Πραγματικό ντέρμπι: Η άφιξη της νέας BMW Σειράς 1 βάζει φωτιά στην κλάση των premium μικρομεσαίων, εκεί που η Mercedes A-Class ήταν μέχρι πρότινος η πιο «φρέσκια» πρόταση.
Ακόμα ένα ντέρμπι μεταξύ ΒΜW και Mercedes, αυτή τη φορά στη μικρομεσαία κατηγορία. Η σημαντικότερη αλλαγή στη νέα BMW Σειρά 1 είναι η εγκατάλειψη της πίσω κίνησης και η «στροφή» στην προσθιοκίνηση, κάτι που επετεύχθη πάνω σε νέο δάπεδο. Νέο πάτωμα έχει και η Mercedes Α-Class, που παρουσιάστηκε πρώτη. Η νέα Σειρά 1 είναι ακριβώς 10 πόντους μικρότερη από την A-Class σε μήκος, ενώ έχει και κοντύτερο μεταξόνιο κατά 59 χλστ. Λογικό λοιπόν η A-Class να προσφέρει περισσότερο χώρο στην καμπίνα. Η Σειρά 1 με 380 λτ. υπερέχει κατά 10 λτ. σε χώρο αποσκευών. Σχεδιαστικά η Σειρά 1 δείχνει πιο δυναμική και… νέα, τη στιγμή που η A-Class έχει επενδύσει στην κομψότητα δείχνοντας ως εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς.
Εσωτερικά: Δικαιολογούν απόλυτα τον όρο premium
Συνεχίζοντας με την καμπίνα, το εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι αυτό που λέμε «ο ορισμός του premium». Μαλακές επενδύσεις, ψηφιακά βοηθήματα και λειτουργίες, υλικά υψηλής ποιότητας και γενικότερα όλο το πακέτο που συνοδεύει τη γκάμα των δύο εταιρειών δίνουν βροντερό «παρών». Η A-Class έχει πιο hi-tech προσανατολισμό με το «κάδρο» του MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών (στη βασική έκδοση είναι 7 ιντσών) ωστόσο, και η Σειρά 1 δεν πάει πίσω με την κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής 8,8 ιντσών -προαιρετικά 10,25 ιντσών- του συστήματος infotainment BMW Operating System 7.0 να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.
Κινητήρες: Μοντέρνοι turbo καιροί
Ο 1,3, turbo βενζινοκινητήρας της A 180, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault-Nissan, αποδίδει 136 ίππους. Η 118i που δοκιμάσαμε χρησιμοποιεί 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1,5 λτ. που αποδίδει 140 ίππους. Ο κινητήρας της A 180, ως τετρακύλινδρος είναι πιο πολιτισμένος, χωρίς αυτός της 118i να πάσχει, ενώ δείχνει και πιο γεμάτος σε μεγαλύτερο φάσμα περιστροφής. Aμεση σύγκριση επιδόσεων και κατανάλωσης δεν μπορεί να γίνει μιας και o «Aσσος» της δοκιμής ήταν εφοδιασμένος με 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT, ενώ η A 180 με το χειροκίνητο (φυσικά προσφέρεται και εδώ αντίστοιχο ημιαυτόματο κιβώτιο 7G DCT, που έχει θετικό επιλογέα.
Στο δρόμο: Ήρθαν τα πίσω μπρος…
Λόγω προσθιοκίνησης, η νέα 118i κινείται σε πιο συμβατικά, αλλά πάντα ενδιαφέροντα οδηγικά μονοπάτια χάρη και στη στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Είναι χωρίς αμφιβολία ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, με καλή οδηγική αίσθηση και ευχάριστη συμπεριφορά πάντα στα πλαίσια του ανταγωνισμού της. Παράλληλα, η απορροφητικότητα της ανάρτησης και η ποιότητας κύλισης θυμίζουν μεγαλύτερες προτάσεις της BMW. Yπάρχει σύστημα παραμετροποίησης για να ακονίσει λίγο την απόκριση του μοτέρ, του γκαζιού και του τιμονιού (και της ανάρτησης στις εκδόσεις με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ) και να δώσει σε όλα μια πιο πλούσια και έντονη παρουσία, όπως και στην A 180 άλλωστε.
Σε αντίθεση με την προκάτοχό της, η A 180 εμφανίζει αυξημένο οδηγικό ενδιαφέρον χάρη και στη νέα της πλατφόρμα και όχι μόνο. Δεν υπάρχουν έντονες αντιδράσεις, η A 180 δεν ταλαντώνεται πολύ πάνω στην ανάρτησή της και στρίβει με μοναδική ευκολία. Πιο ελαφρύ από της 118i το τιμόνι, αλλά αρέσει όντας σταθερό στα χαρακτηριστικά του και χωρίς να χάνει την καλή αρχική αμεσότητα. Αν και οι πολλαπλοί σύνδεσμοί πίσω είναι έξτρα, η ανάρτηση αναδεικνύεται σε θετικό πρωταγωνιστή. Η τοπ αίσθηση από τα φρένα και το μεσαίο πεντάλ, αντανακλώνται και στην εξαιρετική μέτρηση της απόστασης ακινητοποίησης, σχόλιο που ισχύει και για την BMW 118i.
Η άποψή μας
Οι θεσμικές αλλαγές στην Σειρά 1 δεν έχουν αλλοιώσει αισθητά τον σπορτίφ της χαρακτήρα και σε συνδυασμό με τη βελτίωση της ευρυχωρίας και τις μοντέρνες τεχνολογίες, η νέα μικρομεσαία πρόταση της BMW έρχεται φουριόζα, χωρίς όμως μεγάλη γκάμα κινητήρων. Στο δρόμο της θα βρει φυσικά την ακριβότερη Mercedes A-Class, που έχει το δικό της τρόπο να σε κερδίζει με τον ολοκληρωμένο και high-tech χαρακτήρα λόγω του MBUX.