Αφορά μικρό αλλά ξεχωριστό αριθμό οδηγών. Οι petrolheads ξέρουν ακριβώς τι εννοούμε. Τα semi-slick ελαστικά ενδείκνυνται για χρήση στην πίστα, δίνουν, ωστόσο, και κορυφαίες επιδόσεις στον «απλό» δρόμο. Ποια εταιρεία βγάζει το καλύτερο semi-slick ελαστικό; Σήμερα τσεκάρουμε αποτελέσματα Test ελαστικών, Bridgestone VS Pirelli.
Πριν μιλήσουμε για αποτελέσματα, να εξηγήσουμε τι είναι τα semi-slick ελαστικά. Πρόκειται για ένα είδος ελαστικού που βλέπουμε κυρίως σε αυτοκίνητα επιδόσεων. Οι βασικές τους διαφορές σε σχέση με ένα απλό λάστιχο είναι στην γόμα που χρησιμοποιείται, αλλά και στις αυλακώσεις που έχουν. Για παράδειγμα, σε σχέση με τα συμβατικά ελαστικά, έχουν μαλακότερη γόμα με στόχο την μεγαλύτερη πρόσφυση σε περιβάλλον πίστας. Συγκριτικά με τα αμιγώς αγωνιστικά slick ελαστικά, τα semi-slick έχουν αυλακώσεις. Κάπως έτσι, γίνεται αποστράγγιση του νερού και αποτρέπεται η υδρολίσθηση. Για αυτό και τα semi-slick έχουν αφενός έγκριση για χρήση σε δημόσιους δρόμους, αφετέρου προσφέρουν στην πράξη επιδόσεις εστιασμένες στην πίστα, είτε μιλάμε για φρενάρισμα, είτε για χρόνους ταχύτητας και «στροφιλίκι». Για το AutoΤρίτη Test Center, τα semi-slick ελαστικά θα προσέφεραν ακόμη μεγαλύτερη τιμές στο elk test, όμως για να γίνεται πιο ρεαλιστικά η απεικόνιση των δυνατοτήτων κάθε μοντέλου, η διαδικασία γίνεται με λάστιχα δρόμου.
Για να αποδώσουν τα μέγιστα τέτοια ελαστικά χρειάζονται το ασφαλές περιβάλλον της πίστας, εκεί που η άσφαλτος είναι καθαρή, μοιάζει με χοντρό γυαλόχαρτο και όχι με καθρέφτη. Αντίστοιχα, επιτρέπεται η χρήση semi-slick και σε βρεγμένο οδόστρωμα, όχι όμως με υψηλές ταχύτητες, για λόγους ασφαλείας. Σε διαφορετική περίπτωση, ο κίνδυνος να φύγεις εκτός πορείας, ακόμα και με πολύ μικρή ταχύτητα είναι τεράστιος.
2 premium μάρκες στην κόντρα
Επειδή μιλάμε για μία εξειδικευμένη κατηγορία ελαστικών, η αγορά των semi-slick ελαστικών μοιράζεται (κυρίως) στις premium εταιρείες. Σε διεθνές test ελαστικών, διάστασης 235/55 R19, με αυτοκίνητο αναφοράς ένα Golf GTI Clubsport, ποια εταιρεία πήρε την 1η θέση; Bridgestone Vs Pirelli.
Πρώτη θέση για το Bridgestone Potenza Race (91 Y XL)
Η οδήγηση με το συγκεκριμένο ελαστικό έφερε τους πιο γρήγορους χρόνους σε στεγνό οδόστρωμα, επίδοση η οποία έχει επιβεβαιωθεί και σε άλλη διεθνή δοκιμασία. Το Bridgestone Potenza Race (91 Y XL) σημείωσε κορυφαίο χρόνο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, με την εξής υποσημείωση. Η top επίδοση εξαρτάται εν πολλοίς από την ικανότητα οδήγησης των testers και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Με απλά λόγια, για να δώσει το maximum για της απόδοσής του σε βρεγμένη επιφάνεια χρειάζεται ένας επαγγελματίας... χεράς. Από εκεί και πέρα, ο χειρισμός του αυτοκινήτου που «φορούσε» τα συγκεκριμένα ελαστικά ήταν «σχεδόν τέλειος, κοντά στο επίπεδο ενός slick αγωνιστικού ελαστικού. Η ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, η μεγάλη πλευρική στήριξη και ακαμψία, καθώς και η πρόσφυση στις στροφές, ακόμα και σε καθεστώς έντονης πίεσης» ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή γενική εικόνα του ελαστικού της Bridgestone. Μοναδική αρνητική επισήμανση, η γρήγορη φθορά της μαλακής γόμας, η οποία ωστόσο έχει αρκετό υλικό μέχρι να «φαγωθεί».
800 ευρώ ακριβότερο το Pirelli P Zero Trofeo R (91 Y XL)
Στην δεύτερη θέση, μετά από το ελαστικό της Bridgestone, ήταν το προϊόν της Pirelli.
Παρότι είχε ίδια αξιολόγηση σε βρεγμένο και στεγνό, υστερεί σε άλλες παραμέτρους. Αυτό φαίνεται από το γεγονός πως αξιολογήθηκε ως «καλό». Από εκεί και πέρα, έχει χειρότερη ποιότητα κύλισης (θόρυβος στα 71dB έναντι 67dB του Bridgestone), ενώ στην κίνηση στο βρεγμένο χρειάστηκε οδήγηση με αρκετά χαμηλή ταχύτητα (για τα δεδομένα του test), στα 80 χλμ./ώρα. «Αρκετά ακριβές και με μπόλικη πρόσφυση που δεν συναντάς σε απλό ελαστικό, εκτελεί αυθόρμητα τις εντολές του τιμονιού, έχει καλό feedback, ουδέτερη συμπεριφορά και εξαιρετικά χαμηλές αποστάσεις φρεναρίσματος» λένε οι δοκιμαστές.
Όσον αφορά τα μειονεκτήματα τουPirelli P Zero Trofeo R (91 Y XL), εκτός των μέτριων προδιαγραφών ασφάλειας στο βρεγμένο, είναι και πολύ πιο ακριβό. Μιλάμε για το σενάριο που θα βρει, όποιος ενδιαφέρεται, το συγκεκριμένο ελαστικό, καθώς δεν υπάρχει εύκολα άμεση διαθεσιμότητα. Και πάλι, θα χρειαστεί να πληρώσει έως και 800-1.000 ευρώ περισσότερα συγκριτικά με το Bridgestone Potenza Race (91 Y XL), κοντά στα 2.000 ευρώ.