Σε μία χρονιά στην οποία η Audi ξεχώρισε πανευρωπαϊκά με την αύξηση των πωλήσεών της, το best-seller στην κλάση του, Audi Q3, εντυπωσίασε στην δημοφιλέστατη έκδοση των 150 ίππων.
Εξαιρετική για το τμήμα πωλήσεων της Audi στην Ελλάδα ήταν η χρονιά που ολοκληρώθηκε. Η γερμανική premium εταιρεία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 31,4% συγκριτικά με το 2020, αριθμός που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους πανευρωπαϊκά. Την ίδια στιγμή, η Audi έδειξε την δυναμική της και στον εγχώριο premium ανταγωνισμό, καθώς στις πωλήσεις λιανικής βρέθηκε στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών.
Το πιο σημαντικό μερίδιο στην συγκεκριμένη επιτυχία, βέβαια, είχε το best-seller στην ιδιαίτερη κλάση των premium SUV. Ο λόγος για το Audi Q3, το οικογενειακό crossover που προσφέρεται σε ευρεία γκάμα κινητήρων (βενζίνης, mild hybrid, diesel και την δημοφιλέστατη για εταιρική χρήση Plug-in υβριδική), καθώς και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Ένα μοντέλο που ξεχώρισε, έχοντας ως ναυαρχίδα την επιλογή με τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων.
Η σπορτίφ έκδοση αμαξώματος Sportback «μαγνητίζει» χάρη στην χαμηλωμένη πίσω οροφή.
Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Audi Q3 είναι η σχεδιαστική φιλοσοφία που υιοθετεί και η οποία διαφέρει ανάλογα με το αμάξωμα που θα επιλέξει κάποιος. Μιλάμε, φυσικά, για την έκδοση Sportback που ταιριάζει σε όσα αναζητούν μία πιο εκλεπτυσμένη επιθετικότητα, στοιχείο που χαρίζει απλόχερα η χαμηλωμένη οροφή στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Στην κλασική του έκδοση, το Audi Q3 «αγκαλιάζει» ένα ευχάριστο σχεδιαστικό προφίλ, το οποίο αποτυπώνεται στους τονισμένους «ώμους» και την ψαρωτική οχτάγωνη μάσκα που δεσπόζει μπροστά αποτελώντας ενιαίο τμήμα με τον αιχμηρό προφυλακτήρα.
Ακριβά υλικά –ψαρωτική η επένδυση από αλκαντάρα στη φάσα που διατρέχει το μέσο του ταμπλό- και hi-tech περιβάλλον δημιουργούν μια μοναδική θα λέγαμε ατμόσφαιρα.
Η διακόσμηση της καμπίνας στο Audi Q3 ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις που μπορεί να έχει κανείς από ένα premium μοντέλο. Τα υλικά είναι ποιοτικά και εξαιρετικά φινιρισμένα, ενώ ταυτόχρονα οι ανάγκες συνδεσιμότητας καλύπτονται στον μέγιστο βαθμό. Από την βασική εξοπλιστική έκδοση προσφέρονται μία οθόνη αφής infotainment 8,8 ιντσών (προαιρετικά 10,25), καθώς και πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25 ίντσες. Ως έξτρα βρίσκει κανείς το ίδιων διαστάσεων Audi Virtual Cockpit με την ρεαλιστική απεικόνιση των δεδομένων κίνησης. Πληρέστατο, φυσικά, και σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, προειδοποίηση και υποβοήθηση αλαγής λωρίδας, Adaptive Cruise Control κ.ά..
Μία οθόνη 8,8 ιντσών του συστήματος infotainment MMI της Audi καλύπτει τις ανάγκες συνδεσιμότητας.
Ξεχωριστή αναφορά πρέπει να γίνει και στον τομέα της ευρυχωρίας. Το Audi Q3 προσφέρει μία από τις κορυφαίες τιμές «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, καθώς εμείς στο Test Center του AutoΤρίτη μετρήσαμε διαθέσιμα 182 χλστ.. Σε αυτό προσθέστε και το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα που ενισχύει ακόμη περισσότερο την πρακτικότητα της καμπίνας του γερμανικού μικρομεσαίου SUV.
Δημοφιλέστατη ανάμεσα στις επιλογές κίνησης του Audi Q3 είναι η έκδοση του 1.500άρη TFSI κινητήρα των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνδυάζεται και με ήπια υβριδική τεχνολογία για ακόμη καλύτερες επιδόσεις και σημαντική οικονομία καυσίμου. Για να πετύχει μειωμένη κατανάλωση αξιοποιεί τόσο το σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους όσο και το ημιαυτόματο κιβώτιο κιβώτιο 7 σχέσεων S tronic το οποίο αποκρίνεται γρήγορα και ομαλά, αλλάζοντας άμεσα σχέσεις. Εμείς μετρήσαμε γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ., αριθμός που ικανοποιεί αν συνυπολογίσουμε την μεγάλη ιπποδύναμη και το βάρος του Audi Q3.
Το καλό του οδηγικό πρόσωπο το δείχνει φυσικά με την σπορ ρύθμιση, όπου το ακριβές και προοδευτικό τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος και η ανάρτηση σφίγγει περιορίζοντας περισσότερο την κλίση και μειώνοντας την υποστροφική τάση στο όριο.
Αντίστοιχη premium αίσθηση αφήνει και στο οδηγικό κομμάτι το Audi Q3. Προαιρετικά διατίθεται με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, διευρύνοντας έτσι την εικόνα του προς όλες τις κατευθύνσεις (άνεση, οδική συμπεριφορά) μέσω και των επιπλέον ρυθμίσεων στο σύστημα παραμετροποίησης Drive Select (Efficient, Normal, Dynamic, Auto, Individual και off road). Μην ξεχνάμε, τέλος, και τα εξαιρετικά φρένα, καθώς στο φρενάρισμα πανικού από τα 100-0 χλμ./ώρα ακινητοποιήθηκε μόλις στα 36μ..
Το Audi Q3 προσφέρεται σε πολλές εκδόσεις κίνησης και δύο επιλογές αμαξώματος (απλό και Sportback). Στην βάση της γκάμας ο 1,5 TFSI των 150 ίππων κοστίζει 32.900 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (36.700 ως Sportback). Το ίδιο μοτέρ στην πιο πλούσια εξοπλιστική έκδοση «Advanced», με ήπια υβριδική τεχνολογία και κιβώτιο S tronic ξεκινά από τα 35.950 ευρώ. Κλείνοντας να πούμε ότι το Audi Q3 διατίθεται ως Plug-in hybrid με μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης (Q3 45 TFSI e S tronic από 47.750 ευρώ), ως τετρακίνητο (από 55.250 ευρώ σε diesel μοτέρ 200 ίππων) αλλά και σε «πολεμικές» RS εκδόσεις ισχύος 400 ίππων!