Το LPG, υγραέριο στα ελληνικά, δεν είναι φυσικά νέα τεχνολογία, και χιλιάδες οδηγοί «πίνουν νερό» στο όνομά του. Το LPG έχει σώσει κόσμο, μειώνοντας σημαντικά το κόστος χρήσης, ακόμη και όταν αφαιρέσεις την αρχική δαπάνη. Και μπορεί το LPG να μην βρίσκεται στην κατηγορία του τι είναι «στη μόδα», όπως παλιότερα το diesel και σήμερα τα υβριδικά και ηλεκτρικά, όμως είναι πάντα παρόν.
Σήμερα λοιπόν το LPG πιο ώριμο από ποτέ, προσφέρεται σε πολλά μοντέλα ως εργοστασιακή τοποθέτηση, όπως για παράδειγμα στο Renault Clio, που στην έκδοση με τον 1.000άρη TCe έχει και έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης - LPG.
Σε αντίθεση με το diesel, το LPG δεν έχει ούτε το επιπλέον κόστος, ούτε τον θόρυβο, ούτε την διαφορά στην οδήγηση, και ούτε και τα ακριβά εξαρτήματα για τη μείωση των ρύπων, όπως το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων που δημιουργεί πονοκέφαλο σε πολλούς οδηγούς λόγω του κόστους σε περίπτωση αντικατάστασης. Και βέβαια η συντήρησή του είναι πολύ πιο οικονομική από το diesel.
Σε σχέση με τα υβριδικά, φυσικά το κόστος είναι και πάλι μικρότερο, ενώ η τεχνολογία είναι σαφώς πιο συμβατική, εύκολη στην επισκευή, αν προκύψει το οτιδήποτε, και για όσους παραμένουν «παλαιών αρχών» και δεν θέλουν πολλά «μπιχλιμπίδια», ηλεκτρονικά και άλλα περίπλοκα, είναι ιδανικό.
Φυσικά το μεγάλο όφελος είναι το κόστος του καυσίμου. Ναι, το Clio καίει 6,2 λτ. LPG αντί για 5,7 λτ. βενζίνης στα 100χλμ. όμως το κόστος του LPG είναι σχεδόν μισό ανά λίτρο. Και το βρίσκεις σχεδόν σε όλα τα βενζινάδικα, ενώ αν «μείνεις» έχεις τη βενζίνη να σε καλύψει μέχρι να βρεις πρατήριο.
Τι λες λοιπόν; μήπως αυτή τη στιγμή το LPG είναι η έξυπνη αγορά αν θες να μην έχεις μπλεξίματα με τεχνολογίες που θα εξαφανιστούν στα επόμενα λίγα χρόνια, όπως το diesel, ή με τεχνολογίες που σου πέφτουν ακριβές και περίπλοκες στη συντήρηση εκτός εγγύησης; Τι λες;