- Το πιο οικολογικό Kia EV3.
- Μήλα, μανιτάρια και ρύζι αποτελούν τις πρώτες ύλες για υλικά μέσα και έξω.
- Ανακυκλωμένο πλαστικό και φυτικές ίνες έχουν χρησιμοποιηθεί επίσης.
- Κανένα από αυτά τα υλικά δε θα χρησιμοποιηθεί στο κανονικό μοντέλο.
Το πιο οικολογικό Kia EV3
Η Kia αποκάλυψε μια πρωτότυπη έκδοση του ηλεκτρικού SUV της, EV3, κατασκευασμένη με φυσικά και ανακυκλωμένα υλικά, όπως υποπροϊόντα μανιταριών, μήλων και ρυζιού. Το Kia EV3 Study Car, όπως ονομάζεται, αποτελεί το αποτέλεσμα του Ομίλου Hyundai αναφορικά με την έρευνα του στη χρήση εναλλακτικών υλικών στην κατασκευή των αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των υποπροϊόντων από τη βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων.
Μήλα, μανιτάρια και ρύζι αποτελούν τις πρώτες ύλες για υλικά μέσα και έξω
είναι εν μέρει κατασκευασμένα από δέρμα μήλου, το οποίο προέρχεται από υπολείμματα μήλων και η Kia λέει ότι μπορεί να αντικαταστήσει το κανονικό δέρμα. Το δέρμα μήλου συνεισφέρει μεταξύ 30 και 40 τοις εκατό των υλικών στο τιμόνι και στο υποβραχιόνιο της κεντρικής κονσόλας, όπου συνήθως χρησιμοποιείται δέρμα.
Το «χαλάκι» που υπάρχει στο pad ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου στο EV3 Study Car είναι κατασκευασμένο από υποπροϊόντα που απορρίπτονται από την καλλιέργεια μανιταριών, όπως τα κοτσάνια αλλά και μανιτάρια τα οποία δεν πληρούν τα πρότυπα ποιότητας, προκειμένου να καταλήξουν στα πιάτα μας και πετιούνται.
Ένα άλλο προϊόν που προέρχεται από υπολείμματα τροφίμων που χρησιμοποιείται στο αυτοκίνητο είναι το πυρίτιο από πίτουρο ρυζιού, το οποίο χρησιμοποιείται μαζί με ανακυκλωμένα μπουκάλια νερού στα ελαστικά του EV3 Study Car. Η Michelin και η Goodyear έχουν πειραματιστεί με το φυσικό πυρίτιο που βρίσκεται σε φλοιούς ρυζιού για την κατασκευή ελαστικών. Το πυρίτιο είναι ένα ανανεώσιμο υλικό, που συνήθως προέρχεται από άμμο – που χρησιμοποιείται στα ελαστικά για τη βελτίωση της αντίστασης κύλισης, της πρόσφυσης σε βρεγμένα οδοστρώματα και άλλα.
Ανακυκλωμένο πλαστικό και φυτικές ίνες έχουν χρησιμοποιηθεί επίσης
Από κει και πέρα, το ανακυκλωμένο πλαστικό από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους έχει χρησιμοποιηθεί στους προφυλακτήρες, την πόρτα του χώρου αποσκευών, στο χώρο αποσκευών που υπάρχει στο μπροστά μέρος και τις επενδύσεις των θυρών του EV3 Study Car. Η Kia είπε πως το σκραπ πλαστικό από οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, θρυμματίζεται και διαλέγεται για να εξαχθούν μόνο τα απαραίτητα υλικά. Στη συνέχεια αποσυντέθηκε χημικά για να επιστρέψει στην αρχική του μορφή και στη συνέχεια αποτέλεσε την πρώτη ύλη για να κατασκευαστούν τα μέρη που προαναφέρθηκαν.
Τέλος, το άχρηστο νάιλον έχει χρησιμοποιηθεί και αυτό για την κατασκευή του EV3 Study Car, ενώ το κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας είναι κατασκευασμένο από φυτικές ίνες. Η οροφή και ορισμένες εξωτερικές πινελιές έχουν παραχθεί με σύνθετο πλαστικό ενισχυμένο με φυτικές ίνες (NFRP), συμπεριλαμβανομένων βιοπολυμερών - ένα είδος πολυμερούς που προέρχεται από ζωντανούς οργανισμούς όπως φυτά και άλλους μικροοργανισμούς.
Κανένα από αυτά τα υλικά δε θα χρησιμοποιηθεί στο κανονικό μοντέλο
Συνολικά, η Kia ανέπτυξε 22 νέες τεχνολογίες κατασκευής που έχουν εφαρμοστεί σε 69 εξαρτήματα στο EV3 Study Car. Σε κάθε περίπτωση, κανένα από αυτά τα υλικά δε θα προσφέρεται στο κανονικό μοντέλο, το οποίο προσφέρεται ήδη στην Ελλάδα.