Τα δύο κορυφαία hot hatch στον πλανήτη, η Mercedes-AMG Α 45 S και το Audi RS3 Sportback ανταγωνίζονται ακόμα και supercars. Στη μεταξύ τους κόντρα όμως ποιος θα επικρατήσει;
Ας ξεκινήσουμε με μια παραδοχή: τα σημερινά hot hatch έχουν ξεφύγει τόσο που θυμίζουν supercars, τουλάχιστον σε απόδοση, του πρόσφατου παρελθόντος. Σε σημείο που μόνο σε μια πίστα ένας καλός οδηγός θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές τους στο έπακρο. Πρωτοστάτες σε αυτό είναι κυρίως οι premium φίρμες που θέλουν να αποδείξουν την μοναδικότητά τους και την τεχνολογική υπεροχή τους. Αυτή τη στιγμή, στην κορυφή της κατηγορίας, είναι η Mercedes-AMG A 45 S, ωστόσο το νέο Audi RS3 Sportback ήρθε να σφετεριστεί το στέμμα της. Mercedes εναντίον Audi δηλαδή, σε μια κόντρα όπου ο έτερος Γερμανός ανταγωνιστής, η BMW, αποχώρησε πριν καν ξεκινήσει το παιχνίδι.
Tο RS3 «τρομάζει» με το μεγάλο προφυλακτήρα RS, την επανασχεδιασμένη μάσκα και τους αεραγωγούς, στοιχεία που συνδυάζονται έντεχνα με τους σφηνοειδείς προβολείς LED και τα δυναμικά φλας.
Δεν αποτελεί έκπληξη φυσικά πως οι σχεδιαστές και των δύο μοντέλων κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια για να βγάλουν το πιο επιθετικό προφίλ και των δύο μοντέλων, «πατώντας» φυσικά πάνω στις συμβατικές τους εκδόσεις. Στην Α 45 S θα συναντήσουμε πιο φουσκωμένα φτερά, τα οποία φιλοξενούν τα αυξημένα μετατρόχια, μάσκα που παραπέμπει στα μεγαλύτερα AMG μοντέλα της εταιρείας και έναν εντυπωσιακό προφυλακτήρα εμπρός. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι 4 απολήξεις των εξατμίσεων με τον διαχύτη και φυσικά η μεγάλη αεροτομή.
H Α 45 S σχεδιαστικά φέρει φουσκωμένα φτερά, μάσκα που παραπέμπει στα μεγαλύτερα AMG μοντέλα της εταιρείας και έναν εντυπωσιακό προφυλακτήρα εμπρός.
Από την άλλη το RS3 «τρομάζει» με το μεγάλο προφυλακτήρα RS, την επανασχεδιασμένη μάσκα και τους αεραγωγούς, στοιχεία που συνδυάζονται έντεχνα με τους σφηνοειδείς προβολείς LED και τα δυναμικά φλας. Πίσω, οι πινελιές φινιρίσματος εμπνευσμένες από τους αγώνες ταχύτητας περιλαμβάνουν τον επανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα ειδικά για RS, με ενσωματωμένο διαχύτη και το σύστημα εξάτμισης RS με δύο μεγάλες οβάλ απολήξεις.
Συνολικά το RS3 έχει πιο άγριο παρουσιαστικό, χάρη στην μπροστινή του όψη, ωστόσο η AMG από πίσω έχει πιο αγωνιστικό στυλ.
H Α 45 ξεχωρίζει στο εσωτερικό, καθώς συνολικά ο διάκοσμος δείχνει πιο σπορτίφ, αλλά και πιο διαφοροποιημένος από τις συμβατικές εκδόσεις.
Στο εσωτερικό τα δύο μοντέλα επενδύουν στις συμβατικές εκδόσεις τους με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και το άρτιο τεχνολογικό προφίλ. Φουλ digital με μεγάλες οθόνες, ψηφιακά πιλοτήρια και πληρέστατα πακέτα συστημάτων υποβοήθησης. Τον σπορτίφ τόνο δίνει το φινίρισμα με τις χρωματικές λεπτομέρειες (κίτρινες για την A 45 S και κόκκινες στο RS3), τα flat-bottom τιμόνια, τα λογότυπα και φυσικά τα καθίσματα μπάκετ.
Τον σπορτίφ τόνο στην καμπίνα του RS3 δίνoυν οι κόκκινες λεπτομέρειες στο φινίρισμα, το flat-bottom τιμόνι και τα καθίσματα μπάκετ.
Εδώ θα λέγαμε πως η Α 45 S ξεχωρίζει περισσότερο, καθώς συνολικά ο διάκοσμος δείχνει πιο σπορτίφ, καθώς σε αυτό συμβάλουν και οι στρογγυλοί αεραγωγοί, αλλά και το πιο διαφοροποιημένο στιλ από τις συμβατικές εκδόσεις.
Με 211 ίππους στο λίτρο, ο M 139 της A45 S έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ ακόμα και από αυτή της Bugatti Chiron των 1.500 ίππων.
To «αστέρι» έχει στο μηχανοστάσιό του τον 2λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης 421 ίππων και 500 Nm ροπής. Στο σημείο αυτό κρατείστε την ειδική ισχύ του 2λιτρου κινητήρα: Με 211 ίππους στο λίτρο, ο M 139 έχει την υψηλότερη ειδική ισχύ ακόμα και από αυτήν της Bugatti Chiron των 1.500 ίππων (188 ίπποι στο λίτρο). Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται από τη Mercedes σε 3,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα.
Ο πεντακύλινδρος TFSI των 400 ίππων χαρίζει στο RS3 τον τίτλο του γρηγορότερου hothatch στο 0-100χλμ./ώρα, με μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.
Από την άλλη πλευρά, το Audi RS3 εξοπλίζεται για μια ακόμη φορά με τον 2,5 λίτρων πεντακύλινδρο TFSI κινητήρα. To σύνολο αποδίδει 400 άλογα και 500 Nm ροπής και δίνει την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να πετύχει το 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα, με τα 280 χλμ./ώρα να διατίθενται ως προαιρετική αναβάθμιση ενώ με το πακέτο RS Dynamic και τα κεραμικά φρένα, η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 290 χλμ./ώρα. Εδώ ένα αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στέλνει την κίνηση, επίσης, και στους τέσσερις τροχούς.
Συνοψίζοντας, η Mercedes-AMG εξακολουθεί να είναι το πιο ισχυρό hot hatch με 21 παραπάνω ίππους, ωστόσο το RS3 καταφέρνει καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα για μόλις 0,1 δλ., ενώ και τα δύο μοντέλα διαθέτουν κιβώτια διπλού συμπλέκτη και συστήματα τετρακίνησης με εξελιγμένες λειτουργίες torque-vectoring, launch control και drift modes.
H A45 S έχει πάντα περισσότερο πισωκίνητη λογική και το torque vectoring να κλείνει σε κάθε μετρίασμα του γκαζιού την τροχιά του μπροστινού.
Μιλάμε για δύο πολεμικές μηχανές που μπορούν να προκαλέσουν supercars, ειδικά σε μια πίστα, τα καθένα με το δικό του χαρακτήρα και φιλοσοφία. Συνεπώς το ποιο σας ταιριάζει έχει να κάνει κυρίως με τις προτιμήσεις σας και το στυλ, καθώς οι διαφορές σε αυτό το επίπεδο είναι μικρές και για να είμαστε ειλικρινείς θα πρέπει να είναι κάποιος καλού επίπεδου οδηγός για να τις αντιληφθεί μέσα σε ένα ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον και όχι ένα δημόσιο δρόμο.
Το νέο RS 3 είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο.