ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αποστολή στο Τορίνο: Νέο Fiat 600e | Η επιστροφή των Ιταλών στα μικρά

 Σχολιάστε 
17.812 Επισκέψεις στο άρθρο (4/7/2023)
Αποστολή στο Τορίνο: Νέο Fiat 600e | Η επιστροφή των Ιταλών στα μικρά
20 Φωτογραφίες »

Ο κωδικός «600» επιστρέφει μετά από καιρό στη γκάμα της Fiat σημαίνοντας παράλληλα την επιστροφή των Ιταλών στα μικρά. Ηλεκτροκίνητο στην έκδοση 600e και αργότερα υβριδικό, με ρετρομοντέρο σχεδιασμό α λα 500 και πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο.

Fiat 600e: Επιστροφή στα μικρά με νέο ηλεκτρικό για τη Fiat

Η Fiat επενδύει στο vintage στοιχείο, μια στρατηγική που δείχνει να της έχει βγει σε καλό την τελευταία δεκαπενταετία μετά την αναβίωση του 500, πάνω στο οποίο χτίστηκε μεγάλο μέρος της γκάμας της (500Χ, 500L, 500e). Πλέον, περνά σε μια νέα φάση με την επιστροφή του 600, ως ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μικρό. Επιστροφή στα μικρά λοιπόν για τη Fiat, μετά από μακρά απουσία με τελευταίο εκπρόσωπο της, το Punto.

Για την ιστορία του ονόματος, το 600ράκι παράχθηκε σε πρώτη φάση από το 1955 έως το 1969, ενώ, αργότερα, από το 1997 έως το 2010, η ονομασία Seicento (σ.σ. ο αριθμός 600 στα ιταλικά) επανήλθε για χάρη ενός λιλιπούτειου 3θυρου μήκους 3,34 μέτρων.

Πίσω στο σήμερα, βρισκόμαστε στο Τορίνο, στο ιστορικό εργοστάσιο Lingotto της ιταλικής φίρμας, και πιο συγκεκριμένα στην πινακοθήκη της οικογένειας Agnelli που δεσπόζει στην κορυφή του κτιρίου-ορόσημο, έχοντας θέα στην οροφή του εργοστασίου που αποτελούσε πίστα δοκιμών, για να δούμε από κοντά το ολοκαίνουργιο Fiat 600e, αλλά και το Fiat Topolino, ένα μικροσκοπικό αυτοκίνητο που αποτελεί την ιταλική έκδοση του Citroen Ami.

Σχεδίαση με στοιχεία από το ηλεκτρικό 500 και το 500Χ

Το νέο Fiat 600e βασίζεται πάνω στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας CMP του ομίλου Stellantis, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί και στο εξίσου φρέσκο Jeep Avenger και θα αποτελέσει τη βάση για το επερχόμενο compact SUV της Alfa Romeo. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος 4,17 μέτρα, πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1.523 χλστ. προσγειώνεται στην καρδιά της δημοφιλούς κατηγορίας των μικρών αυτοκίνητων, έχοντας ωστόσο και έναν αέρα crossover λόγω της απόστασης των 19,9 πόντων από το έδαφος, με το ιταλικό στρατόπεδο να αποσκοπεί στη διεύρυνση της ηλεκτρικής γκάμας στην κατηγορία των μικρών μετά την επιτυχία του ηλεκτρικού 500.



Περνώντας στο ντιζάιν, με την πρώτη ματιά, στιγμές μετά την αποκάλυψή του στην εκδήλωση που πραγματοποίησε η Fiat σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο απέναντι από το «Casa 500», δηλαδή στο σπίτι του 500, το νέο 600e παραπέμπει στο «πρόσωπο» του μικρότερου αδελφού 500, αλλά σε ένα σωματότυπο πιο κοντά στο 500X. Το ιταλικό DNA εκφράζεται μέσω των ρετρομοντέρνων γραμμών με τους στρογγυλούς προβολείς και τα LED φώτα ημέρας, ενώ η υπογραφή «600» κοσμεί τη μάσκα με ένα όμορφο χρωμιωμένο φινίρισμα. Πέρα από την τραπεζοειδή επιφάνεια στον εμπρόσθιο πρόβολο που διατηρεί μια επίπεδη λογική, το υπόλοιπο αμάξωμα χαρακτηρίζεται από πλούσιες καμπύλες, ακολουθώντας τη σχεδιαστική υπογραφή της οικογένειας του 500. Στο πλάι ξεχωρίζουν οι νέες ζάντες διαμέτρου έως και 18 ιντσών, ενώ πίσω η εικόνα είναι λίγο πολύ γνώριμη από τη σχεδιαστική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε στο ηλεκτρικό 500ράκι. Εν κατακλείδι, το νέο Fiat 600e είναι μοντέρνο, πιο χαμηλό από το 500X και αποπνέει έναν δυναμισμό που μπορεί να το κάνει trend στην μικρή κατηγορία, εκεί όπου οι Ιταλοί μεσουρανούσαν παλιότερα.



Αρχικά, το νέο 600e θα προσφερθεί σε δύο εκδόσεις: Red και La Prima. Η Red αποτελεί την εισαγωγική έκδοση, την οποία έχουμε γνωρίσει σε προγενέστερα μοντέλα της ιταλικής φίρμας από το 2021 μέχρι σήμερα και στηρίζει την ομώνυμη οργάνωση στον αγώνα κατά του AIDS, ενώ η La Prima είναι η κορυφαία έκδοση με πλουσιότερο εξοπλισμό και θα διατίθεται σε τέσσερα ξεχωριστά χρώματα, πέρα από τις τρεις «βασικές» επιλογές της Red (κόκκινο, λευκό και μαύρο) βασισμένα στον ήλιο, τη θάλασσα, τον ουρανό και τη γη της Ιταλίας. Αμφότερες οι εκδόσεις θα έχουν στη φαρέτρα τους μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας που το κατατάσσουν στο 2ο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις επιλογές για adaptive cruise control, προειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, λειτουργία θέασης 360 μοιρών, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών κ.ά..


Μοντέρνο, λιτό και πρακτικό το εσωτερικό του νέου μικρού της Fiat. Τα πλαστικά μπορεί να είναι σκληρά σε μια προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά το κόστος, ωστόσο η συναρμογή είναι αξιοπρεπής και το φινίρισμα καλό.
20 Φωτογραφίες »

Μοντέρνο, λιτό και πρακτικό το εσωτερικό του νέου μικρού της Fiat. Τα πλαστικά μπορεί να είναι σκληρά σε μια προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά το κόστος, ωστόσο η συναρμογή είναι αξιοπρεπής και το φινίρισμα καλό.

Εσωτερικό για… dolce vita

Οι άνθρωποι της Fiat μας είπαν πως η καμπίνα στο νέο 600e έχει φτιαχτεί για να προσφέρει απρόσκοπτη ευχαρίστηση και πολυτέλεια, όπως άλλωστε ορίζει το λεξικό της Οξφόρδης την «dolce vita» που κυριολεκτικά σημαίνει γλυκιά ζωή. Μοντέρνο και εργονομικό το εσωτερικό του νέου 600e, το οποίο χαρακτηρίζεται από «καθαρές» ευθείες γραμμές και ένα λιτό διάκοσμο με την ψηφιακή τεχνολογία σε πρώτο πλάνο. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια ευκρινέστατη οθόνη αφής 10,25” ως πύλη για το infotainment, το οποίο παρέχει όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto), ενώ το τεχνολογικό παζλ συμπληρώνεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών που εδράζεται πίσω από το τιμόνι με το «600» στο κέντρο. Οι επιβάτες εμπρός και πίσω έχουν στη διάθεσή τους θύρες USB Type-A & Type-C, ενώ η θήκη για το smartphone προσφέρει επαγωγική φόρτιση.



Πέρα από την τεχνολογία, οι άνθρωποι της Fiat βάζουν στο παιχνίδι την χρωματοθεραπεία για τους επιβάτες του νέου 600e, καθώς μπορούν να επιλέξουν έως και 8 διαφορετικά χρώματα για ατμοσφαιρικό φωτισμό, προφίλ οθόνης κ.ά. προσφέροντας έως και 64 διαφορετικούς συνδυασμούς εξατομίκευσης. Σε ό,τι αφορά τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, μπορεί να είναι σκληρά σε μια προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά το κόστος, ωστόσο η συναρμογή είναι αξιοπρεπής και το φινίρισμα καλό.



Ευχάριστη έκπληξη οι χώροι για τους επιβάτες με τους πίσω να έχουν αξιοπρεπή χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, τηρουμένων πάντα των αναλογιών της μικρής κατηγορίας, κυρίως λόγω του μεταξονίου των 2,65 μ. και την απουσία τούνελ μετάδοση, αν και τρίτος ενήλικας θα καθίσει με αρκετούς συμβιβασμούς. Σε ικανοποιητικό επίπεδο ο χώρος των 360 λίτρων για τις αποσκευές (έως 1.231 λτ. με ριγμένα τα καθίσματα) με ηλεκτρική πίσω πόρτα για ανέπαφο άνοιγμα, ενώ προσφέρονται επιπλέον 15 λίτρα για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.

Ηλεκτρικό μικρό με 400+ χλμ. αυτονομία & 156 άλογα

Κάτω από καμπυλόγραμμο καπό του νέου 600e φιλοξενείται ένα ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 156 ίππους με 260 Nm ροπής και παρέχει ισχύ στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης. Πηγή ενέργειας είναι ένα πακέτο μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 54 kWh (σ.σ. η «καθαρή» χωρητικότητας είναι 51 kWh) με το ηλεκτρικό σύνολο να υπόσχεται αυτονομία 409 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες και έως 604 χλμ. σε αστικό ιστό. Αυτό βέβαια επηρεάζεται άμεσα από το προφίλ που θα επιλέξει ο οδηγός επιλέγοντας ένα από τα eco, normal και sport του συστήματος παραμετροποίησης. Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα για το βάρους 1.520 κιλών 600e έρχεται σε 9 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.



Κάτι που μας έκανε εντύπωση κοιτάζοντας προσεκτικά το νέο ιταλικό μικρό είναι πως ο πίσω άξονας εφοδιάζεται με δισκόφρενα, αντί για ταμπούρα που συνηθίζεται στα περισσότερα ηλεκτρικά ανεξαρτήτως κατηγορίας. Συγκεκριμένα, οι πίσω δίσκοι έχουν διάμετερο 268 χλστ. και βοηθούν το έργο εκείνων του εμπρόσθιου άξονα των 302 χιλιοστών.

Σχετικά με τη φόρτιση, το ηλεκτρικό μικρό της Fiat εξοπλίζεται με DC σύστημα ταχυφόρτισης 100 kW που σημαίνει πως από το 20% έως το 80% χρειάζονται 27 λεπτά, ενώ διαθέτει και on board charger 11 kW για φόρτιση σε wallbox, με μια πλήρη φόρτιση να επιτυγχάνεται σε 5 ώρες και 45 λεπτά. Τέλος, μια πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα (σουκο) χρειάζεται περίπου 16 ώρες.



Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθεί πως αργότερα, μέσα στο 2024, το 600e θα λανσαριστεί και ως ήπια υβριδικό, χωρίς προς το παρόν να υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες για το κινητήριο σύνολο. Αναφορικά με τις τιμές, ο CEO της Fiat και Global CMO της Stellantis, κ. Olivier Francois είπε πως θα γίνουν προσπάθειες ώστε να κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ μετά την επιδότηση σε κάθε χώρα. Σαν μια πρώτη γεύση, οι τιμές στην Ιταλία αρχίζουν από 35.950 ευρώ για την έκδοση Red, αλλά με την κρατική επιδότηση με απόσυρση φτάνει τα 29.950 ευρώ, ενώ η κορυφαία La Prima τιμάται από 40.950 ευρώ ή από 34.950 ευρώ μετά την επιδότηση.

Συνέχεια του άρθρου >>>
EPILEGONTAS LEASING
VW