H ηλεκτρική εκδοχή του ξεχωριστού Citroen C4 C-Cross στέκεται απέναντι στο Nissan LEAF που άνοιξε το δρόμο στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής. Με δεδομένη την παραπλήσια τιμή αγοράς, ποιο είναι καλύτερη αγορά;
Το Nissan LEAF είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής και σίγουρα μόνο τυχαία δεν είναι το παγκόσμιο best seller. Η δεύτερη γενιά του ήρθε πριν 3 χρόνια καλύτερη σε όλους τους τομείς σκοπεύοντας να αυξήσει κι` άλλο τις πωλήσεις του. Από τότε όμως οι ηλεκτρικές προτάσεις σε όλες τις κατηγορίες πολλαπλασιάζονται με ραγδαίο ρυθμό. Μια από αυτές είναι και η ηλεκτρική έκδοση του νέου Citroen C4 C-Cross, που στέκεται ακριβώς απέναντι από το Nissan LEAF με ανάλογο οικογενειακό προσανατολισμό. Ας δούμε όμως συνοπτικά τι γίνεται συγκριτικά σε όλους τους τομείς μεταξύ των δύο αυτών ηλεκτρικών μοντέλων.
Tο e-C4 δίνει έμφαση στην άνεση, χάρη στην ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions, τα Advanced Comfort καθίσματα-πολυθρόνες και την «έξυπνη» διάσταση των ελαστικών.
Εμφάνιση: Ξεχωριστό το e-C4, πιο διακριτικό το LEAF Το Nissan LEAF έχει μήκος 4,49 μ. και μόνο αδιάφορο δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις αισθητικά, ενώ «φωνάζει» πως δε διαθέτει συμβατικό σύστημα κίνησης αφού δεν μοιάζει με κανένα από τα συμβατικά μοντέλα της Nissan. Από την άλλη, το Citroen e-C4 με 4.360 χλστ. είναι εμφανώς πιο κοντό, με την ηλεκτρική του έκδοση να μην διαφέρει ουσιαστικά από τις συμβατικές. Όμως και πάλι είναι ξεχωριστό αισθητικά προβάλλοντας μια μαεστρική ισορροπία ανάμεσα σε μικρομεσαίο χάτσμπακ, κουπέ και crossover.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Καλύτερη αυτονομία από το e-C4, πιο σβέλτο το LEAF
Οι ηλεκτροκινητήρες που εφοδιάζουν τα δύο μοντέλα είναι σταθερού μαγνήτη με αυτόν του LEAF να αποδίδει 150 ίππους και 320 Nm ροπής (υπάρχει και έκδοση με 217 άλογα και μπαταρία 62 kWh), ενώ του e-C4 προσφέρει 136 ίππους και 260 Nm ροπής. Στην πράξη και οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν καλές επιδόσεις, ωστόσο η παραπάνω ιπποδύναμη και το κατάτι χαμηλότερο βάρος του LEAF του δίνουν το σχετικό σημείο. Η ουσιαστική διαφορά όμως πηγάζει από τον συνδυασμό του e-C4 με μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh με το LEAF να διαθέτει μπαταρίες 40 kWh με αποτέλεσμα το γαλλικό μοντέλο να προσφέρει μεγαλύτερη θεωρητική, αλλά και πραγματική αυτονομία. Έτσι το e-C4 να μπορεί να διανύσει έως 352 χλμ. θεωρητικά (325 χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής μας) ενώ το LEAFπροσφέρει αυτονομία 270 χλμ. (240 χλμ. στη δοκιμή). Ο χρόνος φόρτισης πάντως και των δύο από wallbox 7,4 kW ανέρχεται στις 7,5 ώρες, ωστόσο το γαλλικό μοντέλο υποστηρίζει ταχυφόρτιση 100 kW με αποτέλεσμα την πλήρη φόρτιση μέχρι το 80% σε 30 λ., όταν το LEAF με 50 kW απαιτεί 1 ώρα.