ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αυτά τα Plug-in «καίνε» λίγο όταν είναι ξεφόρτιστα

(6/2/2025)
Αυτά τα Plug-in «καίνε» λίγο όταν είναι ξεφόρτιστα

Αυτά τα Plug-in «καίνε» λίγο όταν είναι ξεφόρτιστα

Το λένε οι έρευνες: οι περισσότεροι χρήστες δεν φορτίζουν τα Plug-in τους
Τότε όμως (ξεφόρτιστο), ένα Plug-in «καίει» πολύ, παραπάνω και από ένα απλό βενζινοκίνητο
Υπάρχουν εξαιρέσεις, δηλαδή Plug-in που καίνε λίγο ξεφόρτιστα: είναι τα Mercedes A-Class, Peugeot 408, Alfa Romeo Tonale, Opel Astra, Ford Kuga, Toyota Prius

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Το λένε οι έρευνες: οι περισσότεροι χρήστες δεν φορτίζουν τα Plug-in τους

Τα Plug-in υβριδικά είναι μία κατηγορία αυτοκινήτων που σημειώνει μεγάλο αριθμό εταιρικών πωλήσεων, λόγω των φοροελαφρύνσεων που τα συνοδεύουν (δεν πληρώνουν εταιρικό φόρο χρήσης). Η δυνατότητα να πηγαίνουν αμιγώς ηλεκτρικά για πολλά χλμ. αφενός κρατά χαμηλά τους αέριους ρύπους, αφετέρου μειώνει την συνολική κατανάλωση καυσίμου.
 
Αλλά πόσο ηλεκτρικά πηγαίνουν; Το λέμε, διότι σύμφωνα με έρευνες οι περισσότεροι χρήστες δεν φορτίζουν τα Plug-in τους. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε την έρευνα του ICCT, του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία οι κάτοχοι τους χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό σύστημα από 26 έως 56% λιγότερο σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις της EPA (η Ρυθμιστική Αρχή Περιβάλλοντος των ΗΠΑ).

Τότε όμως (ξεφόρτιστο), ένα Plug-in «καίει» πολύ, παραπάνω και από ένα απλό βενζινοκίνητο

Με άδεια μπαταρία, το Plug-in υβριδικό χάνει το πλεονέκτημα της μικρής κατανάλωσης. Το αντίθετο, «καίει» πολύ παραπάνω από ένα απλό βενζινοκίνητο, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα PHEV είναι αρκετά βαρύτερα, λόγω μπαταρίας. Φυσικά, όπως σε κάθε τι, υπάρχουν εξαιρέσεις.
 
Στις γραμμές που ακολουθούν βλέπουμε 5+1 Plug-in υβριδικά με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με ξεφόρτιστη μπαταρία.

1. Mercedes A-Class & Peugeot 408 με 4,5 λτ./100 χλμ.

Από όσα PHEV έχουμε μετρήσει, Mercedes A-Class 250 e και Peugeot 408 έχουν την χαμηλότερη μέση πραγματική κατανάλωση, στα 4,5 λτ./100 χλμ.. Στην περίπτωση του luxury μικρομεσαίου των Γερμανών, έχουμε ένα σύνολο που αποδίδει συνδυαστικά 218 άλογα και 450 ροπής, το οποίο κάνει έως και 75 χλμ. μόνο με ρεύμα, μέσα στην πόλη. Όσον αφορά το fastback SUV της Peugeot, η συνδυαστική ισχύς είναι στα 224 άλογα. Το σύνολο του 408 Plug-in hybrid κάνει 52 χλμ. μόνο με ρεύμα, δουλεύοντας αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι και την ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα, αφού επιλέξεις το «hybrid mode».

2. Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 με 4,8 λτ./100 χλμ.

Κατανάλωση κάτω από 5 λτ./100 χλμ. έχει η κορυφαία έκδοση της Alfa Romeo Tonale. Το πρώτο Plug-in στην ιστορία της Alfa Romeo είναι 4κίνητο (Q4) και έχει μέση πραγματική κατανάλωση στα 4,8 λτ./100 χλμ., παρότι μιλάμε για ένα οικογενειακό SUV που αποδίδει συνολικά 280 άλογα. Η πραγματική αυτονομία της Alfa Romeo Tonale Plug-in hybrid Q4 είναι στα 60-70 χλμ., ενώ στα αξιοσημείωτα της premium Ιταλίδας είναι το κορυφαίο φρενάρισμα (100-0 χλμ./ώρα σε 35,5 μέτρα).

3. Opel Astra PHEV 180 PS με 5,0 λτ./100 χλμ.

Μοντέρνο σχεδιαστικά μέσα-έξω, το Opel Astra έχει κορυφαίες επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση στην PHEV έκδοση των 180 ίππων. Με επιλεγμένο το sport mode και με επάρκεια ρεύματος στη μπαταρία, το Astra προσφέρει full ισχύ και επιταχύνει δυναμικά: 0-100 σε 7,6 δλ, 60-100 σε 3,9 δλ. 80-120 σε 4,9 δλ., νούμερα, δηλαδή, που θυμίζουν... OPC. Η πραγματική αυτονομία του Opel Astra PHEV 180 PS είναι κοντά στα 50 χλμ., ενώ η μέση πραγματική κατανάλωση στα 5 λτ./100 χλμ..

4. Kuga PHEV 243 PS με 5,2 λτ./100 χλμ.

Το Ford Kuga PHEV είναι το πρώτο σε πωλήσεις Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη τα τρία τελευταία χρόνια, πορεία που θέλει να συνεχίσει και με την ανανεωμένη έκδοσή του. Πλέον στα 243 άλογα, το Ford Kuga PHEV έχει μέση πραγματική κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. και πραγματική ηλεκτρική αυτονομία στα 60 χλμ.. Συνυπολογίζοντας το μεγάλο ρεζερβουάρ (43 λτ.) το Plug-in υβριδικό Ford Kuga έχει συνολική αυτονομία πάνω από 900 χλμ., με βενζίνη και ρεύμα μαζί.

5. Toyota Prius Plug-in 223 PS με 5,5 λτ./100 χλμ.

Το πρώτο υβριδικό στην ιστορία της Toyota, πλέον είναι αποκλειστικά επαναφορτιζόμενο. Ο λόγος για το Toyota Prius που ως Plug-in υβριδικό αποδίδει 223 άλογα και στο ταξίδι είναι πιο ήσυχο και από Mercedes C-Class σύμφωνα με τις μετρήσεις μας (67,2 έναντι 68 dB). Όσον προς την κατανάλωσή του «καίει» 5,5 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με το AutoΤρίτη, αξιοποιώντας την αεροδυναμική σχεδίασή του, που αφενός γοητεύει, αφετέρου ρίχνει συντελεστή και κατανάλωση.

Αναλυτικά 6 Plug-in υβριδική με χαμηλή κατανάλωση, με ξεφόρτιστη μπαταρία

Μάρκα/Μοντέλο Τιμή-από (€) Πραγματική Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) Χρόνος φόρτισης 7,4 kW Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας (kWh)
Peugeot 408 Plug-In Hybrid 225 PS   4,5 1:42' 11,3
Mercedes A-Class 250 e 218 PS   4,5 1:45' 11,5
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 280 PS   4,8 2:30' 12
Opel Astra Plug-In Hybrid 180 PS   5 1:42' 9,9
Ford Kuga PHEV 243 PS 2WD   5,2 3:30' (3,7 kW) 10,7
Toyota Prius Plug-in hybrid 223 PS   5,5 3:45' (2,3 kW) 13,6

Autotriti.gr
E-VANS AYTONOMIA