Τα Citroen C3 Aircross και Kia Stonic κοντράρονται στα 100 άλογα, εξοπλισμένα αμφότερα με 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες βενζίνης. Ποιο θα είναι ο νικητής;
Τα Citroen C3 Aircross και Kia Stonic είναι δύο μοντέλα από την κατηγορία των μικρών SUV που ξεχωρίζουν με την trendy, νεανική τους εμφάνιση, ενώ επιμελούνται με ασφάλεια και όλες τις ανέσεις την μετακίνηση των επιβατών που θα τα επιλέξουν για καθημερινή χρήση αλλά και για τις εκδρομές τους τα Σαββατοκύριακα.
Οι εκδόσεις στις οποίες προσφέρονται είναι αρκετές ωστόσο στις παρακάτω γραμμές θα συγκρίνουμε αυτές που βρίσκονται στο φάσμα των 100 ίππων. Τόσο το Citroen C3 Aircross όσο και το Kia Stonic στις εν λόγω εκδόσεις εξοπλίζονται από ικανούς τούρμπο κινητήρες βενζίνης, με το πρώτο να «κρύβει» κάτω από το καπό τον 1,2 λίτρων Puretech όπου προσφέρει 110 ίππους, ενώ το δεύτερο τον 1,0 λίτρου κινητήρα με ισχύ 100 ίππων.
Σχεδίαση: Ξεχωρίζει το C3 Aircross, trendy το Stonic
Το C3 Aircross έχει την ικανότητα να κάνει... μπαμ από μακριά που λέει και ο λαός, ξεχωρίζοντας με τον ιδιαίτερα σχεδιασμό του. Με το χαρακτηριστικό κάθετο πίσω μέρος και τον ιδιαίτερο μπροστινό πρόβολο, με τα λεπτά φώτα που έρχονται ως συνέχεια της γρίλιας και το μεγάλο προφυλαχτήρα, διαμορφώνει ένα ιδιαίτερο και αναγνωρίσιμο σχήμα, που χτυπάει στο μάτι.
Από τη μεριά τους το Kia Stonic, το οποίο φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην κατηγορία του, ξεχωρίζει για τον trendy χαρακτήρα που προσδίδουν τα LED φώτα, η μάσκα, τα έντονα χρώματα στο αμάξωμα, αλλά και οι όμορφες ζάντες αλουμινίου. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος τέλος είναι εκείνη που το διαφοροποιεί και ενισχύει τη θέση του στο οδόστρωμα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Εσωτερικό - χώροι: Αμφότερα ικανοποιητικά
Το Kia Stonic προβάλλει έναν έντονα νεανικό διάκοσμο, ενώ η οθόνη αφής των 7 ιντσών «γεμίζει» όμορφα το πάνω μέρος της κονσόλας. Καλή εργονομία και «σωστή» θέση οδήγησης συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα, μαζί με την καλή εργονομία και την «σωστή» θέση οδήγησης. Από την πλευρά των χώρων το φαρδύ πίσω κάθισμα είναι ικανό να φιλοξενήσει ακόμα και τρεις ενήλικους κανονικών διαστάσεων, ενώ για τα μπαγκάζια ο χώρος αποσκευών μετριέται στα 410 λίτρα.
Από την άλλη, η καμπίνα του C3 Aircross συνεχίζει τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του εξωτερικού μέρους, με τα ελλειπτικά σχήματα στους αεραγωγούς οι οποίοι εδρεύουν στο πάνω μέρος του «χωρισμένου» στη μέση ταμπλό να τραβούν την ματιά. Στους χώρους, το C3 Aircross διαθέτει το κορυφαίο αέρα για το κεφάλι και μπόλικο χώρο για τα πόδια. Στο πόρτμπαγκαζ δεν υπάρχει νικητής ανάμεσα στα δύο μοντέλα αφού και το γαλλικό B-SUV προσφέρει 410 λίτρα. Ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε πως το C3 Aircross στην κορυφαία έκδοση Shine Pack εφοδιάζεται με συρόμενο κάθισμα, το οποίο μεγαλώνει τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ έως και τα 520 λίτρα.
Κινητήρες: Stonic για οικονομία, C3 Aircross για επιδόσεις
Όπως προαναφέραμε αμφότερα τα μοντέλα εξοπλίζονται από 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες προσφέροντας συνολικά καλές τιμές επιδόσεων και οικονομία καυσίμου. Ο 1,2 λίτρων Puretech του C3 Aircross είναι πιο ισχυρός (110 ίππους), την ώρα που ο μικρότερος 1.000άρης του Stonic υπολείπεται κατά μόλις 10 ίππων (100 PS).
Το Stonic από την πλευρά του μπορεί να χάνει σε δύναμη, αλλά συνδυάζει το μοτέρ με ένα ήπιο υβριδικό 48βολτο σύστημα, με αποτέλεσμα να έχει ανταγωνιστικές επιδόσεις, αλλά και ασυναγώνιστη οικονομία. Μόλις 6,1 λτ./100 χλμ. έναντι 6,6 λτ. του γαλλικού μοντέλου. Το C3 Aircross ανταπαντά με ελαφρώς καλύτερη ροπή, χάρη στην οποία καταφέρνει καλύτερες ρεπρίζ με 4η και 5η σχέση.
Στο δρόμο: C3 Aircross για άνεση, fun to drive το Stonic
Το μοντέλο της Citroen είναι αυτό που θα ξεχωρίσει στον τομέα της άνεσης, με τη μαλακή του ανάρτηση και τις μεγάλες διαδρομές της, να αποτελούν το αντίδοτο σε οποιαδήποτε κακοτεχνία του δρόμου. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα ειδικά καθίσματα των πιο ακριβών εκδόσεων, το ταξίδι γίνεται πρώτης κατηγορίας.
Το Kia Stonic, έρχεται με σπορτίφ και ευχάριστο προσανατολισμό στο δρόμο, θυμίζοντας θα λέγαμε υπερυψωμένο χάτσμπακ. Η συμπεριφορά του καθορίζεται κυρίως από τη σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης και τα αυξημένα μετατρόχια. Η άνεση, παρά τις όποιες αντιδράσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες κρίνεται αποτελεσματική, ενώ στα θετικά συγκαταλέγεται και η ποιότητα κύλισης.
Συμπέρασμα
Το Kia Stonic εξοπλισμένο με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης στα 100 άλογα (έχει και έκδοση 120 ίππων) ξεκινά από τις 17.490 ευρώ στην έκδοση GL Inmotion, έχοντας μαζί του την κορυφαία εγγύηση της Kia, 7 χρόνων. Από τη μεριά του το Citroen C3 Aircross με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, απαιτεί μεγαλύτερο κόστος για την αγορά του, το οποίο ορίζεται στις 19.500 ευρώ. Ωστόσο εκτός από την αυξημένη ιπποδύναμη και τη ροπή, έρχεται με πλουσιότερο εξοπλισμό από την αρχή (στην έκδοση Feel Pack), περιλαμβάνοντας για παράδειγμα φιμέ τζάμια, 16άρες ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και άλλα, τα οποία τα συναντούμε στις υψηλότερες βαθμίδες των εκδόσεων του Stonic.
Σκληρή «μάχη» με αμφίρροπο αποτέλεσμα.
-Πιο φτηνό το Stonic και με μεγαλύτερη εγγύηση.
-Καλύτερο στις επιδόσεις το C3 Aircross και με πλουσιότερο εξοπλισμό εξαρχής.
-Άπαιχτο στην άνεση το Citroen, ποντάρει στους πιο fun to drive τύπους το Kia.
-Ισοπαλία στο πορτμπαγκάζ!
Εσύ τι θα επέλεγες;