BMW X2, Cupra Formentor και Toyota C-HR έχουν κουπέ στυλ, σπορτίφ οδηγικό ταμπεραμέντο, και προηγμένες τεχνολογίες; Τι άλλο το ξεχωριστό όμως έχει να προβάλλει το καθένα;
Αν θέλεις να ξεχωρίζεις από το πλήθος με ένα αντισυμβατικό και ιδιαίτερο σε σχεδίαση αυτοκίνητο, αλλά ταυτόχρονα να εξυπηρετείς και τις μεταφορικές σου ανάγκες, τότε τα 3 μοντέλα της συγκριτικής αυτής δοκιμής αποτελούν ιδανικές προτάσεις. ΒΜW X2, SEAT Formentor και Toyota C-HR παντρεύουν τη χρηστικότητα ενός SUV με το δυναμισμό και το sex appeal ενός κουπέ. Ποια πρόταση όμως αξίζει σε τελική ανάλυση τα λεφτά της; Τι το ξεχωριστό έχει να προβάλλει η κάθε μία;
Value for money: Toyota C-HR με δέκα χιλιάρικα κάτω
Ασφαλώς το mainstream, αλλά και full υβριδικό C-HR είναι το πιο προσιτό ανάμεσα στα τρία μοντέλα με κόστος από 24.270 ευρώ, τη στιγμή που το Formentor 1,5 TSI με αυτόματο κιβώτιο κοστίζει από 32.290 ευρώ και η X2, μετά την προσθήκη του αυτόματου κιβωτίου (βρίσκεται στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού), από 35.873 ευρώ. Διαφορά που δεν έχει να κάνει με τον εξοπλισμό, καθώς και τα τρία μοντέλα δεν έχουν κάποια έλλειψη ή κάποιο έξτρα στοιχείο που κάνει τη διαφορά, αλλά με την αίσθηση πολυτέλειας, που φυσικά είναι έκδηλη στην X2. Βέβαια το γερμανικό μοντέλο προσφέρει τη μικρότερη στάνταρ εγγύηση με μόλις 2 χρόνια, όταν στο Formenter είναι 4 χρόνια. Φυσικά η 6ετής εγγύηση του C-HR (8 χρόνια για την μπαταρία) αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
H μοντέρνα και ευρύχωρη καμπίνα του Formentor δεν λες ότι έχει premium βλέψεις ή προσανατολισμό, ωστόσο ικανοποιεί απόλυτα με την ποιότητα κατασκευής της.
Ξεχωριστά είναι και τα τρία μοντέλα, λόγω της κουπέ λογικής στη σχεδίασή τους και την ιδιαίτερη γραμμή της οροφής τους. Το Formentor εκτός από πιο πληθωρικό σε μήκος (4.450 χλστ.) είναι και πιο επιθετικό χάρη στις αιχμηρές του γωνίες, στους τονισμένους ώμους και στις αθλητικές του αναλογίες. Φωνάζει πως δεν πρόκειται για ένα ακόμα συνηθισμένο καθημερινό C-SUV, αλλά για μια πιο ιδιαίτερη κατασκευή με «έξω από το κουτί» σχεδίαση.
Ανάλογα δυναμικό στην όψη είναι όμως και το πιο compact Toyota C-HR (4.360 χλστ.) χάρη στις περίτεχνες ακμές, τις γωνίες και τα φουσκώματα, τα οποία διαμορφώνουν μια αρκετά αιχμηρή και φουτουριστική εμφάνιση. Χαρακτηριστικά που ενισχύονται από την αγριεμένη του γρίλια σε συνδυασμό με τα φώτα.
Από την πλευρά της η ΒΜW Χ2, που έχει και αυτή περιορισμένο μήκος (4.360 μ.), είναι αναμφίβολα ένα καλαίσθητο και κομψό σχεδιαστικό σύνολο, που μοιάζει όμως περισσότερο σαν ένα σπορ πεντάθυρο μικρομεσαίο το οποίο στέκεται κάπως ψηλότερα από το δρόμο, σε αντίθεση με το Formentor και το C-HR που «κάθονται» πιο ψηλά και δείχνουν πιο επιβλητικά.
Υψηλή η ποιότητα καμπίνας στο CH-R με ποιοτικά υλικά και γερή συναρμογή. Τα πίσω μικρά παράθυρα δημιουργούν μια κλειστοφοβική αίσθηση σε όσους καθίσουν στο κατα τα άλλα ευρύχωρο πίσω κάθισμα.
Όπως είναι αναμενόμενο λόγω καταγωγής, αλλά και τιμής η εικόνα στο εσωτερικό της X2 είναι απόλυτα premium συγκριτικά σε κάθε λεπτομέρεια: Από το φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών μέχρι το high-tech διάκοσμο και τη καλή συναρμογή. Eξαιρετικά καθίσματα και χαμηλή θέση οδήγησης συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την οδηγοκεντρική προσέγγιση στην σχεδίαση της καμπίνας της Χ2. Από την άλλη, τα εσωτερικά των Formentor και C-HR, δεν λες ότι έχουν premium βλέψεις ή προσανατολισμό (ακόμα και στο πιο ακριβό ισπανικό μοντέλο), ωστόσο ικανοποιούν απόλυτα με την ποιότητα κατασκευής της. Στο πάνω μέρος του ταμπλό και των πορτών του Formentor θα συναντήσουμε μαλακά υλικά, ενώ σε κάθε περίπτωση το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στην καμπίνα είναι η μεγάλη οθόνη αφής των 10 ιντσών. Kαι στο C-HR όμως θα συναντήσουμε εκτενή χρήση μαλακών υλικών και πολύ καλή συναρμολόγηση, διαμορφώνοντας έτσι συνολικά ένα πολύ ποιοτικό αποτέλεσμα οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας, με ελάχιστους διακόπτες και μία κεντρική οθόνη 8 ιντσών στραμμένη προς τον οδηγό.
Λόγω καταγωγής, αλλά και τιμής, η εικόνα στο εσωτερικό της X2 είναι απόλυτα premium σε κάθε λεπτομέρεια.
Κορυφαίος ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών του Formentor.
Χωροταξικά, το Formentor εκμεταλλεύεται στο έπακρο το πληθωρικό του μήκος για να προσφέρει μιας σαφώς πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Έτσι σε σχέση με την X2 διαθέτει σχεδόν διπλάσιο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ σε σχέση με το C-HR, που έχει το πιο κλειστοφοβικό πίσω κάθισμα λόγω μικρών παραθύρων, ο χώρος είναι 5 εκατ. μεγαλύτερος. Το γερμανικό μοντέλο έχει όμως την πιο φαρδιά καμπίνα και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με 470 λτ.. Στο Formentor θα χωρέσουν 20 λτ. λιγότερες αποσκευές, ενώ η μπαταριά του υβριδικού συστήματος αφήνει το C-HR με μόλις 377 λτ., που κακά τα ψέματα δεν είναι μια κορυφαία τιμή για την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV/Crossover.
H ΒΜW X2 έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από τα 3 μοντέλα με 470 λίτρα.
Χάρη στη δυνατότητά του να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις, το C-HR είναι το μοντέλο με τη χαμηλότερη μέση κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ.). Στην πόλη πέφτει ακόμα περισσότερο.
Σε επίπεδο κινητήρων, κοινό χαρακτηριστικό του Formentor και της Χ2 είναι η εφαρμογή υπερτροφοδότησης με άμεσο ψεκασμό. Ο 1,5 TFSI του Formentor είναι 4κύλινδρος και ενσωματώνει σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων (CoD). Η απόδοσή του είναι 150 ίπποι με 250 Nm ροπής. Από την άλλη η BMW εφοδιάζει την X2 με τον τρικύλινδρο 1,5 λτ. TwinPower Turbo κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 220 Nm ροπής. Kαι στα δύο μοντέλα η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η περίπτωση του CH-R είναι εντελώς διαφορετική μιας και εφοδιάζεται με το γνωστό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο της Toyota, όπου ο ατμοσφαιρικός 1,8 λτ. κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδουν συνδυαστικά 122 ίππους. Όσον αφορά στη μετάδοση το μοντέλο της Toyota χρησιμοποιεί ένα σοφιστικέ κιβώτιo τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης).
Έχει τις πιο δυναμικές επιδόσεις, που ταιριάζουν στην αιχμηρή σχεδίαση και τη σπορτίφ αίσθηση, που προσφέρει το Cupra Formentor.
Στην πράξη τώρα, το ισχυρότερο Formentor είναι αυτό με τις πιο σπιρτόζικες επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, με την X2 να ακολουθεί. Από την άλλη, το CH-R μπορεί στην πλήρη επιτάχυνση να εμφανίζει το χαρακτηριστικό βουητό των CVT κιβωτίων χάρη όμως στη δυνατότητά του να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για μικρές αποστάσεις, είναι αυτό με τη χαμηλότερη μέση κατανάλωση (5,5 λτ./100 χλμ.), ειδικά εντός πόλης. H μέση τιμή κατανάλωσης των άλλων δύο μοντέλων είναι σχεδόν διπλάσια (9,4 λτ./100 χλμ. στην Χ2 και 9,1 λτ./100 χλμ στο Formentor). Τώρα που η τιμή της βενζίνης είναι στα ύψη, αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Οδηγικά η X2 σε κερδίζει με την οδηγοκεντρική προσέγγισή της όντας σφιχτή και με εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης.
Στο δρόμο, τα τρία μοντέλα έχουν σαφή σπορτίφ προσανατολισμό, που συνάδει απόλυτα με την αισθητική και τη φιλοσοφία τους. Η BMW X2 προσφέρει πιο fun χαρακτήρα στον οδηγό της και προβάλλει πιο έντονα μια σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Η ανάρτησή της (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) έχει πιο σφιχτή αίσθηση, γέρνει λιγότερο και το κράτημά της είναι εντυπωσιακό, ωστόσο αποσβένει αποτελεσματικά ακόμα και τις έντονες ανωμαλίες και ελίσσεται σε γρήγορους ρυθμούς με μεγάλη αποτελεσματικότητα χάρη στο εξαιρετικό τιμόνι, αλλά και στα κορυφαία σε απόδοση και αίσθηση φρένα.
Το Cupra Formentor θα σε αποζημιώσει με το ταπεραμέντο του και την αποτελεσματικότητα του σε έναν επαρχιακό δρόμο.
Και το Formentor όμως εμφανίζει ζωηρό οδηγικό ταπεραμέντο χάρη στο σχετικά σφιχτό set-up της ανάρτησης (με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) και τη διάθεση του ισπανικού μοντέλου να συμμετέχει ενεργά σε όλη την οδηγική διαδικασία. Το δυναμικό κράτημα θα σου επιτρέψει να μπεις γρήγορα και άφοβα στη στροφή, ενώ το τιμόνι θα περάσει άμεσα τις εντολές χωρίς το Formentor να ανοίξει τροχιά και χωρίς αισθητά φαινόμενα κλίσεων.
Για την αποτελεσματικότητά του και τον ακριβή χειρισμό χάρη στο καλό σύστημα διεύθυνσης του διακρίνεται και το C-HR, αν και στο τέλος σε αφήνει με ένα ανεκπλήρωτο αίσθημα γιατί θα ήθελες μερικά ακόμα άλογα. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση με πίσω διπλά ψαλίδια αντιδρά στρωτά στις ανωμαλίες και χαρίζει πολύ ψηλά περιθώρια πρόσφυσης δίνοντας ένα πιο δυναμικό τέμπο, ενώ παράλληλα είναι και το πιο ευέλικτο από τα τρία μοντέλα.
Το full υβριδικό C-HR είναι άπαικτο σε οικονομία και 10 χιλιάρικα φθηνότερο.
BMW X2 sDrive 18i DCT
To Formentor είναι το πιο δυνατό και με διαφορά το πιο γρήγορο!
+Εμφάνιση, premium ποιότητα κατασκευής, στιβαρότητα, fun to drive χαρακτήρας και οδική συμπεριφορά, τιμόνι, φρένα, χώρος αποσκευών -Τιμή, χώρος στο πίσω κάθισμα, κατανάλωση, 2ετής εγγύηση
Cupra Formentor 1,5 TSI DSG7 + Σχεδίαση, ποιοτική ευρύχωρη καμπίνα, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις-κιβώτιο, στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας - Πλάτος πίσω καθίσματος, κατανάλωση
Toyota C-HR 1,8 HSD + Σχεδίαση, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, χώροι επιβατών, ευελιξία, ποιότητα κατασκευής, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, τιμή, 6ετής εγγύηση - Boυητό στην πλήρη επιτάχυνση, επιδόσεις (συγκριτικά), χώρος αποσκευών
O Fun to Drive οδηγός θα προτιμήσει την BMW X2 που προσφέρει το fun to drive σύνολο.
O Value For Money οδηγός σίγουρα θα επιλέξει το C-HR, καθώς κοστίζει πολλά χιλιάρικα λιγότερο συγκριτικά με τα άλλα μοντέλα, ενώ έχει και 6ετή εγγύηση.
O Hi-Tech οδηγός θα ενθουσιαστεί με το ψηφιακό και τεχνολογικό υπόβαθρο των 3 μοντέλων, ωστόσο το full υβριδικό σύστημα του C-HR δεν έχει αντίπαλο.