ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Tελικά οι διαφορές ανάμεσα σε Comfort και Sport είναι αληθινές ή… φούμαρα;

Comfort ή Sport; Αποτελέσματα με αποδείξεις

8.537 Επισκέψεις στο άρθρο (21/6/2018)

Εσείς τι λέτε; Συμφωνείτε για την μαγκιά της comfort, της sport και της παραμετροποίησης ή ακόμη θεωρείτε πως μας πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες;

Χαμός με τα σχόλια των αναγνωστών στην ανακοίνωση για την διεξαγωγή test αποφυγής ταράνδου με τέσσερα από τα πιο καυτά μικρομεσαία της πιάτσας: Audi S3, Ηonda Civic Type R, Hyundai i30 N Performance και VW Golf R.

Ξεσηκωμός, φασαρία, δεκάδες σχόλια,  όχι μόνο για την επίδοση, αλλά και για πόσο διαφορά θα έχει μεταξύ Comfort και Sport λειτουργίας, που μόνο το Auto Τρίτη έβαλε στα πλάνα να πραγματοποιήσει.  Κάποιοι έκαναν λόγο για διαφορές ανάμεσα στην comfort και στην sport ρύθμιση μέχρι και 10 χλμ./ώρα, όταν μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί πως ακόμη και 1 χλμ./ώρα έχει σημαντικές επιπτώσεις στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, όταν στρίβει. Τι ισχύει;

Πλέον, οι κατασκευαστές εξοπλίζουν τα «ειδικά» τους μοντέλα με σύστημα παραμετροποίησης των βασικών τους λειτουργιών (τιμόνι, απόκριση γκαζιού, αναρτήσεις, κιβώτιο - αν μιλάμε για αυτόματο-  μπλοκέ διαφορικό αν αυτό είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ήχο εξάτμισης και λειτουργία ESP). Στο Elk Test βέβαια από όλα αυτά, αυτό που συμμετέχει είναι μόνο το τιμόνι και η ανάρτηση, αφού στην δοκιμή στρίβουμε μόνο με το τιμόνι, χωρίς να ακουμπάμε το γκάζι ή το φρένο.

Πάντα είχα την περιέργεια να δω τελικά αν οι διαφορές ανάμεσα σε Comfort και Sport είναι αληθινές ή… φούμαρα. Σίγουρα η αίσθηση στο δρόμο μετράει, αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν φάνηκαν διαφορές, που να είναι μετρήσιμες. Και το Elk Test αποδείχθηκε το κατάλληλο πεδίο… μέτρησης.

Έκανα την αρχή με την φετινή έκπληξη στην κατηγορία, το νέο Hyundai i30 N στην έκδοση Performance με τα 275 άλογα, που είναι η πρώτη προσπάθεια της κορεάτικης φίρμας στην κατηγορία των καυτών χάτσμπακ. Στην επιλογή Νormal το τιμόνι του έχει ικανοποιητική αμεσότητα και ακρίβεια, ενώ η ανάρτηση λειαίνει στρωτά τις ανωμαλίες. Στο Elk Test όμως αυτά είναι αδυναμίες, οπότε η επίδοση ήταν 74 χλμ./ώρα. Με την επιλογή των Sport+ Plus ρυθμίσεων έγινε άμεσα αντιληπτή η βελτίωση στην αμεσότητα του τιμονιού, αλλά και στο σφίξιμο της ανάρτησης. Το αποτέλεσμα; +2 χλμ./ώρα και 76 χλμ./ώρα στο Elk Test.

Mετά πέρασα στο κάθισμα του VW Golf R με τα 310 άλογα και την τετρακίνηση. Το Golf R είναι γρήγορο, αλλά δεν είναι σκληροπυρηνικό αφού και στην πιο σπορ λειτουργία του Race, δε σε ταλαιπωρεί. Σε αυτήν πέτυχε 77 χλμ./ώρα, ωστόσο με το Comfort γίνεται πολύ μαλακό και έτσι δεν κατάφερε κάτι παραπάνω από 74 χλμ./ώρα.

Το Audi S3 έχει ανάλογα specs με το VW Golf R, αλλά η εκτέλεσή της συνταγής είναι εντελώς διαφορετική. Δε μιλάμε για την πολυτέλεια, αλλά για το όλο στήσιμο. Στην Comfort επιλογή περνάει με όσα το Golf R στην sport (race την λέει η VW) ήτοι 77 χλμ./ώρα. Στη sport (που η Audi την λέει Dynamic) σφίγγει για τα καλά η ανάρτηση, το τιμόνι γίνεται κοφτερό και τελικά καταφέρνει 79 χλμ./ώρα. Είχε και 19άρες ζάντες, αλλά και την πιο σοφιστικέ μαγνητοροϊκή ανάρτηση (τα αμορτισέρ διαθέτουν λάδι στο οποίο υπάρχουν ρινίσματα μετάλλου και τα οποία αντιδρούν στο αντίστοιχο μαγνητικό πεδίο με την επιλογή μιας λειτουργίας πολύ πιο άμεσα από ότι στις πιο απλές ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις).

Το Honda Civic Type R τα πήρε όλα και έφυγε σημειώνοντας τα απόλυτα ρεκόρ. Με στάνταρ 20άρες ζάντες, αλλά και Comfort ρύθμιση, που είναι όμως κάτι σαν την Sport των άλλων, κατάφερε 79 χλμ./ώρα. Στην ακραία ρύθμιση R+ το τιμόνι μετατρέπεται σε ακόμη πιο κοφτερή κατάνα, η ανάρτηση γίνεται πισταδόρικη (σε ζορίζει στην καθημερινότητα) και έτσι τα 81 χλμ./ώρα ήρθαν σαν φυσική συνέπεια.

Και τώρα θα πει κανείς «πως θα ταξιδέψω ρε μεγάλε, με Comfort και μικρότερη ταχύτητα στην αποφυγή κινδύνου ή με Sport να μου φύγει η μέση και να έχω μεγαλύτερη ασφάλεια;». Η απάντηση έρχεται μόνη της μέσα από την μαγκιά των κατασκευαστών να προσφέρουν ουσιαστικά συστήματα παραμετροποίησης δίνοντας την επιλογή στον οδηγό.  Στη χαλαρή καθημερινότητα το Comfort κάνει μια χαρά δουλειά. Όταν αρχίσουν οι οδηγικές ανησυχίες τότε το Sport θα κάνει και εκείνο τη δικιά του...

Εσείς τι λέτε; Συμφωνείτε για την μαγκιά της comfort, της sport και της παραμετροποίησης ή ακόμη θεωρείτε πως μας πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες;

VW
FIAT DOBLO CARGO