Citroen C3 και SEAT Ibiza προσφέρονται αμφότερα με αποδοτικούς turbo κινητήρες 110 ίππων, ωστόσο πρόκειται για δύο διαφορετικής φιλοσοφίας αυτοκίνητα σε σχεδίαση και στήσιμο.
Citroen C3 Vs SEAT Ibiza: Ανετο ή fun to drive μικρό;
Τα Citroen C3 και SEAT Ibiza ανταγωνίζονται στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, η οποία παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής, παρά το αυξημένο ενδιαφέρον που δείχνουν οι καταναλωτές στα μικρά και μικρομεσαία SUV τα τελευταία χρόνια. To C3 και το Ibiza φέρνουν στο τραπέζι διαφορετικά χαρακτηριστικά αλλά, αμφότερα, είναι δύο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα που είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας τόσο στην όλη όσο και εκτός αυτής. Πάμε να δούμε αναλυτικά ποια είναι τα δυνατά τους σημεία στις βενζινοκίνητες turbo εκδόσεις τους στα 110 άλογα.
Σχεδίαση: Νεανικό το Citroen C3, επιθετικό το SEAT Ibiza
H εμφάνιση του Citroen C3 έχει έντονο νεανικό χαρακτήρα και δυναμική παρουσία χάρη στην άμεσα αναγνωρίσιμη εκφραστική μάσκα τους, τους μοντέρνους τεχνολογίας LED προβολείς, τη χρωματιστή λωρίδα που περιβάλλει τα φώτα ομίχλης και τα ανασχεδιασμένα πλαϊνά Airbumps που θυμίζουν design από SUV μοντέλο.
Το SEAT Ibiza από την άλλη πλευρά, ιδιαίτερα μετά την ανανέωσή του, είναι πιο στυλάτο με επιθετικά φωτιστικά σώματα και κομψές γραμμές που το κάνουν να ξεχωρίζει στον δρόμο. Στο πίσω μέρος, πλέον, το όνομα του μοντέλου δίνει το παρών μέσω γραμμάτων πάνω στην θύρα του πορτ-μπαγκάζ.
Εσωτερικό: Καθισματάρες το C3, ποιοτικό με 8,25 ιντσών οθόνη το Ibiza
Η καμπίνα είναι αναμφίβολα το δυνατό σημείο του C3, αφού τα φαρδιά και πλούσια σε μαλακό υλικό καθίσματα δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν ακόμη και από τις πολυθρόνες του σαλονιού σου. Πρόκειται για τα Advanced Comfort καθίσματα που εφοδιάζουν ήδη τα μεγαλύτερα «αδέλφια» C4 Cactus, C3 Aircross και C5 Aircross, και διευρύνουν τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει η γαλλική μάρκα στα μικρά. Από εκεί και πέρα, το σκηνικό στην καμπίνα του C3 είναι γνώριμο με ένα τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό που αν και με σκληρά πλαστικά, διαθέτει γερή συναρμογή και μοντέρνα σχεδίαση. Μία οθόνη αφής 7 ιντσών είναι υπεύθυνη για την χρήση του συστήματος infotainment, που προσφέρει όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto). Στον τομέα των χώρων, το C3 προσφέρεται για άνετες μετακινήσεις τεσσάρων ατόμων, άνω του μετρίου αναστήματος, με τις αποσκευές τους (πορτ-μπαγκάζ 300 λτ.).
Από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς μέσα στο Ibiza θα καταλάβεις πως πρόκειται για ένα μοντέλο του ομίλου VW, αφού το αυτοκίνητο υιοθετεί την ίδια φιλοσοφία σε σχεδίαση και κατασκευή. Το Ibiza επίσης δεν έχει μαλακά υλικά στο εσωτερικό του ωστόσο αυτό ελάχιστα επηρεάζει την ποιότητα κατασκευής του που είναι ικανοποιητική, με πολύ καλό επίπεδο συναρμογής και καλό φινίρισμα. Η στάνταρ οθόνη αφής 8,25 ιντσών δίνει πιο hi-tech αέρα αέρα στο διάκοσμο, ο οποίος είναι σύγχρονος συνολικά. Το Ibiza θα μεταφέρει άνετα 4 επιβάτες και έχει χώρο αποσκευών 355 λίτρων.
Κινητήρες: Αμφότερα έχουν ικανά και οικονομικά μοτέρ
Ο 1,2 PureTech τούρμπο με άμεσο ψεκασμό καυσίμου είναι εξαιρετικός σε απόδοση (110 άλογα και 205 Nm ροπής) και λειτουργία, ενώ ταιριάζει γάντι με το σωστά κλιμακούμενο 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Τραβάει από χαμηλά, δεν έχει αισθητή υστέρηση απόκρισης (turbo lag), δεν εμφανίζει δυσάρεστους κραδασμούς παρά την 3κύλινδρη φύση του και ανεβάζει με ευκολία στροφές. Οι επιδόσεις δεν ενθουσιάζουν, αλλά είναι άκρως ικανοποιητικές (0-100 σε 10,1 δλ και τελική 193 χλμ./ώρα) και το κυριότερο η κατανάλωση διατηρείται σε νορμάλ επίπεδα. Η Citroen ανακοινώνει 4,4 λτ./100 χλμ. ωστόσο στην πράξη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται πιο κοντά στα 6,6 λτ./100 χλμ..
Ο 3κύλινδρος TSI αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής στις 5.500 και 2.000-3.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις (9,9 για το 0-100) στο σχετικά ελαφρύ Ibiza. Σε γενικές γραμμές ο 1,0 TSI, που έχει πολιτισμένη σε γενικές γραμμές λειτουργία, νιώθει άνετα πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. επιτρέποντας την οδήγηση με 1 ή και 2 σχέσεις πάνω. Αυτό ευνοεί την κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω από τα 6,5 λτ./100 χλμ., παρά την απουσία κάποιας μορφής ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Μάλιστα με eco πρόγραμμα στο ταξίδι μπορεί να πέσει και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. χάρη και στην πολύ μακριά 6η σχέση του χειροκίνητου κιβωτίου με τον ακριβή και θετικό σε λειτουργία επιλογέα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Δεν «καταλαβαίνει» από κραδασμούς το C3, με fun to drive χαρακτήρα το Ibiza
Το βενζινοκίνητο C3 με τους 110 ίππους είναι σβέλτο ενώ συνδυάζει παράλληλα μοναδική άνεση. Το ελαφρύ τιμόνι κάνει παιχνιδάκι τις αστικές μετακινήσεις, χωρίς όμως να στερείται πληροφόρησης, καθιστώντας το γαλλικό μικρό εξαιρετικά ευέλικτο. Οι αναρτήσεις (McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) λειτουργούν υποδειγματικά στις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος και παρόλο τη μαλακή ρύθμισή τους δεν επιτρέπουν έντονες κλίσεις σε στροφοδιαδρομές ακόμα και υπό πίεση, εκεί που το C3 αντιδρά ουδέτερα χωρίς να αγχώνει τον οδηγό. Τέλος, οδηγός και συνοδηγός κάθονται «προεδρικά» στα καθίσματα Advanced Comfort τα οποία διαθέτουν ειδικό αφρώδες και διαβαθμισμένης σκληρότητας υλικό στην πάνω επιφάνειά τους για τη βέλτιστη στήριξη και απορρόφηση κραδασμών.
Το SEAT Ibiza έχει πιο fun to drive προσανατολισμό και είναι σε θέση να δείξει τον δυναμισμό του στον επαρχιακό στριφρτερό δρόμο. Εκεί και με τη βοήθεια του άμεσου, αλλά ελαφριού και χωρίς ουσιαστική πληροφόρηση τιμονιού, μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα χάρη στην άφθονη πρόσφυση, τη συγκρατημένη κλίση και τα δυνατά φρένα. Η ανάρτησή του μπορεί να «στρογγυλεύει» επαρκώς τις περισσότερες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου, ενώ η ηχομόνωσή του κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα στο ταξίδι
Tιμές - Συμπέρασμα
Το Citroen C3 με τον 1.200άρη PureΤech των 110 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο έχει εισαγωγική τιμή τα 16.950 ευρώ για την εξοπλιστική επιλογή Feel, από 17.850 ευρώ κοστίζει η Shine, από 18.550 ευρώ η συλλεκτική Saint James και από 19.150 ευρώ στην κορυφαία έκδοση Exclusive. Από την άλλη, το ανανεωμένο Ιbiza με τα 110 άλογα κοστίζει από 17.590 ευρώ στην Style, από 18.390 ευρώ αρχίσει η σπορτίφ FR και από 18.890 η κορυφαία FR Vision.
To Citroen C3 λοιπόν ξεκινά από λίγο πιο χαμηλά σε τιμή με την διαφορά να αμβλύνεται στις πιο πλούσιες εκδόσεις και προσφέρει μεγάλα επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας, ενώ η trendy σχεδίασή του γίνεται ιδιαίτερα αρεστή στο νεαρής ηλικίας κοινό. Το Ibiza είναι πιο κομψό σε σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα, προσφέρεται με μεγαλύτερη οθόνη αφής ενώ, αν και δεν έχει τα άνετα καθίσματα του C3, έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών κατά 55 λίτρα, μια υπολογίσιμη διαφορά. Τέλος, στον δρόμο, το Ibiza έχει πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αντί του C3 που παρουσιάζει ουδετερότητα στις στροφοδιαδρομές. Δύο ολοκληρωμένα μικρά αυτοκίνητα με διαφορετική όμως φιλοσοφία.
Με 110 άλογα αλλά με διαφορετική φιλοσοφία!
- Καθισματάρες το C3, ποιοτικό με 8,25 ιντσών οθόνη το Ibiza
- Δεν «καταλαβαίνει» από κραδασμούς το C3, με fun to drive χαρακτήρα το Ibiza
- Κοντά οι τιμές τους στα 110 άλογα, ξεκινάει από πιο χαμηλά το C3
Ποιο από τα δύο μικρά πόλης θα επέλεγες;