Πως θα ήταν τα αυτοκίνητα αν είχαν όλα το ίδιο μοτέρ αλλά διαφορετικά ντεπόζιτα βενζίνης; Θα είναι τα ηλεκτρικά όλα ίδια;
Πως θα ήταν τα αυτοκίνητα αν είχαν όλα το ίδιο μοτέρ αλλά διαφορετικά ντεπόζιτα βενζίνης; Πως μπορούν να ξεχωρίσουν τα σπουδαία από τα καλά, τα premium από τα απλά όταν η μόνη διαφορά είναι η αυτονομία; Πως θα έχουμε premium όταν είναι όλα ηλεκτρικά;
Πόσες διαφορές μπορείς να μετρήσεις ανάμεσα σε μία Mercedes S600 και ένα VW Up; Ποια είναι όμως αυτή που βγάζει μάτι; Μήπως ότι η Mercedes έχει σχεδόν τέσσερα μοτέρ σαν το τρικύλινδρο του Up στο V12 που φοράει;
Φυσικά όταν υπάρχει τέτοια απόσταση ανάμεσα σε κατηγορίες και οι διαφορές είναι μεγάλες. Όμως όλοι ξέρουμε πως ένας premium κατασκευαστής διαθέτει μοτέρ με 6 και οκτώ κυλίνδρους, ενώ ένας mainsteam έχει μόνο τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα. Και αυτή η διαφορά αυτή υπάρχει και αν συγκρίνει κανείς ένα σπορ ή σούπερσπορ μοντέλο με ένα απλό. Το μοτέρ κάνει τη διαφορά.
Το ίδιο επιχείρημα φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που «έρχονται». Πως δηλαδή ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης θα έχει ένα μικρό ηλεκτροκινητήρα με μία μικρή μπαταρία, ένα μεσαίο θα έχει μεγαλύτερη μπαταρία, και ένα γρήγορο ή premium θα έχει μεγαλύτερο μοτέρ και ακόμη μεγαλύτερη μπαταρία.
Είναι όμως αρκετό αυτό; ¨Ένα μεγάλο ηλεκτρικό μοτέρ είναι απλά μεγαλύτερο από ένα μικρό. Ένα V8 και ένα τετρακύλινδρο από την άλλη, δεν μοιάζουν σε τίποτε. Το να πάρεις ένα ηλεκτρικό μοτέρ και να το «μεγαλώσεις» δεν είναι και καμιά ιδιαίτερη «μαγκιά». Γι αυτό και βλέπουμε ακόμη και μάρκες που φτιάχνουν ηλεκτρικές σκούπες και πιστολάκια μαλλιών να ετοιμάζουν υπεραυτοκίνητα και λιμουζίνες.
Ήταν δυνατόν η Kubota που φτιάχνει κουρευτικές μηχανές του γκαζόν να κατασκευάσει ένα superαυτοκίνητo με μοτέρ V10; Ή μία λιμουζίνα V12; Σε μία μόνο νύχτα; Στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης όμως, είναι όλα πιθανά. Με δεδομένο ότι η διαφορά μεταξύ ενός μοτέρ σε ένα μικρό πόλης και σε ένα supercar θα είναι περισσότερες περιελίξεις χάλκινου σύρματος γύρω από έναν μαγνήτη, πως θα ξεχωρίζει κανείς κάτι που είναι ανώτερο από κάτι άλλο και όχι απλά πιο γρήγορο.
Πως θα ξεχωρίζουμε λοιπόν τα αυτοκίνητα από τα πιστολάκια; Θα είναι μόνο τα νούμερα των επιδόσεων οι διαφορές και το δέρμα στο σαλόνι; Θα χαθεί τελείως η μαγεία της μηχανολογίας και θα βρεθούμε με την ίδια «γεύση» απλά σε διάφορα μεγέθη; Τι λέτε; Εσείς πως θα εκτιμάτε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η έννοια της "οδήγησης" αντικαθίσταται αργά και σταθερά από την έννοια "μετακίνηση". Έτσι εξυπηρετεί αυτούς που αποφασίζουν για το μέλλον της αυτοκίνησης, οπότε ας αρχίσουμε να το συνηθίζουμε. Επιτέλους το αθόρυβο αυτοκίνητο πλησιάζει.
Νομίζω πως η παρομοίωση των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων με " ηλεκτρικά πιστολάκια", είναι λίγο ατυχής. Κυρίως θα είναι υπολογιστικά συστήματα με ρόδες, οπότε πιστεύω πως θα είναι σαν να διαλέγεις καινούργιο υπολογιστή. Κι όπως ένας υπολογιστής των δύο χιλιάδων ευρώ, δεν έχει καμία σχέση με ένα λαπτοπακι των πεντακοσίων σε απόδοση, κάπως έτσι πιστεύω θα διαλέγουμε και αυτοκίνητα στο μέλλον. Το μοτέρ, θα είναι απλά μια παράμετρος. Στο μέλλον τα οχήματα θα είναι πολύ περισσότερο από απλά μέσα μεταφοράς. Οι λίγο παλιότεροι, όταν είμαστε μικροί, ονειρευόμασταν κάποια μέρα να αποκτήσουμε ένα αμάξι σαν τον ΚΙΤ. Πιστεύω ότι σε μία-δύο δεκαετίες από τώρα, θα θυμόμαστε τον ΚΙΤ και θα γελάμε....
Η γρήγορη οδήγηση πιστεύω ότι δεν θα χάσει από την αλλαγή των κινητήρων σε ηλεκτρικούς. Αντίθετα οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι πιό αποδοτικοί και έχουν μεγαλύτερη ροπή από τους βενζινοκινητήρες. προσωπικά παρόλο που προτιμώ τους βενζινοκινητήρες, δεν θα με χαλάσει ένας ηλεκτρικός κινητήρας, με ανάλογη ιπποδύναμη και ροπή. Δεν θα με πειράξει αν έχω έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ανάλογο ενός βενζινοκινητήρα 400 ίππων και με ροπή γύρω στα 100 kgm.
Η έννοια της "οδήγησης" αντικαθίσταται αργά και σταθερά από την έννοια "μετακίνηση". Έτσι εξυπηρετεί αυτούς που αποφασίζουν για το μέλλον της αυτοκίνησης, οπότε ας αρχίσουμε να το συνηθίζουμε. Επιτέλους το αθόρυβο αυτοκίνητο πλησιάζει.
Νομίζω πως η παρομοίωση των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων με " ηλεκτρικά πιστολάκια", είναι λίγο ατυχής. Κυρίως θα είναι υπολογιστικά συστήματα με ρόδες, οπότε πιστεύω πως θα είναι σαν να διαλέγεις καινούργιο υπολογιστή. Κι όπως ένας υπολογιστής των δύο χιλιάδων ευρώ, δεν έχει καμία σχέση με ένα λαπτοπακι των πεντακοσίων σε απόδοση, κάπως έτσι πιστεύω θα διαλέγουμε και αυτοκίνητα στο μέλλον. Το μοτέρ, θα είναι απλά μια παράμετρος. Στο μέλλον τα οχήματα θα είναι πολύ περισσότερο από απλά μέσα μεταφοράς. Οι λίγο παλιότεροι, όταν είμαστε μικροί, ονειρευόμασταν κάποια μέρα να αποκτήσουμε ένα αμάξι σαν τον ΚΙΤ. Πιστεύω ότι σε μία-δύο δεκαετίες από τώρα, θα θυμόμαστε τον ΚΙΤ και θα γελάμε....
Η γρήγορη οδήγηση πιστεύω ότι δεν θα χάσει από την αλλαγή των κινητήρων σε ηλεκτρικούς. Αντίθετα οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι πιό αποδοτικοί και έχουν μεγαλύτερη ροπή από τους βενζινοκινητήρες. προσωπικά παρόλο που προτιμώ τους βενζινοκινητήρες, δεν θα με χαλάσει ένας ηλεκτρικός κινητήρας, με ανάλογη ιπποδύναμη και ροπή. Δεν θα με πειράξει αν έχω έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ανάλογο ενός βενζινοκινητήρα 400 ίππων και με ροπή γύρω στα 100 kgm.