Μήπως τελικά οι εταιρείες φτιάχνουν αυτοκίνητα μόνο για μετρήσεις και όχι για την πραγματικότητα;
Αυτοκίνητα εκτός πραγματικότητας;
Είναι κακό να φτιάχνει μία εταιρεία τα αυτοκίνητά της έτσι ώστε να βγάζουν τα σωστά νούμερα στις μετρήσεις;
Ο Απρίλιος ήταν ένας
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
δύσκολος μήνας για την αυτοκινητοβιομηχανία. Αντί να θαυμάζουμε όλα όσα είδαμεστη Γενεύη, βρεθήκαμε ναμετράμε ποια μάρκα ξεπερνάει τους ρύπους Euro 6 όταν μετρηθεί στο δρόμο.Που είναι το σοκ ακριβώς αν μάθειςπως σε μία διαφορετική μέτρηση, τα νούμερα είναι διαφορετικά; Φταίνε οικατασκευαστές;
Τα όρια που θέτει το Euro 6 τίθενται με συγκεκριμένο τρόπο μέτρησης. Πως θα προετοιμαστούν οικατασκευαστές για την έγκριση τύπου δηλαδή; Με άλλη μέτρηση; Τα νούμερα αυτά,όταν γίνονται οι μετρήσεις όπως προβλέπει το Euro 6τα πετυχαίνουν. Σε κάθε άλλη μέτρηση φυσικά, όχι.
Και βρήκαμε τώρα πως ημία μάρκα είναι 6 φορές πάνω από το όριο και η άλλη δέκα... Μα καμία μάρκα δεν είναι πάνω από τοόριο όταν η μέτρηση γίνεται όπως προβλέπεται από το Euro 6.
Αν κάποιος είναι υπαίτιοςπου η θεωρία από την πράξη απέχουν μέχρι και δέκα φορές και αντί για 80 mg/χλμ που λέει το όριο, κάποια μάρκα εκπέμπει 8000 (ναι υπήρχαν και τέτοιαμοντέλα), αυτός είναι το Euro 6 που τριάντα τόσα χρόνια τώρα δεν έχει κάνει ταόρια και τις μετρήσεις του ρεαλιστικές.
Το όλο ζήτημα είναιελαφρώς υποκριτικό. Εντάξει, η VW είχε ειδικό πρόγραμμα πουδιαφοροποιούσε τον τρόπο λειτουργίας του αυτοκινήτου. Οι υπόλοιποι όμωςπετύχαιναν τα όρια όπως προβλέπεται. Δεν έκαναν καμία κομπίνα. Και το ότικάποιες μάρκες βρέθηκαν σε κάποια μέτρηση να αλλάζουν τις πιέσεις τωνελαστικών, εντάξει, δεν είναι ότι πιο τίμιο, αλλά ο τρόπος μέτρησης γινότανφυσιολογικά, τέτοια προβλήματα δεν θα υπήρχαν.
Όπως γίνεται στο EuroNCAP. Τα αυτοκίνητα που δοκιμάζονται είναι τυχαία, απότην παραγωγή, χωρίς τη μεσολάβηση του κατασκευαστή. Δεν είναι όμως αναμενόμενοο κατασκευαστής να έχει προβλέψει στη σχεδίαση του αυτοκινήτου ώστε να μπορείνα πετυχαίνει καλά σκορ στη συγκεκριμένη δοκιμή; Πως αλλιώς; Είναι στο χέριαυτών που θέτουν τους στόχους να τους κάνουν ρεαλιστικούς, τόσο σε νούμερα όσοκαι σε τρόπους δοκιμής.
Όταν το 0-100 ήταν οβασιλιάς του μάρκετινγκ, πόσα αυτοκίνητα θυσίαζαν την 2η σχέση στοκιβώτιο και την έκαναν μακριά για να μην χάνεται χρόνος στην αλλαγή 2-3 ότανμετράμε 0-100 χλμ./ώρα. Ήταν κι αυτό απάτη;
Όπως συνήθως, θεωρητικά όλοι έχουν δίκιο. Και οι κατασκευαστές που κάνουν τις μετρήσεις τους σύμφωνα με το Euro 6, και οι πελάτες που δεν βρίσκουν αυτές τις τιμές στην πράξη, και οι νομοθέτες που λένε ότι οι νέες νόρμες είναι σφιχτότερες από τις προηγούμενες. Στην πράξη όμως, ΟΛΟΙ ξέρουν ότι οι μετρήσεις απέχουν πολύ από το να γίνονται σε ρεαλιστικές συνθήκες, και οι κατασκευαστές προφανώς εκμεταλεύονται το γράμμα της νομοθεσίας. Και φυσικά εκτός από τους ρύπους το ίδιο ισχύει και με την κατανάλωση, και αποτελεί μόνιμο σημείο αρνητικών σχολίων από τον αμερικανικό τύπο για τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι και η ισχύς των αυτοκινήτων μετριέται με τρόπο που δεν αναταποκρίνεται στην πραγματική ισχύ, όχι στον δρόμο, αλλά ούτε καν σε κινητήρα εγκατεστημένο στο αυτοκίνητο, πριν το κιβώτιο.
Στα πλαισια των ελεγχων και την δυνατοτητα ολων των κατασκευαστων να κανουν τα ιδια τεστ με τον ιδιο τροπο και με πιστοποιημενες μετρησεις και οργανα σιγουρα ολα αυτα τα αποτελεσματα δεν μπορουν να συγκριθουν με τις καθημερινες συνθηκες οδηγησης του καθενος μας .Ειναι ομως ενας πρωτος τροπος ασφαλους συγκρισης μεταξυ των προϊοντων κατω απο τις ιδιες συνθηκες και ολοι πρεπει να το καταλαβουν αυτο. Αν θελαμε να εχουμε ασφαλη συγκρισιμα συμπερασματα καθημερινης οδηγησης (κατι που για μενα ειναι ανεφικτο)θα επρεπε τα συγκρινομενα προϊοντα π.χ. να οδηγουνται κατα την ιδια στιγμη με τον ιδιο υπολογιστη στον ιδιο δρομο με το ιδιο καυσιμο ιδια λαστιχα με ιδιες πιεσεις και ακομη αλλα πολλα ............. Αλωστε και τα περιοδικα που κανουν τα τεστ δεν ειναι ασφαλως συγκρισιμα .Δεν αμφισβητουνται οι μετρησεις ( αν ειναι με πιστοποιημενα οργανα ) αλλα οι συγκρισεις των μετρηθεντων αποτελεσματων για τους πιο πανω λογους δεν ειναι απολυτα ακριβεις και αυτα που ανακοινωνονται επιδεχονται αμφισβητησεων .Φυσικα δε αναφερομαι για τις μετρησεις αποστασεων αλλα για καταναλωση προϊοντα καυσης ισχυος και ασφαλειας .