Dacia & Skoda είναι «μάρκες του λαού» και όχι μόνο
- Dacia και Skoda έκαναν όνομα ως δύο οικονομικές μάρκες με «μπροστάρηδες» τα Duster και Octavia
- Πλέον δεν είναι μάρκες με... b-class μοντέλα, αλλά έχουν αυτοκίνητα με καλή ποιότητα
- Πιο μεγάλη γκάμα μοντέλων η Skoda που έχει 9 και υψηλής ποιότητας
- Η Dacia είναι φθηνότερη από 500 έως 10.000 ευρώ
- Για οικονομία καυσίμου η Dacia έχει 4 μοντέλα με υγραέριο και η Skoda 4 με φυσικό αέριο
Dacia και Skoda έκαναν όνομα ως δύο οικονομικές μάρκες, με «μπροστάρηδες» τα Duster και Octavia
Αν υπάρχουν δύο μάρκες που έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση του Έλληνα ως προσιτές να αγοράσεις, αυτές είναι αναμφίβολα η Dacia και η Skoda.
Πρώτη χρονολογικά ήταν η Skoda αυτή που με το Favorit έφερε το «φθηνό» αυτοκίνητο στη χώρα μας (διαβάστε εδώ για το καλύτερα συντηρημένο Favorit στο κόσμο το οποίο είναι ελληνικό), ωστόσο καθιερώθηκε μέσω της πρώτης γενιάς Octavia (1996). Από την πλευρά της η Dacia έκανε το δικό της ξεπέταγμα στις αρχές των 20΄s με το Logan, ωστόσο και αυτή έγινε δημοφιλής μέσω του Duster λίγο αργότερα, το 2010. Κοινό χαρακτηριστικό τους ήταν πως ήταν με διαφορά τα πιο οικονομικά μοντέλα στην κατηγορία τους, αλλά και με αντίστοιχες εκπτώσεις στον τομέα του εξοπλισμού και της ποιότητας.
Πλέον δεν είναι τα φθηνότερα, αλλά ανέβασαν την ποιότητα των μοντέλων τους
Ερχόμενοι στο σήμερα, βλέπουμε πως οι δύο αυτές μάρκες έχουν αλλάξει την τοποθέτησή τους στην αγορά. Δεν είναι πλέον οι πιο φθηνές και με μεγάλη διαφορά μάρκες σε σχέση με τις υπόλοιπες, αλλά δύο εταιρείες με αρκετές επιλογές που ξεχωρίζουν αφενός με την βελτίωση ποιότητας σε σχέση με το παρελθόν τους, αφετέρου με τις τιμές τους (διαβάσετε αναλυτικά τιμές και τον εξοπλισμό όλων των εκδόσεων για τη Skoda και για την Dacia).
Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, σίγουρα τα 21.280 ευρώ που έχει αρχική τιμή το Duster εξακολουθεί να είναι η καλύτερη της αγοράς, ωστόσο με 23.400 ευρώ πλέον αγοράζεις το Citroen C4 X. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τη Skoda, που βλέπει σε όλες τις κατηγορίες να υπάρχουν φθηνότερα μοντέλα από τα δικά της (αναφερόμαστε στο κόστος απόκτησης και όχι στο vfm).
Βέβαια υπάρχει εξήγηση για όλο αυτό, αφού και οι δύο μάρκες φρόντισαν να αποκτήσουν ένα πιο σύγχρονο προφίλ με αναβαθμισμένη ποιότητα σε σχέση με το παρελθόν τους. ¶λλωστε και οι δύο επωφελήθηκαν από την ένταξή τους στα Group VW και Renault αντίστοιχα (σ.σ. ενδεικτικά υπάρχουν π.χ. περιπτώσεις που μοντέλο Skoda έχει ποιότητα σχεδόν σαν… Audi! κάτι που δείχνει πόσο έχει βελτιωθεί η Skoda), ενώ και η νομοθεσία πλέον επιβάλλει κάποια εξοπλιστικά στάνταρ που ανεβάζουν το κόστος των μοντέλων τους.
Πιο μεγάλη γκάμα μοντέλων η Skoda που έχει 9 έναντι 5 της Dacia, αλλά η Dacia είναι φθηνότερη από 500-10.000 ευρώ
Αν βάλουμε τις δύο μάρκες δίπλα δίπλα -χωρίς βέβαια να τις συγκρίνουμε μεταξύ τους- αλλά βλέποντας τα μοντέλα τους στις κατηγορίες που έχουν παρουσία, θα δούμε πως η Dacia είναι λίγο πιο προσιτή σε σχέση με το μέσο όρο. Συγκεριμένα έχουμε:
- Dacia Sandero Streetway από 16.920 ευρώ - Skoda Fabia από 17.400 ευρώ
- Dacia Sandero Stepway από 17.540 ευρώ - Skoda Kamiq από 19.900 ευρώ
- Dacia Duster από 21.280 ευρώ - Skoda Karoq από 32.900 ευρώ
- Dacia Jogger από 22.880 ευρώ - Skoda Octavia από 28.900 ευρώ
Για οικονομία καυσίμου η Dacia έχει 4 μοντέλα με υγραέριο και η Skoda 4 με φυσικό αέριο
Μπορεί όπως είπαμε οι δύο αυτές μάρκες να μην είναι πλέον οι με διαφορά πιο φθηνές στους πίνακες τιμών του AutoΤρίτη, ωστόσο έχουν βρει ένα τρόπο, μέσω των φθηνότερων σε σχέση με την βενζίνη εναλλακτικών καυσίμων, να αυξήσουν το Value for Money των μοντέλων τους.
Ο τρόπος αυτός είναι η αεριοκίνηση, η μεν Dacia προσφέροντας όλη την γκάμα (πλην του ηλεκτρικού Spring) και με εκδόσεις υγραερίου, ενώ η δε Skoda στα δημοφιλή της Kamiq και Octavia διαθέτει τις εκδόσεις φυσικού αερίου G-Tec, όπως και στη Scala.
Το φυσικό αέριο καίει τα μισά σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, ωστόσο αποτελεί εμπόδιο το πολύ μικρό δίκτυο ανεφοδιασμού. Αυτό δεν ισχύει το υγραέριο καθώς υπάρχει σε αρκετά σημεία, ωστόσο από την άλλη ένα LPG μοντέλο καίει κοντά στα 250 ευρώ το χρόνο παραπάνω από ένα CNG μοντέλο.
Το ερώτημα είναι αν εξακολουθούν οι Skoda και Dacia να είναι οι «μάρκες του λαού»; Υπάρχει άλλη πιο value for money μάρκα;