Κάποιοι λένε πως όσοι γεννηθούν σήμερα δε θα χρειαστούν δίπλωμα μιας και τα αυτοκίνητα στο εγγύς μέλλον θα είναι αυτόνομα. Κάποιοι δηλώνουν ενθουσιασμένοι στην ιδέα, κάποιοι τρομάζουν σε αυτή.
Στην παρουσίαση της τότε νέας Mercedes S-Class το μακρινό 1998 λανσαρίστηκε το «έξυπνο» cruise control, το οποίο με τη βοήθεια ραντάρ φρενάριζε αυτόματα μόλις πλησίαζες κάποιο προπορευόμενο όχημα και όταν αυτό έκανε δεξιά ή απομακρυνόταν η ναυαρχίδα της Mercedes πάταγε μόνη της το γκάζι και έπιανε πάλι την ταχύτητα που είχε προεπιλέξει ο οδηγός. Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί και το πρώτο βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση και όσοι ήταν τότε σε αυτή την παρουσίαση ήταν ενθουσιασμένοι και είχαν να λένε για ένα ακόμη μικρό θαύμα της τεχνολογίας.
Τα χρόνια πέρασαν, το παραπάνω σύστημα το βρίσκεις και στα πιο φτηνά αυτοκίνητα και οι κατασκευαστές έφτασαν να έχουν στα σκαριά την εντελώς αυτόνομη οδήγηση. Υπό συνθήκες, οι Audi, BMW και Mercedes την προσφέρουν, ενώ η Tesla την προσφέρει κανονικά και με το νόμο στην αγορά της Αμερικής.
Κάποιοι δηλώνουν ενθουσιασμένοι στην ιδέα της αυτόνομης οδήγησης, κάποιοι τρομάζουν σε αυτή. Όπως έδειξε έρευνα που έγινε τον Απρίλιο του 2017, 19 χρόνια μετά το λανσάρισμα του «έξυπνου» cruise control και με φρέσκες-φρέσκες τις υποσχέσεις των κατασκευαστών για αυτόνομη οδήγηση, αυτοί που τρόμαζαν στην ιδέα της αυτόνομης οδήγησης ήταν το 46%.
Μάλιστα από τους υπόλοιπους το 11% έβρισκε συναρπαστική την προοπτική της αυτόνομης οδήγησης, ενώ το 20% των ερωτηθέντων δήλωσε πως κάποια στιγμή θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο με ικανότητα αυτόνομης οδήγησης.
Στην πορεία όμως είχαμε μεγάλες διαφοροποιήσεις. Θέλετε τα διάφορα ανά τον κόσμο ατυχήματα με αυτοκίνητα που ήταν σε αυτόνομη λειτουργία -ένα μάλιστα έγινε και στη χώρα μας όταν ένα Tesla Model S ενώ ήταν σε καθεστώς αυτόνομης οδήγησης έπεσε πάνω στις μπαριέρες της Εγνατίας Οδού και καταστράφηκε-, θέλετε μια live αστοχία ενός Volvo σε προσπάθεια αυτόματου φρεναρίσματος, θέλετε η καχυποψία απέναντι στην μοντέρνα τεχνολογία;
Η ουσία είναι πως το 11% που έβρισκε συναρπαστική την ιδέα αυτόνομης οδήγησης έγινε 6%, το ποσοστό που τρομάζει στην ιδέα ανέβηκε στο 56% και μόλις οι μισοί από το 20% που θα αγόραζαν αυτόνομο όχημα το 2017 θα το έκαναν σήμερα.
Εσείς τι λέτε; Βλέπετε με θετικό μάτι την ιδέα της αυτόνομης οδήγησης; Θα εμπιστευόσασταν ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι; Και κυρίως θα το αγοράζατε ποτέ;
Να μας δω χωρίς τιμόνι και να ανεβαίνουμε την Φιλολαου και να προσπαθεί το αμάξι να αποφύγει τα διπλοπαρκαρισμένα και τα μηχανάκια, θα γελάνε και οι πέτρες, θα σταματήσει από μόνο του τ αμάξι και θα βγάλει ένδειξη στο καντράν, δεν πάει το μηχάνημα έκαψε εγκέφαλο. Τι να λέμε ρε παιδιά.
Επειδη ειμαστε 100 χρονια πισω σαν κρατος οταν και αμα εφαρμοστει η αυτονομη οδηγηση εμεις θα ειμαστε κατω απο τα κυπαρισσια.Η αυτονομη οδηγηση ειναι για αυτους που βαριουνται να οδηγησουν και ειναι η πλειοψηφια.Τους βλεπεις στο δρομο να παιρνουν μια λωριδα οποια τους βολευει και να πηγαινουν σαν τις χελωνες, να μιλανε στο κινητο με τις ωρες,να ξεκινανε αργα για μην να σπασουνε τα αυγα που εχουν κατω απο το πενταλ(εχει παει και η βενζινη 1,6),και αν ενα προβατο πατησει αποτομα το φρενο ωσπου να ξυπνησουν τα υπολοιπα πεφτουνε επανω του.Με την αυτονομη οδηγηση θα εχουμε και μεγαλυτερα μποτιλιαρισματα.Στα φαναρια οταν ανοιγει το πρασινο θα ξεκιναει αργα,και οταν πιανει πορτοκαλι η κοκκινο θα σταματαει,οποτε επειδη το φαναρι κραταει λιγα δευτερολευτα θα περνανε 2 η 3 αμαξια και οχι οπως τωρα 8 με δεκα και με κοκκινο. Παντος αυτη την βλακεια με την αυτονομη οδηγηση δεν θα προλαβω να την δω στην ΕΛΛΑΔΑ ζουμε ευτυχως.
Θα μπορούσα να δεχτώ αυτοκίνητα που θα οδηγούν μόνα τους, με την προυπόθεση να μπορεί ο οδηγός να επιλέξει τι οδήγηση θέλει. Ας πούμε να μπορεί να επιλέξει μια ήρεμη οδήγηση, μια πιο γρήγορη και μια αγωνιστική, όπου το αυτοκίνητο θα μπορεί να κινηθεί από μια περιοχή σε μια άλλη, με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα και μην μου πείτε ότι αυτό δεν γίνεται στη σημερινή εποχή με τα προχωρημένα ηλεκτρονικά και τις τεράστιες δυνατότητες. Έτσι λοιπόν και οι λάτρες της γρήγορης οδήγησης θα μπορούν να ικανοποιηθούν, έστω και αν οι ίδιοι δεν είναι καλοί οδηγοί. Το αυτοκίνητο θα τους προσφέρει τη δυνατότητα να έχουν συγκινήσεις, σαν να οδηγούσε το αυτοκίνητο ένας τέλειος οδηγός αγώνων.
Το έχω ξαναγράψει στο ΝΡ, ότι ο γρηγορότερος (και πιο σίγουρος) τρόπος για να μειωθούν τα σοβαρά ατυχήματα είναι η αυτόνομη οδήγηση. Και αν στην αρχή μας ξενίζει ή έστω μας φοβίζει η ιδέα ενός αυτοκινήτου χωρίς τιμόνι, υπάρχουν αρκετοί οδηγοί που κρατάνε τιμόνι και που θα έπρεπε να μας φοβίζουν πολύ περισσότερο. Πάντως οι έρευνες έχουν δείξει ότι: είτε τιμόνι και οδήγηση (με όλες βέβαια τις διευκολύνσεις που προσφέρει η τεχνολογία), ή χωρίς τιμόνι και μόνο επιβάτες, καθώς οι μεσοβέζικες λύσεις είναι πιο επικίνδυνες. Φυσικά δεν θα είναι όλα τέλεια από την αρχή, την "πατάνε" και οι καλύτεροι (βλ πρόσφατα ατυχήματα Boeing 737 Max, αλλά και η Airbus είχε τα δικά της σοβαρά προβλήματα στην αρχή), αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα και τη λύση του σε μακροχρόνια βάση.
ΓΙΑ ΤΟ 9999/10000 ΤΩΝ ΑΝΙΚΑΝΩΝ, ΑΣΧΕΤΩΝ ΚΑΙ ΘΕΟΚΟΥΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ.
Να μας δω χωρίς τιμόνι και να ανεβαίνουμε την Φιλολαου και να προσπαθεί το αμάξι να αποφύγει τα διπλοπαρκαρισμένα και τα μηχανάκια, θα γελάνε και οι πέτρες, θα σταματήσει από μόνο του τ αμάξι και θα βγάλει ένδειξη στο καντράν, δεν πάει το μηχάνημα έκαψε εγκέφαλο. Τι να λέμε ρε παιδιά.
Επειδη ειμαστε 100 χρονια πισω σαν κρατος οταν και αμα εφαρμοστει η αυτονομη οδηγηση εμεις θα ειμαστε κατω απο τα κυπαρισσια.Η αυτονομη οδηγηση ειναι για αυτους που βαριουνται να οδηγησουν και ειναι η πλειοψηφια.Τους βλεπεις στο δρομο να παιρνουν μια λωριδα οποια τους βολευει και να πηγαινουν σαν τις χελωνες, να μιλανε στο κινητο με τις ωρες,να ξεκινανε αργα για μην να σπασουνε τα αυγα που εχουν κατω απο το πενταλ(εχει παει και η βενζινη 1,6),και αν ενα προβατο πατησει αποτομα το φρενο ωσπου να ξυπνησουν τα υπολοιπα πεφτουνε επανω του.Με την αυτονομη οδηγηση θα εχουμε και μεγαλυτερα μποτιλιαρισματα.Στα φαναρια οταν ανοιγει το πρασινο θα ξεκιναει αργα,και οταν πιανει πορτοκαλι η κοκκινο θα σταματαει,οποτε επειδη το φαναρι κραταει λιγα δευτερολευτα θα περνανε 2 η 3 αμαξια και οχι οπως τωρα 8 με δεκα και με κοκκινο. Παντος αυτη την βλακεια με την αυτονομη οδηγηση δεν θα προλαβω να την δω στην ΕΛΛΑΔΑ ζουμε ευτυχως.
Θα μπορούσα να δεχτώ αυτοκίνητα που θα οδηγούν μόνα τους, με την προυπόθεση να μπορεί ο οδηγός να επιλέξει τι οδήγηση θέλει. Ας πούμε να μπορεί να επιλέξει μια ήρεμη οδήγηση, μια πιο γρήγορη και μια αγωνιστική, όπου το αυτοκίνητο θα μπορεί να κινηθεί από μια περιοχή σε μια άλλη, με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα και μην μου πείτε ότι αυτό δεν γίνεται στη σημερινή εποχή με τα προχωρημένα ηλεκτρονικά και τις τεράστιες δυνατότητες. Έτσι λοιπόν και οι λάτρες της γρήγορης οδήγησης θα μπορούν να ικανοποιηθούν, έστω και αν οι ίδιοι δεν είναι καλοί οδηγοί. Το αυτοκίνητο θα τους προσφέρει τη δυνατότητα να έχουν συγκινήσεις, σαν να οδηγούσε το αυτοκίνητο ένας τέλειος οδηγός αγώνων.
...τίποτα τελικά δεν είναι πανάκεια... οπότε σώφρων, κ.τ.λ. είναι να υπάρχουν παντού και πάντα επιλογές...
Το έχω ξαναγράψει στο ΝΡ, ότι ο γρηγορότερος (και πιο σίγουρος) τρόπος για να μειωθούν τα σοβαρά ατυχήματα είναι η αυτόνομη οδήγηση. Και αν στην αρχή μας ξενίζει ή έστω μας φοβίζει η ιδέα ενός αυτοκινήτου χωρίς τιμόνι, υπάρχουν αρκετοί οδηγοί που κρατάνε τιμόνι και που θα έπρεπε να μας φοβίζουν πολύ περισσότερο. Πάντως οι έρευνες έχουν δείξει ότι: είτε τιμόνι και οδήγηση (με όλες βέβαια τις διευκολύνσεις που προσφέρει η τεχνολογία), ή χωρίς τιμόνι και μόνο επιβάτες, καθώς οι μεσοβέζικες λύσεις είναι πιο επικίνδυνες. Φυσικά δεν θα είναι όλα τέλεια από την αρχή, την "πατάνε" και οι καλύτεροι (βλ πρόσφατα ατυχήματα Boeing 737 Max, αλλά και η Airbus είχε τα δικά της σοβαρά προβλήματα στην αρχή), αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα και τη λύση του σε μακροχρόνια βάση.