Citroen C3 Aircross, Kia Stonic και VW T-Cross αποτελούν τρία νεανικά SUV πόλης. Στα 20 χιλιάρικα θα προτιμήσεις το άνετο C3, το Stonic με την κορυφαία κατανάλωση και το πολύ καλό value for money ή το πιο all around T-Cross;
Τα Citroen C3 Aircross, Kia Stonic και VW Τ-Cross είναι τρία μοντέλα της compact SUV κατηγορίας που διαθέτουν ξεχωριστό και έντονα νεανικό χαρακτήρα καλύπτοντας με άνεση τις περισσότερες ανάγκες που μπορεί να έχει ο υποψήφιος αγοραστής. Στις εκδόσεις μάλιστα με τους ικανούς τούρμπο κινητήρες βενζίνης (με 110, 100 και 95 ίππους αντίστοιχα) προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων και οδηγικού ενδιαφέροντος.
Value for money: Πιο πλούσια τα C3 Aircross και T-Cross, καλύτερη εγγύηση και τιμή το Stonic
Ξεκινώντας από το κόστος αγοράς, το Stonic είναι το πιο προσιτό με κόστος από 19.190 ευρώ, ενώ το C3 Aircross και το T-Cross έχουν από 19.900 και 20.550 ευρώ αντίστοιχα, όντας και πιο πλούσια εξοπλισμένα. Οριακά θα λέγαμε ίσως ότι το T-Cross έχει για αρχή καλύτερο εξοπλισμό, λόγω στάνταρ συστήματος αυτόνομου φρένου και ζαντών αλουμινίου, όμως το C3 Aircross έχει LED φώτα, ενώ επίσης το γερμανικό μοντέλο έχει μικρότερη εγγύηση με 2 χρόνια έναντι των 5 του μοντέλου της Citroen και των 7 που προσφέρει η Kia. Η τελευταία μάλιστα προσφέρει και 5 χρόνια δωρεάν service.
Αμφότερα τα μοντέλα ξεχωρίζουν στην κατηγορία για την νεανική και κομψή τους σχεδίαση. Έτσι καταφέρνουν να δείχνουν αρκετά μοντέρνα και επίκαιρα, όντας από τα πιο compact μοντέλα της κατηγορίας, με μήκος 4,15 μ. το C3 Aircross, 4,14 μ. το Stonic και 4,11 μ. το T-Cross. Αισθητικά το C3 Aircross δείχνει πιο «παιχνιδιάρικο» και «ιδιαίτερο», έχοντας καμπύλες γραμμές και ένα επιθετικό μπροστά πρόβολο με λεπτά φώτα και μεγάλο προφυλαχτήρα. Από την άλλη, το T-Cross σχεδιαστικά θυμίζει πιο κλασσικό SUV αμάξωμα, με την μπροστινή μάσκα να τονίζει το δυναμισμό του, ωστόσο το στοιχείο που κλέβει την παράσταση είναι η φάσα που ενώνει τα φώτα στο πίσω μέρος και κατ΄ επέκταση τονίζει το φάρδος του αμαξιού. Τέλος, το Kia Stonic, ξεχωρίζει για τον trendy χαρακτήρα που προσδίδουν τα LED φώτα, η μάσκα, τα έντονα χρώματα στο αμάξωμα, αλλά και οι όμορφες ζάντες αλουμινίου.
Το σύνολο στην καμπίνα του C3 Aircross, δείχνει πολύ μοντέρνο και αποδεικνύεται και ιδιαιτέρως λειτουργικό.
Ο εσωτερικός διάκοσμος και στα τρία αυτοκίνητα είναι σύγχρονος και εκφράζει το νεανικό τους χαρακτήρα, με τα Τ-Cross και Stonic να έχουν πιο μίνιμαλ αισθητική και το C3 να παρουσιάζει πιο συμβατική σχεδίαση με λεπτομέρειες που δίνουν μεγαλύτερη ζωντάνια. Σκληρά και καλοσυναρμολογημένα είναι σε κάθε περίπτωση τα μέρη που απαρτίζουν την καμπίνα, με το T-Cross να δείχνει λίγο πιο γεροδεμένο συνολικά, το C3 Aircross πιο ευχάριστο στην αφή και την ποιότητα των υλικών και το Stonic πιο εργονομικό. Ο κεντρικός πόλος έλξης σε κάθε περίπτωση είναι οι έγχρωμες οθόνες αφής στο κέντρο των τριών ταμπλό, ενώ τέλος το T-Cross προαιρετικά μπορεί να πάρει και ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Το εσωτερικό είναι μοντέρνο σε σχεδίαση, με καλή συναρμογή και ικανοποιητικά σκληρά πλαστικά.
Μοντέρνο και με γερή συναρμογή είναι το εσωτερικό του Stonic, στο οποίο θα συναντήσουμε μόνο σκληρά υλικά.
Σε επίπεδο χώρων, οι επιβάτες θα βολευτούν καλύτερα στο μικρό της VW, το οποίο διαθέτει τον περισσότερο αέρα για τα γόνατα και υστερεί για λίγα χιλιοστά στο φάρδος του πίσω καθίσματος από το αντίστοιχο του Stonic. Από την άλλη το C3 Aircross έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 410 λτ.., o οποίος μάλιστα στην κορυφαία έκδοση Shine διαθέτει και συρόμενο πίσω κάθισμα, φτάνοντας μέχρι και τα 520 λτ.. Χαρακτηριστικό που θα το συναντήσουμε και στο T-Cross, στάνταρ από τη βασική, με τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ να κυμαίνεται ανάλογα τη θέση της πίσω σειράς καθισμάτων από 347 λίτρα (όσο σχεδόν και του Stonic, 352 λτ.) έως τα 417 λτ..
Το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V είναι ο λόγος που το Stonic είναι από τα κορυφαία μικρά SUV στον τομέα της κατανάλωσης.
Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών μοντέλων είναι το γεγονός πως εφοδιάζονται με 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες προσφέροντας συνολικά καλές τιμές επιδόσεων και οικονομία καυσίμου, ωστόσο αυτός του C3 Aircross έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, αλλά είναι και πιο ισχυρός, με 110 ίππους και 205 Nm ροπής, γεγονός που του δίνει προβάδισμα στον τομέα των επιδόσεων.
Πολύ καλές επιδόσεις και εξαιρετική οικονομία καυσίμου προσφέρει ο 1,2 PureTech του C3 Aircross.
Το Stonic από την πλευρά του μπορεί να είναι το λιγότερο ισχυρό, ωστόσο εφοδιάζεται με ένα ήπιο υβριδικό 48βολτο σύστημα, με αποτέλεσμα να έχει ανταγωνιστικές επιδόσεις, αλλά και ασυναγώνιστη οικονομία. Μόλις 6,1 λτ./100 χλμ. έναντι 6,6 λτ. του γαλλικού μοντέλου και 6,8 του γερμανικού μοντέλου.
Δυναμισμό στο δρόμο και μια οδηγοκετρική συμπεριφορά θα λάβει ο οδηγός του Stonic, το οποίο θυμίζει υπερυψωμένο χάτσμπακ.
Το μοντέλο της Citroen είναι αυτό που θα ξεχωρίσει στον τομέα της άνεσης, με τη μαλακή του ανάρτηση (με τις μεγάλες διαδρομές) να φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα ειδικά καθίσματα των πιο ακριβών εκδόσεων, ακόμα και 100άδες χλμ. να γράψεις βγαίνεις ατσαλάκωτος. Μέσα στην πόλη επίσης είναι αρκετά ευκολοδήγητο χάρη στο ελαφρύ -πλην ακριβές- τιμόνι και έχει καλή περιφερειακή ορατότητα. Από την άλλη βέβαια τα χαρακτηριστικά του δεν ευνοούν τη fun οδηγική πλευρά του, λόγω των πιο αυξημένων κλίσεων συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα.
¶νετο στο δρόμο και πολύ αποτελεσματικό απέναντι στις καθημερινές κακοτοπιές αποδεικνύεται το C3 Aircross.
Σε αυτόν τον τομέα θα ξεχωρίσουμε το Kia Stonic, που έχει πιο σπορτίφ προσανατολισμό στο δρόμο, θυμίζοντας θα λέγαμε υπερυψωμένο χάτσμπακ. Συμπεριφορά που καθορίζεται κυρίως από τη σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης και τα αυξημένα μετατρόχια. Η άνεση, παρά τις όποιες αντιδράσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες κρίνεται αποτελεσματική, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται η ποιότητα κύλισης και ο μικρός κύκλος στροφής.
Το T-Cross θα λέγαμε και στους δύο τομείς πως βρίσκεται κάπου στη μέση, δίνοντας περισσότερο βάρος στην άνεση. Είναι ευέλικτο και εύκολο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, και εξουδετερώνει αποτελεσματικά λακκούβες και ανωμαλίες. Βγαίνοντας από την πόλη θα μπορέσει να αναδείξει και πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, κυρίως λόγω της πιο σφιχτής ανάρτησης και της καλύτερης αίσθησης από το σύστημα διεύθυνσης.
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid + Αισθητική αμαξώματος, σπορτίφ αίσθηση στο δρόμο, φρένα, κατανάλωση, 7ετής εγγύηση, 5 χρόνια δωρεάν service, φάρδος πίσω καθίσματος, - Αντιδράσεις πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ
VW T-Cross 1,0 TSI 95 PS + Χώροι, ευελιξία-αποτελεσματικότητα στο δρόμο, πρακτικότητα, εξοπλισμός βασικής έκδοσης - 5άρι κιβώτιο, πληρώνει τέλη
Αν fun to drive είναι το στρίψιμο, τότε το Stonic έχει ένα πλεονέκτημα. Όμως χαμόγελο όταν οδηγάς 365 ημέρες το χρόνο μπορεί να σου προσφέρει και η άνεση. Εδώ το Citroen C3 Aircross παίζει χωρίς αντίπαλο.
O value for money τύπος θα γλυκοκοιτάξει το Stonic λόγω της 7ετούς εγγύησης και χαμηλότερης τιμ;hς, αλλά η τελική του επιλογή θα είναι το C3 Aircross που με λίγα παραπάνω χρήματα προσφέρει ένα πιο ισχυρό μοτέρ και πιο πλούσιο εξοπλισμό, με περισσότερους αυτοματισμούς.
O high-tech τύπος ασφαλώς και θα ενθουσιαστεί περισσότερο με το Stonic λόγω της παρουσίας του ήπια υβριδικού συστήματος 48V που φέρει το κινητήριο σύνολό του, όμως στην καθημερινότητα ίσως εκτιμηθεί και το T-Cross με το εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την καλή σε απόκριση οθόνη και τον προαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων.