Όταν οι Γάλλοι έχουν κέφια σχεδιάζουν μοντέλα όπως το νέο ολοκαίνουργιο DS 4 που έρχεται με premium αισθητική, πρακτικότητα, υπερσύγχρονες τεχνολογίες και μια ευρεία γκάμα κινητήρων.
Αυτό είναι το τέταρτο κατά σειρά μοντέλο στη γκάμα της DS δίπλα από τα 7 Crossback, 3 Crossback και 9. Μάλιστα, το ολοκαίνουργιο DS 4 στοχεύει απ’ ευθείας στο ψαχνό της premium μικρομεσαίας κατηγορίας κοντράροντας τα Audi A3, BMW Σειρα 1 και Mercedes-Benz A-Class. Όπλα του; Μα φυσικά η avant-garde αισθητική, το premium ύφος και οι προηγμένες τεχνολογίες. Πάμε λοιπόν να το δούμε πιο αναλυτικά.
Η έκδοση Cross του νέου DS 4 διαθέτει SUV προσανατολισμό με χαρακτηριστικά πλαστικά προστατευτικά και ποδιές.
Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο DS Aero Sport Lounge, το DS 4 συνδυάζει στοιχεία από τα Coupé-SUV και τα κλασσικά μικρομεσαία hatchback. Με μήκος 4,40 μ., πλάτος 1,83 μ. και ύψος 1,47 μέτρα, το DS 4 έχει ως βάση τη γνωστή -και από το νέο Citroen C4- πλατφόρμα EMP2 και ξεχωρίζει με την ιδιαίτερη σχεδίαση και το αθλητικό του στυλ. Τα χαρακτηριστικά αυτά τονίζονται από τους μεγάλους (έως 20 ίντσες) τροχούς και το αεροδυναμικό σχήμα. Έτσι, το DS 4 σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Πιο αναλυτικά, στη μάσκα κυριαρχούν τα επιθετικά φώτα στην άκρη του καπό με προβολείς τεχνολογίας DS Matrix LED Vision με προεκτάσεις που φτάνουν χαμηλά στον προφυλακτήρα χαρίζοντας στο DS 4 μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή. Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη εξάγωνη γρίλια της DS, που ενώνεται με τα φώτα και την κεντρική εισαγωγή αέρα μέσω των χρωμιωμένων DS Wings. Στο πλάι, οι αναδυόμενες και αεροδυναμικές χειρολαβές έρχονται σε πλήρη αρμονία με το σύνολο, ενώ στην ουρά κάνει μπαμ η έντονη κλίση του παρμπρίζ, το οποίο σκεπάζεται από αεροτομή και πλευρές του αποτελούν συνέχεια της γραμμής της οροφής.
Το DS 4 θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις: DS 4, DS 4 Cross και DS 4 Performance Line με τη δεύτερη να διαθέτει προφανώς SUV προσανατολισμό με χαρακτηριστικά πλαστικά προστατευτικά και ποδιές, ενώ η τελευταία χαρακτηρίζεται από το σπορτίφ ύφος.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστικό σχεδιασμό με premium επιρροή. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας.
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστικό σχεδιασμό με premium επιρροή. Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας όπου φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης DS Iris System, ενώ παρών είναι και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Από κει και πέρα μέρος του εξοπλισμού είναι και το head-up display, ενώ αυξημένες είναι και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως και οι φωνητικές εντολές και χειρονομίες για το DS Iris System. ¶λλα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι οι αόρατοι αεραγωγοί του συστήματος εξαερισμού DS Air, οι επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, οι λεπτομέρειες από ξύλο ή ανθρακονήματα, τα άνετα καθίσματα, το ηχοσύστημα 690 Watt της Focal με 14 ηχεία, τα ηχομονωτικά κρύσταλλα στα πλαϊνά παράθυρα και η διχρωμία στην καμπίνα. Η τελευταία είναι πενταθέσια, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 430 λίτρα, νούμερο καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το DS 4 E-TENSΕ κινείται από ένα plug-In υβριδικό μηχανικό σύνολο, που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων για συνολική ισχύ 225 ίππων. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία ξεπερνάς τα 50 χλμ..
Στις επιλογές των κινητήρων η DS ήταν ιδιαίτερα γενναιόδωρη και πρόσφερε αρκετές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των PureTech βενζινοκινητήρων με απόδοση 130, 180 και 225 ίππων, ενώ παρών είναι και ο diesel BlueHDi κινητήρας με 130 ίππους. Όλες αυτές οι επιλογές συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο. Διαθέσιμο, ωστόσο, από την αρχή είναι και ένα Plug-In υβριδικό μηχανικό σύνολο. Αυτό συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων για συνολική ισχύ 225 ίππων. Η έκδοση PHEV εξοπλίζεται με το αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο e-EAT8 και έχει ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με της DS άνω των 50 χιλιομέτρων (WLTP).
Στη μάσκα κυριαρχούν τα επιθετικά φώτα στην άκρη του καπό με προβολείς τεχνολογίας DS Matrix LED Vision με προεκτάσεις που φτάνουν χαμηλά στον προφυλακτήρα χαρίζοντας στο DS 4 μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή.
Το σύστημα DS Night Vision εντοπίζει πεζούς και ζώα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού από 200 μέτρα μακριά.
Το DS 4 δεν δικαιολογεί τον premium προσανατολισμό του μόνο από την πολυτέλεια και την μοναδικότητα που το χαρακτηρίζουν, αλλά και από την εφαμορφή καινοτόμων τεχνολογιών για τα δεδομένα της κατηγορίας. Για παράδειγμα, η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension χρησιμοποιεί κάμερα για να σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος, προσαρμόζοντας κατάλληλα τη σκληρότητα της ανάρτησης ανεξάρτητα σε κάθε τροχό. Επιπλέον, το σύστημα DS Night Vision εντοπίζει πεζούς και ζώα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού από 200 μέτρα μακριά, με τη βοήθεια κάμερας υπέρυθρης ακτινοβολίας, παρουσιάζοντας τους πιθανούς κινδύνους στον οδηγό μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων ή ως προειδοποίηση στο παρμπρίζ.
Η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension χρησιμοποιεί κάμερα για να σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος, προσαρμόζοντας κατάλληλα τη σκληρότητα της ανάρτησης ανεξάρτητα σε κάθε τροχό.
Επιπλέον, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει συστήματα και λειτουργίες ημι-αυτόνομης οδήγησης (αυτονομία επιπέδου 2). Πιο συγκεκριμένα, το DS Drive Assist 2.0 έχει ενεργό cruise control με δυνατότητα διακοπής και επανεκκίνησης σε μποτιλιάρισμα, διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας, ρυθμίζει την ταχύτητα πριν από στροφές ή ανάλογα με τις συστάσεις της σήμανσης, ελέγχει τα τυφλά σημεία, ενώ επιτρέπει και ημι-αυτόνομη προσπέραση. Ειδικά για τo DS 4 Cross υπάρχει και το σύστημα Advanced Traction Control για καλύτερη πρόσφυση σε χιόνι ή λάσπη.
Στο πλάι, οι αναδυόμενες και αεροδυναμικές χειρολαβές έρχονται σε πλήρη αρμονία με το σύνολο, ενώ στην ουρά κάνει μπαμ η έντονη κλίση του παρμπρίζ.
To DS 4 αναμφίβολα είναι ένα ξεχωριστό premium μικρομεσαίο μοντέλο, που έρχεται να κάνει δύσκολη τη ζωή των γερμανών αντιπάλων του βασισμένο στο εντυπωσιακό design, στην πολυτέλεια και στις μοναδικές του τεχνολογίες. Το λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά είναι προ των πυλών.