![Βουλιάζει η Tesla στην Ευρώπη. Φταίνε όμως μόνο τα πολιτικά του Μασκ; Βουλιάζει η Tesla στην Ευρώπη. Φταίνε όμως μόνο τα πολιτικά του Μασκ;](/jpg/AUTOTRITI/390/NEWS/Tesla-musk_kanei_kako-non2025.jpg)
63% κάτω οι πωλήσεις της Tesla στη Γαλλία τον Ιανουάριο.
41% κάτω στη Γερμανία το 2024, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης.
36% κάτω το Model 3 στην Καλιφόρνια, τη μεγαλύτερη αγορά στις ΗΠΑ.
Παρά τα facelift η γκάμα της είναι από τις πιο παλιές στην αγορά.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
63% κάτω οι πωλήσεις της Tesla στη Γαλλία τον Ιανουάριο
Η πολιτική στάση του Μασκ δίπλα στον Τραμπ, η ναζιστική του χειρονομία, η στήριξη της ακροδεξιάς στη Γερμανία και την Ευρώπη έχουν αλλάξει τη στάση της αγοράς απέναντι στην Tesla. Ποτέ άλλοτε μια μάρκα αυτοκινήτων δεν καθορίστηκε τόσο πολύ από τις επιλογές του επικεφαλής της. Αντίθετα με τις μάρκες της Ευρώπης που αλλάζουν τους ανθρώπους που τις τρέχουν, η Tesla ανήκει στον Μασκ και έτσι ο Μασκ μπορεί να γίνει και ο λόγος της πτώσης της σήμερα, και ίσως και του τέλους της αύριο. Υπάρχει περίπτωση;
Η Γαλλία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και η Tesla ξεκίνησε τον πιο δυνατό μήνα του χρόνου με τεράστια απώλεια 63% και μόλις 1141 ταξινομήσεις. Η πτώση αυτή έρχεται σε συνέχεια της πτωτικής πορείας του 2024, και είναι σημαντικά υψηλότερη της συνολικής πτώσης σε πωλήσεις στα ηλεκτρικά, που ήταν μόλις 0,5% κάτω σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2024. Η Γαλλία θεωρεί πως ο Μασκ επιτίθεται στις αξίες της Ενωμένης Ευρώπης και φαίνεται πως μεγάλο μέρος της αγοράς ασπάζεται την άποψη.
41% κάτω στη Γερμανία το 2024
Η πτώση της Tesla ήταν τεράστια και στη Γερμανία, με 41% μείωση πωλήσεων το 2024 τη στιγμή που η μείωση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών συνολικά ήταν 27%. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα τη στάση της αγοράς απέναντι στη μάρκα, μια στάση που χειροτέρευσε μετά την υποστήριξη του Μασκ στο κόμμα της ακροδεξιάς τον Ιανουάριο. Σε συνδυασμό και με το τέλος των επιδοτήσεων, η Tesla βρέθηκε να μετράει τις μεγαλύτερες απώλειες, υψηλότερες από κάθε άλλη μάρκα, στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης.
36% κάτω το Model 3 στην Καλιφόρνια, τη μεγαλύτερη αγορά στις ΗΠΑ
Και ενώ στην Ευρώπη συνολικά η μείωση το 2024 ήταν 13%, αφού ο Νοέμβριος και Δεκέμβριος που είδαν τη μεγαλύτερη μείωση είναι γενικά «νεκροί» μήνες, στις ΗΠΑ, και ιδιαίτερα στην πρώτη και με διαφορά σε πωλήσεις ηλεκτρικών πολιτεία, την Καλιφόρνια, το πράγμα δεν πάει καλά. Το Model 3, παρά το πρόσφατο facelift είδε μείωση 36% σε πωλήσεις το 2024, ενώ από την εκλογή Τραμπ και μετά οι Καλιφορνέζοι, παραδοσιακά Δημοκρατικοί, πήραν ακόμη μεγαλύτερη απόσταση από τη μάρκα του Μασκ, που συμμετέχει ενεργά στη νέα κυβέρνηση.
Παρά τα facelift η γκάμα της είναι από τις πιο παλιές στην αγορά
Και δεν είναι μόνο ο Μασκ το πρόβλημα. Η μάρκα λειτουργεί εκτός των κανόνων της αγοράς σε πολλούς τομείς. Από το ότι πουλάει απευθείας τα αυτοκίνητά της, μέχρι το ότι δεν αλλάζει παρά μόνο «αναβαθμίζει» τα μοντέλα της, η αγορά δεν είναι συνηθισμένη. Ειδικά όταν ένα αυτοκίνητο φτάνει τα 13 χρόνια, παρά τα facelift και τις σταδιακές αναβαθμίσεις σε λογισμικό, μπαταρίες και κινητήρες, η αγορά μάλλον θέλει κάτι άλλο. Το «μοντέλο» με τα κινητά τηλέφωνα της Apple, τα iPhone, κρατάει μόνο μερικά χρόνια, μετά χρειάζεται αλλαγή.
Αν η παλιά γκάμα δεν φτάνει από μόνη της και τα facelift δεν αρκούν, ο Μασκ και οι πολιτικές του επιλογές και πρωτοβουλίες φαίνεται πως στοιχίζουν στη μάρκα πολύ. Το ερώτημα είναι αν θα αντέξει, ειδικά τώρα με τον ανταγωνισμό από Ευρώπη και Ασία να είναι στα δυνατά του; Εσύ τι λες, θα αντέξει η Tesla;