Η αγορά «διψάει» για SUV και εμείς απαντάμε με «oui». Δύο γαλλικά crossover, το Citroen C3 Aircross και το Citroen C4 C-Cross, μπαίνουν σε μία ενδιαφέρουσα ενδοοικογενειακή μονομαχία.
Compact διαστάσεις, ευρυχωρία, ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Αυτά (και όχι μόνο) αναζητούν όσοι επιλέγουν ένα crossover, για αυτό και σχεδόν 1/2 στους Έλληνες στράφηκαν στον κόσμο των SUV για το 2021. Φυσικά, μικρά και οικογενειακά SUV έχουν την μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, για αυτό και εμείς επιλέξαμε από ένα μοντέλο σε κάθε κατηγορία, μιλώντας... γαλλικά. Στην αντιπαράθεση που ακολουθεί έχουμε «εμφύλιο», με το Citroen C3 Aircross να αντιμετωπίζει το Citroen C4 C-Cross.
Εξοπλισμός: 250€ ακριβότερο το C3 Aircross, πληρέστερο το C4 C-Cross
Επιλέγοντας τις βασικές εκδόσεις των δύο crossover βλέπουμε ότι το C3 Aircross είναι ακριβότερο κατά 250 ευρώ (19.500 η Feel Pack έναντι 19.250 της Feel). Κάτι αναμενόμενο, καθώς όπως θα δούμε στην συνέχεια το C3 Aircross προβάλλει μία πιο ξεκάθαρη SUV προσέγγιση και αυτό κοστίζει περισσότερο. Βέβαια, το C4 C-Cross προσφέρει μία πληρέστερη σουίτα παροχών με αυτόματο φρενάρισμα στα 30-80 χλμ./ώρα και μεγαλύτερη οθόνη αφής (10" έναντι 7"). Κανένα από τα δύο δεν έχει ζάντες αλουμινίου από την βασική, το C3 Aircross έχει προβολείς ομίχλης, ενώ αμφότερα παρέχουν στάνταρ Cruise Control.
Στο C4 C-Cross ξεχωρίζει η μοντέρνα πίσω coupe οροφή και το κομψό design ενός μικρομεσαίου sedan, αναλογίες οι οποίες παντρεύονται ιδανικά και δημιουργούν ένα πολύ ενδιαφέρον και πολύ εκλεπτυσμένο σύνολο.
Παρότι μιλάμε για ένα μοντέλο κατά 20 πόντους μικρότερο (206 χλστ. για να είμαστε ακριβείς), το C3 Aircross δείχνει πιο κοντά στην SUV φιλοσοφία. Σε αυτό συνηγορεί η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, (178 έναντι 156 χλστ.), η στιβαρή μάσκα με τους στάνταρ LED προβολείς και οι έντονες ακμές και γωνίες στο ανασχεδιασμένο πίσω μέρος. Ναι, πρόκειται για ανανεωμένη έκδοση του γαλλικού B-SUV, που συνολικά με την εμφάνισή του έχει δυναμικό προσανατολισμό.
Πιο SUVάτη σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθεί το C3 Aircross, που έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και στάνταρ LED προβολείς.
Στον αντίποδα, το C4 υιοθετεί μία διαφορετική σχεδιαστική λογική, «ακροβατώντας» με μαεστρία σε τρεις σχεδιαστικούς κόσμους. Τα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και οι μυώδεις γραμμές του τονίζουν την crossover προέλευσή του, η οποία αποτυπώνεται και με την πρόσθετη ονομασία «C-Cross». Στην συνέχεια, πάντως, θα δούμε μία μοντέρνα πίσω coupe οροφή και ένα κομψό design ενός μικρομεσαίου sedan, αναλογίες οι οποίες παντρεύονται ιδανικά και δημιουργούν ένα πολύ ενδιαφέρον και πολύ εκλεπτυσμένο σύνολο.
Ως μοντέλο ανώτερης κατηγορίας, το C4 C-Cross αντιπαραβάλλει μία πιο ποιοτική διακόσμηση, έχοντας μεγαλύτερη από την βασική οθόνη αφής (10").
Η ανανέωση του C3 Aircross αναβάθμισε αισθητά τόσο την εικόνα όσο και τις παροχές του μοντέλου. Παρά την χρήση πλαστικών υλικών, η απτή ποιότητα ικανοποιεί με την κεντρική κονσόλα να «περνάει» μία πιο ευχάριστη αίσθηση. Στην βασική έκδοση βρίσκουμε 7άρα οθόνη αφής για το infotainment, η οποία στο τρίτο εξοπλιστικό επίπεδο «Shine» ανεβαίνει στις 9``, ξεχωρίζοντας για την απόκριση, την ευκρίνεια και την ταχύτητά της.
Παρά την χρήση πλαστικών υλικών, η απτή ποιότητα στο εσωτερικό του C3 Aircross ικανοποιεί, με την κεντρική κονσόλα να «περνάει» μία πιο ευχάριστη αίσθηση.
Ως μοντέλο ανώτερης κατηγορίας, το C4 C-Cross αντιπαραβάλλει μία πιο ποιοτική διακόσμηση. Το σωστό φινίρισμα και η γερή συναρμογή των περισσότερων πλαστικών του δίνει αρκετούς πόντους, με τις πολλές γυάλινες επιφάνειες να χαρίζουν μία μοντέρνα αύρα. Όσον αφορά την hi-tech λογική, εξυπηρετείται κυρίως με μία κομψή και εντυπωσιακή οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία και προσφέρεται από τον βασικό εξοπλισμό.
Ξεχωρίζει φυσικά το εταιρικό highlight με τα καθίσματα Advanced Comfort, τις περίφημες πολυθρόνες της γαλλικής εταιρείας οι οποίες εστιάζουν στις άνετες συνθήκες μετακίνησης και προσφέρονται σε προαιρετικό εξοπλισμό. Σημαντική επισήμανση, το γεγονός πως έχουν προστεθεί έξτρα 15 χλστ. ειδικού αφρώδους υλικού στο εσωτερικό τους. Στο κομμάτι της ασφάλειας, τέλος, το C4 C-Cross έχει μία υπεροχή χάρη στις 20 τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού με κορυφαίο το Highway Driver Assist (ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 2) έναντι 12 του C3 Aircross.
Αμφότερα τα μοντέλα απολαμβάνουν το (προαιρετικό) προνόμιο των καθισμάτων Advanced Comfort, με το C4 C-Cross ως μεγαλύτερων διαστάσεων να διασφαλίζει μεγαλύτερη ευρυχωρία καμπίνας.
Πιάνοντας την παράμετρο των χώρων, αναμενόμενα το μεγαλύτερων διαστάσεων Citroen C4 C-Cross υπερισχύει. Για την ακρίβεια, έχει φαρδύτερο πλάτος πίσω καμπίνας όπου και χωρούν σχετικά άνετα τρεις ενήλικες επιβάτες, καθώς και μεγαλύτερο «αέρα» για τα πόδια. Από την άλλη πλευρά, η coupe οροφή «στερεί» πόντους για τον διαθέσιμο χώρο στα κεφάλια των πίσω επιβατών, κατηγορία στην οποία επικρατεί ισορροπία. Εκεί που το C3 Aircross υπερέχει είναι στον χώρο αποσκευών. Τόσο σε «καθαρές» μετρήσεις (420 έναντι 380 λτ.) όσο στο μάξιμουμ διαθέσιμο χώρο, καθώς με το (προαιρετικό) συρόμενο κάθισμα η χωρητικότητα του μικρού SUV ανεβαίνει στα 510 λτ..
Με το προαιρετικό συρόμενο πίσω κάθισμα, το C3 Aircross αποκτά (ακόμα πιο) αυτοκρατορικό χώρο αποσκευών με 510 λτ..
Εκτός των παραπάνω, και τα δύο μοντέλα έχουν υψηλά επίπεδα πρακτικότητας, με έξυπνες λύσεις ευρυχωρίας. Για παράδειγμα, στο πολυχρηστικό Citroen C3 Aircross το ασύμμετρα αναδιπλούμενο (2/3-1/3) πίσω κάθισμα έχει αναδιπλούμενη πλάτη με δυνατότητα μετακίνησης σε δύο ανεξάρτητα τμήματα σε απόσταση 150 χλστ.. Την ίδια στιγμή, αναδίπλωση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μήκους έως και 2,4μ.. Στο C4 C-Cross, πάλι, 16 θήκες αποθήκευσης αντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων χωράνε ό,τι μπορείς να φανταστείς, ενώ πρόσθετα bonus είναι η συρόμενη βάση για τη στήριξη tablet εμπρός από το συνοδηγό και το συρόμενο συρταράκι που βγαίνει μέσα από ταμπλό για την αποθήκευσή του.
Εξαιτίας της αραιής κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου το C3 Aircross χαρακτηρίζεται από μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, μετρημένο στα 6,6 λτ./100 χλμ., νούμερο που συγκαταλέγεται στα κορυφαία στην κατηγορία.
Στην βασική έκδοση εξοπλισμού των δύο crossover η Citroen επιλέγει τον 1.200άρη PureTech ο οποίος έχει διαφορετική απόδοση, 110 ίππους στο C3 Aircross και 100 άλογα στο C4 C-cross. Σταθερό παραμένει το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων αραιής κλιμάκωσης, με ελαφρώς ξύλινη αίσθηση. Αυτό το στοιχείο της αραιής κλιμάκωσης χαρίζει και την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, στα 6,6 λτ./100 χλμ. στο C3 Aircross, νούμερο που συγκαταλέγεται στα κορυφαία της κατηγορίας. Ακόμη χαμηλότερη στο C4 C-Cross, με την Citroen να κάνει λόγο για 5,6 λτ./100 χλμ.
Η Citroen εξοπλίζει το C4 C-Cross με τον 1,2 PureTech απόδοσης 100 ίππων, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία είναι πιο οικονομικό στην κατανάλωση (5,6 λτ./100 χλμ.).
Σχετικά με τις επιδόσεις, τα 100 παραπάνω άλογα του C3 Aircross αποτυπώνονται σε 0,3" ταχύτερη απόκριση στα 0-100 χλμ./ώρα, τουλάχιστον με κριτήριο τις εργοστασιακές μετρήσεις του μικρομεσαίου με τον crossover χαρακτήρα. Πάντως, το μοτέρ είναι ήσυχο» για τρικύλινδρο, ενώ τραβάει θετικά από χαμηλές στροφές και δεν κομπιάζει πουθενά.
Μην ξεχάσουμε να πούμε πως εκτός από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, υπάρχει και το αμιγώς ηλεκτρικό e-C4 C-Cross. Εφοδιασμένο με τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα του ομίλου απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής, έχει μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, η οποία προσφέρει πραγματική αυτονομία σχεδόν 325 χλμ., πολύ κοντά στα 350 χλμ. που ανακοινώνει η εταιρεία.
Στον δρόμο το C-Cross έχει αρχοντικό «πάτημα» ακριβότερου αυτοκινήτου, αξιοποιώντας στο μέγιστο την ανάρτηση με τα γνωστά υδραυλικά στοπ της ανάρτησης (Progressive Hydraulic Cushions) που λειαίνει τα πάντα στο διάβα της.
Γνωστή για την άνεση που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της, η Citroen φροντίζει τα δύο αυτοκίνητα να βγάζουν στον δρόμο μία αίσθηση ασφάλειας με ευκολία χρήσης. Φυσικά, το καθένα έχει τα δικά του πλεονεκτήματα αλλά ως γενικό συμπέρασμα θα τα προτιμήσεις περισσότερο για ένα χαλαρό ταξίδι παρά για πιο σβέλτες και στριφτερές διαδρομές. Σε αυτό συνηγορούν, άλλωστε, και οι Advanced Comfort πολυθρόνες.
Στην κορυφαία έκδοση Shine Pack το μικρό SUV αποκτά έξτρα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control) και το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Hill Assist Descent).
Έτσι λοιπόν, στο C3 Aircross η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης απορροφά τις λακκούβες, με την ψηλή θέση οδήγησης και τις γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν καλή περιφερειακή ορατότητα στις διασταυρώσεις της πόλης. Αρκετά καλή και η ποιότητα κύλισης. Εκτός δρόμου, τώρα, το B-SUV παρουσιάζει μία πιο ισορροπημένη συμπεριφορά αξιοποιώντας την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος των 178 χλστ., με την κορυφαία έκδοση Shine Pack να προσφέρει έξτρα σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control) και το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Hill Assist Descent).
Οι off-road διαδρομές είναι λιγότερες για το C4 C-Cross που έχει μεν μικρότερη απόσταση από το έδαφος (156 χλστ.) και μεγαλύτερους προβόλους, μπορεί ωστόσο, να ανταποκριθεί σε βόλτες στο πατημένο χώμα. Στον δρόμο, πάντως, έχει αρχοντικό «πάτημα» ακριβότερου αυτοκινήτου, αξιοποιώντας στο μέγιστο την ανάρτηση με τα γνωστά υδραυλικά στοπ της ανάρτησης (Progressive Hydraulic Cushions) που λειαίνει τα πάντα στο διάβα της. Παρόμοιος, κάτι λιγότερο από 11 μέτρα, ο κύκλος στροφής των δύο γαλλικών μοντέλων, με το C4 C-Cross να έχει κάπως περιορισμένη πίσω ορατότητα.
Τα C3 Aircross και C4 C-Cross είναι δύο μοντέλα που εστιάζουν στην άνεση στο οδηγικό κομμάτι.
Citroen C3 Aircross + Εμφάνιση, χώροι, κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, στάνταρ LED φώτα, άνεση ανάρτησης, οθόνη infotainment, πρακτικότητα χώρου αποσκευών, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος - Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, απουσία στάνταρ αυτόματου φρεναρίσματος, κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης
Σε μία αγορά που κατακλύζεται διαρκώς με ολοένα και περισσότερα SUV, η Citroen προσφέρει δύο ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Citroen C4 C-Cross + Διαφορετικότητα, στιβαρότητα, πρακτικότητα και ευρυχωρία καμπίνας, ευκολία χρήσης, τιμή-εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας, προοδευτικότητα αντιδράσεων και άνεση, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας - Προς τα πίσω ορατότητα, απουσία Grip Control, αισθητική πίνακα οργάνων
Σε μία αγορά που κατακλύζεται διαρκώς με ολοένα και περισσότερα SUV, η Citroen προσφέρει δύο ενδιαφέρουσες προτάσεις. Τα C3 Aircross και C4 C-Cross είναι δύο μοντέλα που εστιάζουν στην άνεση στο οδηγικό κομμάτι. Από εκεί και πέρα, είναι προτίμηση του καθενός ξεχωριστά τι θα προτιμήσει, επιλέγοντας είτε την ευρυχωρία εντός καμπίνας είτε την πρακτικότητα-πολυχρηστικότητα του χώρου αποσκευών.