ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

H προφίλ όψη αποκαλύπτει μια «καμπούρα» στην οροφή της Χ4. Στο εσωτερικό θα βολευτούν και οι υψηλόσωμοι στο πίσω κάθισμα. Το κοκπιτ είναι κομψό και απίστευτα λειτουργικό.

Πιο αρμονικό είναι το τελείωμα του πίσω μέρους στη Mercedes. O χώρος πίσω είναι παραπλήσιος της X4. Πολύ τακτοποιημένος ο «χώρος εργασίας» του οδηγού.

Στο δρόμο: Πιο σπορτίφ η X4, πιο αρχοντική η GLC

12.256 Επισκέψεις στο άρθρο (28/11/2018)

Μια BMW θα είναι πάντα… μια BMW. Κι αυτό ισχύει και για τη X4 ακόμα και στη βασική έκδοση ντίζελ. Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 190 ίππων δεν ξηλώνει την άσφαλτο, καθιστά ευχάριστη όμως κάθε είδους βόλτα με το SUV της BMW. To τιμόνι κοντρολάρει άριστα το όχημα των 4,75 μέτρων, η σφικτή αλλά όχι δυσάρεστη ανάρτηση κρατάει με άνεση την επιθυμητή γραμμή ενώ το πολύ έξυπνο οχτάρι κιβώτιο βρίσκεται πάντα στην πιο σωστή ταχύτητα. Επιπλέον η Χ4 δείχνει εξαιρετικά στιβαρή, σταθερή και σίγουρη – σχεδόν σε κάνει να ξεχνάς ότι ζυγίζει 1,9 τόνους. 

Για τη GLC αντίστοιχα ισχύει ότι: μια Mercedes θα είναι πάντα μια… Mercedes. Η φίνα πνευματική ανάρτηση καταπίνει όλα τα εξογκώματα και τις λακούβες, με τρόπο ένα «κλικ» πιο ήρεμο και βγάζει όλη τη σκληράδα ακόμα και από τους πιο άγριους δρόμους. Το αμάξωμα το 4,73 μέτρων πάντως χάνει πιο εύκολα την ψυχραιμία του και γέρνει πιο έντονα γύρω από τον διαμήκη άξονά του. Προς την ίδια κατεύθυνση είναι προσανατολισμένο και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει μεν ωραία αίσθηση, αλλά δείχνει λιγότερο άμεσο από ότι της BMW.

Πριν αρχίσουν να γκρινιάζουν όμως οι οπαδοί της Mercedes, να τονίσουμε ότι η GLC δεν είναι κάποιο βαρετό αυτοκίνητο. Κι αυτό φαίνεται όταν αρχίσει κανείς να πιέζει το αμάξωμα των 1,9 τόνων σε δρόμο με στροφές, εκεί όπου η Mercedes επιδεικνύει υψηλό επίπεδο ευελιξίας. Απλώς δεν είναι το ίδιο διασκεδαστική όσο η BMW. Και πάντα πριν τη φουρκέτα θα πρέπει με τη GLC να έρθεις πιο φυλαγμένα από ότι με τη X4. Ένα παράδειγμα προκύπτει και από το χώρο των φρένων: παρόλο που η Mercedes φρενάρει σε πραγματικά κορυφαίες αποστάσεις, η BMW βρίσκει πάντα περιθώριο για κάτι καλύτερο.

Επιπλέον, η Mercedes είναι πιο ζωντανή στις επιταχύνσεις, από στάση ή και εν κινήσει. Και δεν είναι μόνο η ισχύς (+14 ίπποι) που βοηθά προς αυτό το στόχο, όσο το προβάδισμα που υπάρχει στη μέγιστη ροπή (500 έναντι 400 Nm). Kαι μέχρι να αντιληφθείς τον κλασσικό ήχο του ντίζελ και να φέρεις την εικόνα ενός ταξί στο μυαλό σου, η GLC έχει φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε 7.4 δλ. και έχει τελική στα 222 χλμ./ώρα. Η Χ4 δεν είναι πολύ πίσω, μόλις 0,7 δλ. για την ίδια άσκηση, ωστόσο μέχρι τα 160 χλμ./ώρα η GLC της έχει κάνει μια διαφορά 2,3 δλ. αφήνοντάς την σε μια τελική 213 χλμ./ώρα..

Σε ό,τι αφορά το καύσιμο πάντως και τα δύο μοντέλα δείχνουν πολύ υπεύθυνα, με τη Χ4 να θέλει 6,9 λτ./100 χλμ. και τη GLC Coupe 7,2 λτ. από την πλευρά της. Παρά την ύπαρξη συστήματος επιλεκτικής κατάλυσης πάντως και τα δύο είναι στη νόρμα ρύπων Euro 6c. 

Κόστος: Πολυτελή ναι, προσιτά όχι
To ότι δεν είναι οι κορυφαίες εκδόσεις της γκάμας δε σημαίνει ότι η GLC Coupe και η X4 είναι και αντικειμενικά προσιτές προτάσεις. Η BMW Χ4 βάζει πιο ψηλά τον πήχη και θέλει 66.030 ευρώ για να γίνει δική σας φυσικά με τετρακίνηση και πολλά κομφόρ. Αντίστοιχα, η Mercedes GLC Coupe στην έκδοση των 204 ίππων γίνεται δική σας με ένα σχετικά μικρότερο ποσό: 64.383. Κι εδώ βέβαια ως 4Matic και οπωσδήποτε με αυτόματο κιβώτιο. Η Mercedes διαθέτει όμως και έκδοση ντίζελ με 170 ίππους για τη GLC Coupe αν και το σημείο εκκίνησης δε διαφέρει παρά για λίγες εκατοντάδες ευρώ.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON