Τι πρέπει να αλλάξει ειδικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Όχι γιατί είναι ηλεκτρικά, αλλά γιατί είναι βαριά. Και το παραπάνω βάρος των ηλεκτρικών μπορεί να είναι πρόβλημα για πολλούς. Από την άσφαλτο του πατάνε, μέχρι την αντοχή των ορόφων σε ένα πολυώροφο πάρκινγκ ή του καραβιού που θα το μεταφέρει στο γκαράζ του.
Το βάρος της μπαταρίας φέρνει νέα προβλήματα!
Με πρώτη ματιά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απλά ένα αυτοκίνητο που αντί για κινητήρα εσωτερικής καύσης, έχει έναν ηλεκτροκινητήρα. Τι γίνεται όμως όταν το νέο σου μικρομεσαίο μοντέλο ζυγίζει δυόμισι τόνους;
¶σε τι στοιχίζει σε εσένα το βάρος του ηλεκτρικού σου αυτοκινήτου. Το ερώτημα εδώ είναι τι στοιχίζει στους άλλους. Ήδη σε χώρες του βορρά, όπου η στάθμευση σε πολυόροφα πάρκινγκ είναι διαδεδομένη, οι εταιρείες που τα λειτουργούν ζητούν απαγόρευση ή τουλάχιστον περιορισμό στον αριθμό ηλεκτρικών που μπορούν να παρκάρουν ανά όροφο. Και είναι απλό, αφού το βάρος ενός ηλεκτρικού μπορεί να είναι και δύο φορές αυτό ενός συμβατικού αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να πιάνει μόνο μία θέση, όμως το δάπεδο στο οποίο πατάει, είναι σα να έχει στο ίδιο σημείο, δύο αυτοκίνητα.
Στην Ελλάδα αυτό δεν είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα, αφού τέτοια πάρκινγκ είναι λίγα, και μπορούν τα ίδια να ρυθμίσουν τον αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ή και να τα απαγορεύσουν, με βάση τα χαρακτηριστικά αντοχής βάρους κάθε ορόφου που διαθέτουν. Όμως το πρόβλημα του βάρους, έχει άλλες επεκτάσεις.
Κυρίως στην άσφαλτο. Η ελληνική άσφαλτος ταλαιπωρείται από τη ζέστη και το μποτιλιάρισμα. Που σημαίνει πως τα αυτοκίνητα μένουν ώρα πάνω από ένα σημείο, και το καλοκαίρι με τη ζέστη, η άσφαλτος μπορεί να υποχωρήσει. Ήδη στους πολυσύχναστους δρόμους, όπου περνούν λεωφορεία ή φορτηγά, η άσφαλτος έχει τα σημάδια τους, από ένα αυλάκι εκεί που πατάει ο κάθε τροχός.
Το ίδιο πρόβλημα δημιουργούν και τα ηλεκτρικά. Στο Ώστιν του Τέξας το πρόβλημα ήδη είναι μεγάλο, και ο δήμος αναζητά λύση, αφού εκτός από διαφορετική άσφαλτο, χρειάζεται και διαφορετικά υποστρώματα στήριξής της. Και το κόστος είναι τεράστιο. Ποιος θα πληρώσει;
Πρόβλημα φυσικά έχουν όλα τα στοιχεία στα οποία μπορεί να πατήσει ένα ηλεκτρικό. Τα σαμαράκια, για παράδειγμα, δεν αντέχουν τόσο συχνά περάσματα από τόσο βαριά αυτοκίνητα. Το ίδιο και τα πεζοδρόμια, όσα τουλάχιστον χρησιμοποιούνται ως πάρκινγκ, κάτι που στην Ελλάδα συμβαίνει συνέχεια στα πλαίσια του αντικοινωνικού παρκαρίσματος που έχουμε στη χώρα μας.
Και μετά είναι τα φέρυ μποτ και άλλα οχηματαγωγά πλοία όπου το βάρος του οχήματος μετράει. ¶λλο 100 αυτοκίνητα με μέσο βάρος 1500 κιλά, και άλλο με μέσο βάρος 2300. Και εδώ φυσικά μια αύξηση στην τιμή εισιτηρίου των ηλεκτρικών (και μείωση χωρητικότητας σε αριθμό αυτοκινήτων) μπορεί να λύσει το πρόβλημα, εκτός κι αν είσαι αυτός που θα μείνει έξω από την «παντόφλα» γιατί γέμισε σε βάρος πριν γεμίσει σε χώρο.
Για όλα τα άλλα όμως; Τι αλλαγές πρέπει να γίνουν; Και ποιος θα τις πληρώσει; Τι λες;