- Έπαιρνες Aston Martin με «μόλις» 40 χιλιάρικα
- Premium εσωτερικό & κινητήρας Toyota
- Φτιάχτηκε σε μόλις 300 κομμάτια
- Απέτυχε εμπορικά αλλά σήμερα είναι σπάνιο και συλλεκτικό!
Έπαιρνες Aston Martin με «μόλις» 40 χιλιάρικα
Ένα από τα πιο… ιδιαίτερα μοντέλα της περασμένης 10ετίας ήταν σίγουρα το Aston Martin Cygnet, που έκανε το ντεμπούτο του το 2011. Η Βρετανική μάρκα, γνωστή για τα σπορ-πολυτελή αυτοκίνητά της, είχε ανάγκη ένα μοντέλο χαμηλών ρύπων, για να φτάσει τα νέα, τότε, όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ένα αυτοκινητάκι πόλης με μικρό 4κύλινδρο μοτέρ ήταν ότι χρειαζόταν, τουλάχιστον στα χαρτιά.
Δίδυμο αδελφάκι του Toyota IQ
Για να πετύχουν το στόχο τους οι Βρετανοί συνεργάστηκαν με την Toyota, παίρνοντας σαν βάση το υπάρχον τότε Toyota IQ και με μικρές αλλαγές στο εξωτερικό αλλά κυρίως στο εσωτερικό, γεννήθηκε το Aston Martin Cygnet.
Η παραγωγή ξεκίνησε τον Γενάρη του 2011 με αρχικό στόχο τα 4.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ οι Βρετανοί ήθελαν να δώσουν σειρά προτεραιότητας στις παραγγελίες σε όσους ήταν ήδη πελάτες της φίρμας. Η πραγματικότητα ωστόσο δεν ήταν και τόσο ευχάριστη καθώς η ζήτηση ήταν ιδιαίτερα μικρή.
Συνολικά υπολογίζεται ότι πουλήθηκαν μόλις 300 μονάδες παγκοσμίως, με την παραγωγή να κλείνει τον Οκτώβρη του 2013. Κράτησε δηλαδή λιγότερο από 2 χρόνια. Σε αυτό έπαιξε σίγουρα μεγάλο ρόλο ή… απλησίαστη, για τα δεδομένα της κατηγορίας, τιμή του που ξεκινούσε από τις 35.000 ευρώ.
Σήμερα πιάνει… παραπάνω!
Το εντυπωσιακό της υπόθεσης, είναι πως σήμερα, όσα Cygnet πωλούνται ως μεταχειρισμένα, κοστίζουν παραπάνω από όσο είχα καινούργια. Λίγο ότι πωλήθηκαν πολύ λίγα κομμάτια, λίγο το σήμα και η μοναδικότητα του μοντέλου, έπαιξαν το ρόλο τους, ώστε αν κάποιος ψάξει στο διαδίκτυο για κάποιο μεταχειρισμένο, το φθηνότερο να ξεκινά από τις 40.000 ευρώ και να ξεπερνά σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και τις 55.000 ευρώ, ειδικότερα για μοντέλα με λίγα χλμ. στο κοντέρ! Μάλιστα υπάρχει και ένα «ελληνικό» προς πώληση με την τιμή του να ανέρχεται στις 45.000 ευρώ!
Premium εσωτερικό & κινητήρας Toyota
Εκτός από την μοναδικότητά του σαν κατασκευή, το Cygnet σίγουρα ξεχώριζε για το σαλόνι του που εύκολα θα ταίριαζε σε premium οικογενειακό του σήμερα. Δερμάτινα bucket καθίσματα, επενδύσεις δέρματος στο ταμπλό, τις ταπετσαρίες αλλά και το τιμόνι και ένα ειδικά σχεδιασμένο καντράν με τα σήματα της Aston Martin είναι κάποια από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν. Βάλε τώρα και το πρωτότυπο και hi-tech για την εποχή GPS της Garmin που βρισκόταν στο ταμπλό δίπλα στο τιμόνι, αλλά και τα θερμαινόμενα καθίσματα και το κουμπί εκκίνησης, για να καταλάβεις ότι σίγουρα δεν αποτελούσε ένα τυπικό εσωτερικό της προηγούμενης 10ετίας.
Κάτω από το καπό, βρισκόταν ο γνώριμος 1,33 4κύλινδρος VVT-I κινητήρας της Toyota, με απόδοση 98 ίππων και 123Nm ροπής, που έδινε την δυνατότητα στο λιλιπούτειο μοντέλο να κάνει το 0-100 σε 11,8 δευτερόλεπτα. Όσο για τα κιβώτια, υπήρχε η επιλογή ανάμεσα σε 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα.