιακή εποχή. Έτσι λοιπόν στο εσωτερικό περιμένουμε μια ριζική αλλαγή. Το ταμπλό θα δείχνει πολύ πιο μοντέρνο και θα έχει νέα, πολύ μεγάλη οθόνη, με σχεδόν δεδομένο τον προσανατολισμό «πορτρέτου» όπως τον γνωρίζουμε ήδη από το Megane. Mέσω αυτού του μόνιτορ ο οδηγός θα μπορεί να ελέγχει όλες τις λειτουργίας και φυσικά να συνδέει τις φορητές συσκευές του, να συνδέεται στο ίντερνετ και να παίρνει καλύτερη ενημέρωση αλλά και ψυχαγωγία και πλοήγηση. Βήματα αναβάθμισης θα γίνουν και στον τομέα της ποιότητας με νέα και καλύτερα υλικά να ντύνουν την καμπίνα. Το σημαντικό από πλευράς ευχρηστίας του νέου Clio είναι η πρόθεση της Renault να δώσει στο μικρό της μοντέλο χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Σε αυτόνομο όχημα επιπέδου 2 στοχεύουν οι Γαλλοι, γεγονός που σημαίνει ότι για κάποια διαστήματα ο υπολογιστής θα μπορεί να αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού και του πεντάλ του καυσίμου - με τον οδηγό όμως να πρέπει να είναι πάντα παρών και έτοιμος να πάρει το βολάν στα χέρια. 

Tεχνικά: Αναβαθμισμένο δάπεδο – νέοι κινητήρες 
H γκάμα των κινητήρων θα εστιάζει κυρίως στα σύνολα βενζίνης. Από τη σημερινή γενιά θα περάσουν και στο επερχόμενο μοντέλο οι 3κύλινδροι 1.000άρηδες με τούρμπο. Το μοτέρ αυτό θα δεχτεί αρκετές αλλαγές από ότι μαθαίνουμε, οπότε είναι άγνωστο ακόμη που θα τοποθετηθούν τα σκαλιά της απόδοσής του. 

Μεγάλος πρωταγωνιστής βεβαίως ο νέος 1.300άρης κινητήρας της γαλλικής εταιρείας, εξελιγμένος στο πλαίσιο συνεργασίας της Συμμαχίας Renault Nissan με τη Daimler. H ισχύς εδώ θα απλώνεται στις βαθμίδες των 115, 140 και 160 ίππων με τη ροπή αντίστοιχα να ανέρχεται σε 220, 240 και 260 Nm και μάλιστα ξεκινώντας ακόμα και από τις 1.500 σ.α.λ.. Τα κιβώτια θα είναι χειροκίνητα έξι σχέσεων με τις πιο ακριβές και ισχυρές εκδοχές να μπορούν να συνδυαστούν και με επιλογή διπλού συμπλέκτη. Σχετικά με τους ντίζελ, αυτήν τη στιγμή δε γνωρίζει κανείς ποια θα είναι η στρατηγική της Renault. Φήμες λένε ότι τουλάχιστον για τα πρώτα χρόνια της καριέρας του νέου Clio o 1,5 dCi θα επιβιώσει, αναβαθμισμένος όμως με σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης με χρήση διαλύματος AdBlue. Για πόσα χρόνια θα γίνει αυτό, είναι άγνωστο. 

Σημαντική προσθήκη θα αποτελέσει όμως και ένα σύστημα υβριδικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μια mild εκδοχή καθώς η full ή η plug-in λύση έχουν απορριφθεί από τη Renault, η οποία ωστόσο σχεδιάζει να βάλει στο Clio έξτρα ηλεκτρικό δίκτυο 48 Βολτ για την εφαρμογή αυτή. Μια μικρή ηλεκτρική αυτονομία, μια μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και μια σεβαστή βοήθεια σε φουλ επιτάχυνση είναι σίγουρα μέσα στα θετικά που κομίζει αυτή η εφαρμογή. 

Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2019.

Η άποψή μας
Το νέο Clio επιβάλλεται να αλλάξει διότι ο ανταγωνισμός είναι πια πιο φρέσκος. Η προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας αλλά και η δυνατότητα ημιαυτόνομης οδήγησης αναμένεται να δώσουν μοναδική ώθηση στο νέο μοντέλο. 

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON