ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θες Ford; Μόνο SUV αλλά SUV που στρίβει κιόλας! Γιατί;

1.172 Επισκέψεις στο άρθρο (23/4/2025)
Θες Ford; Μόνο SUV αλλά SUV που στρίβει κιόλας! Γιατί;

Το Ford Focus σταματάει να παράγεται μέσα στο 2025.
Εκτός από τη Mustang, όλα τα μοντέλα της Ford είναι SUV.
Η αγορά θέλει SUV, το ίδιο και η ηλεκτροκίνηση.
Η μεταμόρφωση της Ford θα αλλάξει και το κοινό της.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Το Ford Focus σταματάει να παράγεται μέσα στο 2025

Όταν μιλάμε για μάρκες που έχουν αποκλειστικά SUV στη γκάμα τους, μπορεί το μυαλό σου να πηγαίνει στην Jeep ή στην Land Rover. Όμως με τη Ford να ετοιμάζει να αποσύρει το Focus από την αγορά, αν θες ένα από τα μοντέλα της, θα πρέπει να θες SUV. Γιατί;

Πρώτα το Mondeo, μετά το Fiesta και τώρα το Focus. Η Ford έχει «κόψει» από τη γκάμα της ό,τι μοντέλο δεν είναι SUV. Μην ξεχνάμε τα B-Max, C-Max και S-Max που μας «άφησαν» όταν τα πολυμοφρικά (MPV) έγιναν τελείως ντεμοντέ, αλλά και το Ka, που «έκλεισε» μαζί με τη μίνι κατηγορία. Και φυσικά όλα εκείνα τα μοντέλα που είδαμε κατά καιρούς και αγαπήσαμε, άλλα πολύ, άλλα λιγότερο, όπως τα παλιά coupe Puma (1997-2001) και Cougar (1998-2002). H Ford δε βλέπει ούτε τρόπο, ούτε λόγο να κρατήσει το Focus στην παραγωγή, παρά τις αλλαγές στις μετρήσεις ρύπων που έφερε η πρόσφατη ανακοίνωση της Ε.Ε και αντίθετα με άλλους κατασκευαστές που θα διατηρήσουν κάποια μοντέλα τους μέχρι το 2030, το Focus «τελειώνει» φέτος.

Εκτός από τη Mustang, όλα τα μοντέλα της Ford είναι SUV

Αν δεν θέλεις λοιπόν SUV, αν και η αλήθεια είναι πως η μόδα επιτάσσει ολοένα και περισσότερο τα SUV, κάτι που αποτυπώνεται και στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και την Ευρώπη, τότε το μόνο μοντέλο που μπορείς να πάρεις από τη Ford θα είναι η Mustang. Χωρίς πλάκα όμως, ολόκληρη η «κανονική» γκάμα της μάρκας, με το τέλος του Focus θα είναι αποκλειστικά SUV. Kuga και Puma συνεχίζουν θερμικά και υβριδικά κανονικά, ενώ το Puma έχει ήδη και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αυτή προστίθεται στη γκάμα ηλεκτρικών, Explorer, Capri και Mustang Mach-E, δηλαδή στο σύνολο τέσσερα ηλεκτρικά SUV.

Η αγορά θέλει SUV, το ίδιο και η ηλεκτροκίνηση

Πώς γίνεται όμως μια μάρκα που έχει καθιερωθεί στα mainstream μοντέλα να κάνει τέτοια στροφή, αφήνοντας όλες τις παραδοσιακές κατηγορίες στην ουσία χωρίς εκπρόσωπο; Με πρώτη ματιά θα έλεγε κανείς πως η Ford «τρελάθηκε» και ίσως όπως και τόσες άλλες αμερικανικές ή ασιάτικες μάρκες, δεν ενδιαφέρεται πια και τόσο πολύ για την Ευρώπη. Όμως, αυτό δεν ισχύει. Τα μίνι, μικρά και μικρομεσαία μοντέλα πέρα από το ότι δεν πουλάνε τόσο όσα τα SUV πλέον, άφηναν πολύ μικρότερο περιθώριο κέρδους εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Δεν είναι τυχαίο τώρα που η αγορά «λυσάει» για SUV, η Ford (και άλλοι) να πέφτουν με τα μούτρα, όταν τα περιθώρια κέρδους είναι επιτέλους υγιή και οι αγοραστές δείχνουν εμπράκτως ότι τα γουστάρουν, αφού τα αγοράζουν σαν ζεστό ψωμάκι. Τα SUV είναι trend αλλά και η «κότα με τα χρυσά» αβγά, οπότε η Ford κάνει τη σωστή κίνηση. Και η Ford είναι από τις λιγοστές, αν όχι η μοναδική μάρκα, που τη νοιάζει πολύ η οδική συμπεριφορά, οπότε έχει επενδύσει πολύ στο να είναι οδηγοκεντρικά τα μοντέλα της, παρόλο που είναι SUV. Τυχαίο ότι το Puma έχει το ρεκόρ στην κατηγορία του στο Test Αποφυγής Κινδύνου με 77 χλμ./ώρα; Δε νομίζω!

Η μεταμόρφωση της Ford θα αλλάξει και το κοινό της

Για αρκετό κόσμο η μεταμόρφωση αυτή θα σημάνει πιθανώς και την απομάκρυνσή τους από τη μάρκα. Οι αγοραστές που περιμένουν ακόμη να αγοράσουν ένα μικρό ή μικρομεσαίο (ή και μεσαίο) δεν θα απογοητευτούν μόνο από τη Ford, αφού τόσες άλλες μάρκες έχουν αποχωρήσει από τις κατηγορίες αυτές. Για όσους τα SUV παραμένουν εκτός της λογικής τους, οι διαθέσιμες επιλογές μειώνονται σημαντικά κάθε χρόνο, ενώ αν οι αγοραστές αυτοί έχουν και άλλα «δικά τους» εμπόδια, αν για παράδειγμα δεν θέλουν γαλλικό ή γιαπωνέζικο, θα μείνουν χωρίς αμάξι. Ή απλά θα δουν και αυτοί το «φως» και θα πάνε σε SUV, οπότε και η Ford θα ξαναγίνει η μάρκα που θα τους κρατήσει.
 
Εσύ είσαι έτοιμος για μία Ford με αποκλειστικά SUV στη γκάμα της; Και τελικά αν κοιτάς SUV, είναι η Ford τώρα περισσότερο από ποτέ η μάρκα που έχει το μοντέλο που ψάχνεις; Ή μήπως επιμένεις σε παραδοσιακό σχήμα και χωρίς τη Ford θα κοιτάξεις αλλού; Τι λες;

Autotriti.gr
VITO TOURER