Τα Citroen C3 Aircross και SEAT Arona έχουν έντονο χαρακτήρα και αποδεικνύουν στην πράξη γιατί η κατηγορία των μικρών crossover πρωταγωνιστεί. Τα συγκρίνουμε στις παραπλήσιας απόδοσης βενζινοκίνητες εκδόσεις τους.
Tα B-SUV (μικρά crossover) είναι μια από τις πιο καυτές κατηγορίες της αγοράς, ανεβάζοντας συνεχώς το μερίδιό τους σε επίπεδο πωλήσεων. Πατώντας πάνω στις αντίστοιχες συμβατικές προτάσεις των κατασκευαστών τους, τα μικρά crossover έρχονται να συνδυάσουν την ευελιξία και την αστική τους ταυτότητα με πιο γενναιόδωρους χώρους που προκύπτουν από την αύξηση των διαστάσεών τους.
Δυο παραδείγματα αυτής της λογικής και άξιοι συντελεστές της άνθισης των μικρών crossover, αποτελούν τα -διαφορετικού χαρακτήρα- Citroen C3 Aircross και SEAT Arona. Διαφορετικού γιατί, όπως και τα μικρά στα οποία βασίζονται, προσεγγίζουν με διαφορετικό τρόπο το νεανικό κοινό στο οποίο απευθύνονται το μεν με την άνεση και το trendy στιλ, το δε με το σπορτιφ χαρακτήρα. Τιμολογιακά, το C3 Aircross είναι κατά 1.160 ευρώ ακριβότερο από την αντίστοιχη εξοπλιστικά έκδοση του SEAT Arona, ωστόσο προσφέρεται με πραγματικό άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα διάρκειας 36 μηνών.
Πιο crossover το C3 Aircross, σε πιο συμβατικές γραμμές το Arona
Εμφανισιακά τόσο το C3 Aircross όσο και το Arona περνούν στο υπερυψωμένο τους και μεγαλύτερου όγκου αμάξωμα, στοιχεία από τα μικρά C3 και Ibiza αντίστοιχα. Το Aircross θα λέγαμε πως είναι ένα πιο στυλάτο C3 με πιο πολυχρηστικές εμφανισιακές καταβολές, ενώ το Arona εκφράζει ένα πιο ισορροπημένο σύνολο, με τις έντονες γωνίες να διαμορφώνουν ένα πιο σκληρό και σπορτίφ πρόσωπο στα πρότυπα του Ibiza. Συγκριτικά οι ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις του C3 Aircross και κυρίως το σημαντικά μεγαλύτερο ύψος του, διαμορφώνουν έναν πιο crossover χαρακτήρα.
Κινητήρες: Arona για επιδόσεις, C3 Aircross για κατανάλωση…
Και τα δύο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με υπερτροφοδοτούμενους 3κύλινδρους κινητήρες, με αυτόν του C3 να έχει χωρητικότητα 1,2 λτ. και του Arona 1,0 λτ.. O δεύτερος ωστόσο παράγει περισσότερη κατά 5 ίππους ισχύ (115 έναντι 110 του C3 Aircross) και εφοδιάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Τα παραπάνω στοιχεία, μαζί με το χαμηλότερο βάρος του αμαξώματος «δίνουν» αρκετά καλύτερες τιμές επιδόσεων στο crossover της SEAT σε όλες τις μετρήσεις, ενώ αν και θα περιμέναμε και αντίστοιχα καλύτερη επίδοση στον τομέα της κατανάλωσης, ο 1,2 λτ. PureTech του Citroen είχε αντίθετη άποψη, καταφέρνοντας σημαντικά χαμηλότερη τιμή σε πραγματικές συνθήκες με την κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβώτιου να εξυπηρετεί σε αυτό.
Εσωτερικό-Χώροι: Μοντέρνα και πρακτικά
Ο εσωτερικός διάκοσμος και στα δύο αυτοκίνητα είναι σύγχρονος και εκφράζει το νεανικό τους χαρακτήρα, με το Arona να έχει πιο μίνιμαλ αισθητική και το C3 να παρουσιάζει περισσότερη πρακτικότητα και πιο συμβατική σχεδίαση. Ποιοτικά, και στα δύο μοντέλα κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά τα οποία ωστόσο είναι καλής ποιότητας και επιδεικνύουν καλή συναρμογή, με το Arona να έχει ένα προβάδισμα όσον αφορά στο φινίρισμα. Σε επίπεδο χώρων, τα δύο μικρά crossover κρίνονται ισόπαλα μεταξύ τους παρέχοντας από τα καλύτερα επίπεδα χώρων στην κατηγορία, με το C3 Aircross να προσφέρει κατά 10 λτ. μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, και το Arona αντίστοιχα να προσφέρει καλύτερο αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών. Μια σημαντική διαφορά ωστόσο διαμορφώνεται μέσω του πιο πολυχρηστικού χαρακτήρα και σε επίπεδο λύσεων (πέραν του αισθητικού) που προσφέρει το C3 Aircross, με ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα και έξυπνες θέσεις για αντικείμενα.
Στο δρόμο: Πιο άνετο το C3 Aircross, πιο σπορτίφ το Arona
Όπως και οι εκδόσεις των μικρών στα οποία βασίζονται, τα δύο αυτοκίνητα εστιάζουν ακριβώς στις αξίες των εταιρειών που εκπροσωπούν. Ετσι, το C3 Aircross προβάλλει άμεσα το άνετο οδηγικό προφίλ που χαρακτηρίζει όλα τα Citroen και το Arona ένα πιο οδηγοκεντρικό προφίλ, στοιχείο όλων των SEAT.
Κρίνοντας την οδηγική ταυτότητα τους σε αυτή την κατηγορία, το Arona έχει έντονο ταπεραμέντο και πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, πατώντας σε πιο συγγενικά με τα μικρά αυτοκίνητα μονοπάτια, και μόνον η απόσταση των 190 χλστ. του από το έδαφος υπενθυμίζουν τον crossover χαρακτήρα του. Το C3 Aircross από την άλλη έχει πιο μαλακή και με μεγαλύτερες διαδρομές ανάρτηση, προσεγγίζοντας καλύτερα την crossover λογική απορροφώντας καλύτερα τις ανωμαλίες εντός και εκτός δρόμου και προσφέροντας μεγάλα επίπεδα άνεσης σε κάθε περίπτωση.
Η άποψή μας
Το SEAT Arona διατηρεί τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του Ibiza και αποτελει ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα, στοιχείο που σαφώς μπορεί να το διαφοροποιήσει και να κριθεί ανάλογα από τον αγοραστή. Από την άλλη ωστόσο υπολείπεται σε crossover χαρακτήρα που εξ΄ορισμού απαιτεί το κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας. Για εκείνο, λοιπόν, το Citroen C3 Aircross αποτελεί μια πιο εστιασμένη στις ανάγκες του πρόταση, προσφέροντας επιπλέον μεγαλύτερες δόσεις πρακτικότητας και άνεσης από ότι θα ζητούσε.