Μία Toyota Corolla (E70) τέταρτης γενιάς του 1981 μπορεί να κάνει το 0-400 μέτρα σε περίπου 9,5 δλ., ενώ παράλληλα έχει ό,τι χρειάζεται για να κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους. Φαντάσου τώρα να δεις κάποιον για ψώνια στο super market με ένα τέτοιο «θηρίο».
Στις τάξεις των φίλων της ταχύτητας και των υψηλών επιδόσεων επικρατούν κυρίως δύο σχολές: Η μία που διαθέτει ένα σεβαστό ποσό για να αγοράσει ένα «έτοιμο» supercar και η άλλη που «χτίζει» από την αρχή ένα αγαπημένο αυτοκίνητο μετατρέποντάς το με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς σε μια κατασκευή που δύναται να κοιτάξει στα μάτια σε επιδόσεις τα εργοστασιακά sport μοντέλα. Και κάπου εκεί ξεκινούν οι κόντρες ανάμεσα σε αυτές τις δύο σχολές.
Όπως στην περίπτωση της Toyota Corolla του θέματος. Πρόκειται για μία τέταρτης γενιάς Corolla με κωδικό E70 που κυκλοφορεί στους δρόμους της Χαβάης, αλλά δε λέει όχι και σε ένα 400άρι σε πίστα dragster.
Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, το ιαπωνικό 3θυρο μοντέλο έχει κινητήρα 1,5JZ-GTE. Όχι, δε βλέπετε κάτι λάθος. Τον ονομάζει 1,5 επειδή έχει «παντρέψει» μπλοκ από 2JZ με καπάκι από 1JZ (και τα δύο είναι μοτέρ της Toyota Supra), οπότε η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Από αυτόν τον συνδυασμό έχουν προκύψει 750 άλογα, σύμφωνα πάντα με τον Alex Sylva, τον κάτοχο της Coroll η οποία ζυγίζει περί τα 1.130 κιλά. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, το ιαπωνικό μοντέλο που κυκλοφορεί στους δρόμους της Χαβάης έχει «γράψει» 9,5 δλ. για το 0-400 μέτρα dragster με ταχύτητα εξόδου 240 χλμ./ώρα, ωστόσο αν βρεθείτε στο Μεγάλο Νησί του βόρειου Ειρηνικού μπορεί να το δείτε και σε κάποιο... μανάβικο της γειτονιάς για τα καθημερινά ψώνια.
Με πτερύγιο καρχαρία μπροστά από το intercooler
Εμβαθύνοντας λίγο στον κινητήρα, για την τροφοδοσία του με καύσιμο χρησιμοποιούνται μπεκ 2.200 κ.εκ. ενώ για την υπερπλήρωση του συστήματος έχει επιστρατευθεί η τουρμπίνα PTE GEN2 PT6870 με φτερωτή 68 χλστ. της Precision Turbo, η οποία μπορεί να υποστηρίξει βελτιώσεις για ιπποδυνάμεις έως και 1.100 άλογα και κοστίζει περί τις δύομιση χιλιάδες δολάρια. Στην περίπτωση της Corolla η πίεση υπερπλήρωσης είναι λίγο πάνω από τα 2 bar, ενώ την αγαστή συνεργασία όλων των μερών του μοτέρ αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας ο εγκέφαλος Infinity της AEM. Παρόλα τα επώνυμα after market βελτιωτικά προϊόντα, υπάρχουν και χειροποίητες κατασκευές, όπως για παράδειγμα το intercooler που έχει φτιαχτεί από τα χεράκια του ιδιοκτήτη.
Μπροστά ακριβώς από το μεγάλο intercooler που βρίσκεται κάτω από τον vintage νίκελ προφυλακτήρα της Corolla κεντρίζει το ενδιαφέρον ένα μαύρο ατσάλινο πτερύγιο που εκτείνεται προς τα εμπρός. Αναρωτιέστε ποια μπορεί να είναι η χρησιμότητά του; Ο κάτοχος αναφέρει πως το έχει τοποθετήσει εκεί προκειμένου να ενεργοποιεί τη δέσμη λέιζερ της γραμμής εκκίνησης και της γραμμής τερματισμού στην πίστα dragster, άρα μπορεί να πει κανείς ότι κλέβει και απειροελάχιστα στις επιδόσεις στα dragster, αφού «κόβει το νήμα» ένα κλικ γρηγορότερα.
Εσείς συμφωνείτε με το να υπάρχουν τέτοια αγωνιστικά αυτοκίνητα στο δρόμο; Έχετε δει ποτέ κάποιο βελτιωμένο αντίστοιχου βεληνεκούς στους δρόμους της Ελλάδας για καθημερινές μετακινήσεις;