ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ασύρματος φορτιστής smartphone: Όταν το γκατζετάκι γίνεται… ταλαιπωρία
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ασύρματος φορτιστής smartphone: Όταν το γκατζετάκι γίνεται… ταλαιπωρία

3.150 Επισκέψεις στο άρθρο (17/11/2023)

- Πολλά καινούργια έχουν αυτό το «γκατζετάκι»
- Υπάρχει και ως aftermarket για να το βάλεις στο παλιό σου αμάξι
- Φαίνεται τέλεια ιδέα να φορτίζεις χωρίς καλώδια
- Όμως στην πράξη αργεί πολύ και το κινητό, ειδικά το καλοκαίρι, βράζει!

Σου λύνει τα χέρια! Ή μήπως όχι;

Αλήθεια είναι πως τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γεμίσει εξοπλισμό, τόσο κάτω από το καπό τους, όσο και εντός της καμπίνας. Ένα από τα πολλά γκατζετάκια που προσθέτουν οι κατασκευαστές στις καμπίνες των μοντέλων τους σήμερα είναι ο ασύρματος φορτιστής κινητού στην κεντρική κονσόλα. Μάλιστα, αποτελεί χαρακτηριστικό του εξοπλισμού στις πλούσιες εκδόσεις, ακόμα και mainstream μοντέλων.

Παρόλα αυτά, όπως με πολλά άλλα τεχνολογικά γκατζετάκια, το συγκεκριμένο έχει αρκετά «θέματα» στη λειτουργία του, ένα από αυτά μάλιστα είναι αρκετά σημαντικό.

Πώς λειτουργούν οι ασύρματοι φορτιστές αυτοκινήτου

Πριν αναφερθούμε στα προβλήματα, ας δούμε πώς λειτουργούν οι ασύρματοι φορτιστές (ή τουλάχιστον πώς θα έπρεπε να λειτουργούν).

Οι θέσεις ασύρματης φόρτισης χρησιμοποιούν ένα ηλεκτρομαγνητικό πηνίο για να δημιουργήσουν ένα μαγνητικό πεδίο. Αυτό επιτρέπει τη μεταφορά ενέργειας που μπορεί να ληφθεί από ένα άλλο αντίστοιχο πηνίο στο smartphone, το οποίο στη συνέχεια μετατρέπεται σε ενέργεια για την μπαταρία του τηλεφώνου.


Πολλά οχήματα έχουν σχετικό φωτάκι που σου δείχνει αν πραγματοποιείται φόρτιση.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πολλά οχήματα έχουν σχετικό φωτάκι που σου δείχνει αν πραγματοποιείται φόρτιση.

Όταν η ευκολία γίνεται ταλαιπωρία

Είναι προφανές ότι η ασύρματη φόρτιση αποτελεί ένα ιδιαίτερα βολικό γκάτζετ, καθώς το μόνο που κάνεις είναι όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο να βάζεις το κινητό στη θήκη (κάτι που λίγο πολύ κάνεις έτσι και αλλιώς) και έτσι θα έχεις μόνιμα μες τη μέρα το κινητό σου φορτισμένο. Όμως αυτή η «ευκολία», μπορεί συχνά να φέρει… πονοκέφαλο.

Πιο συγκεκριμένα, το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο για τη μεταφορά ενέργειας είναι πολλές φορές «μικρό». Γι' αυτό το λόγο χρειάζεται να βάζεις το τηλέφωνό σου απευθείας πάνω από τον φορτιστή και… εξ`επαφής. Αν έχεις μια πιο χοντρή θήκη στο κινητό και η φόρτιση απλά δεν γίνεται ή γίνεται με πολύ χαμηλή ταχύτητα.

Αποτέλεσμα, να νομίζεις ότι όταν φτάσεις στον προορισμό σου θα έχεις το κινητό σου «γεμάτο» και τελικά να μην φόρτιζε όλη αυτή την ώρα. Πολλοί μάλιστα, αναγκάζονται κάθε φορά να βγάζουν τη θήκη από το κινητό για να μπορέσει να φορτίσει όσο οδηγούν και να την ξαναβάζουν μετά, όμως σίγουρα δεν το λες και πολύ… ευκολία! Περισσότερο για ταλαιπωρία κάνει.

Εκτός από την θήκη, η φόρτιση μπορεί να διακοπεί και για άλλους λόγους, όπως αν πχ. το κινητό κουνηθεί λίγο από την θέση του, κάτι που μπορεί να συμβεί, ειδικότερα σε δρόμο με στροφές ή λακκούβες. Και οκ, αν η θήκη φόρτισης είναι στο οπτικό σου πεδίο, μπορείς να προσέξεις αν η φόρτιση συνεχίζει ή διακόπτεται (πολλά αυτοκίνητα μάλιστα έχουν και σχετικό φωτάκι στην κονσόλα). Αν όμως αυτή βρίσκεται καταχωνιασμένη κάπου μέσα σε μια κρύπτη, τότε απλά… τζογάρεις.

Και μετά είναι η συμβατότητα της συσκευής, καθώς πολλές φορές πρέπει είτε να ψάξεις στις ρυθμίσεις του κινητού πως ενεργοποιείται η ασύρματη φόρτιση, ή να κάνεις κάποια αναβάθμιση (οκ σε αυτό δεν φταίνε οι φορτιστές αλλά τα ίδια τα κινητά). Για να μην αναφερθούμε στην περίπτωση το κινητό να είναι μεγάλο και να μην χωρά τελικά στη θήκη.

Τέλος, πρέπει να αναφερθούμε στην ταχύτητα φόρτισης. Δυστυχώς η ασύρματη φόρτιση δεν φημίζεται για την ταχύτητά της, με αποτέλεσμα σε μια διαδρομή μισής ώρας να φορτίσεις το πολύ ένα 5%, ενώ ειδικότερα τους ζεστούς, καλοκαιρινούς μήνες η συσκευή του κινητού κυριολεκτικά «βράζει», κάτι που σίγουρα δεν θα βγει σε καλό μακροχρόνια.

Mercedes
NISSAN