Η ηλεκτροκίνηση είναι ξεκάθαρα στο προσκήνιο της αυτοκίνησης και ένα από τα μοντέλα που άνοιξαν το δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση γιορτάζει τα δέκατα γενέθλιά του. Ο λόγος για το Opel Ampera.
To 2021 η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον προτεραιότητα για όλες τις μάρκες, ωστόσο για να φτάσουμε μέχρι εδώ χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια έρευνας και εξέλιξης. Μάλιστα η Opel μέσω του Ampera έχει βάλει το δικό της λιθαράκι προς αυτή την κατεύθυνση, αφού φέτος γιορτάζει τα δέκα χρόνια (2011) από τη στιγμή που εισήγαγε το ηλεκτρικό-υβριδικό μοντέλο στην Ευρώπη.
Το Ampera έγινε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2012, με 6.631 μονάδες, ενώ με το πέρας της παραγωγής το 2015, οι ταξινομήσεις του έφτασαν περίπου τις 10.000 μονάδες. Όταν κινούνταν αποκλειστικά με ρεύμα είχε αυτονομία μεταξύ 40-80 χιλιομέτρων, παίρνοντας ισχύ από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh που τροφοδοτούσε ένα ηλεκτρικό μοτέρ που προσέφερε 150 ίππους. Παράλληλα ένας βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων ως range extender που ενεργοποιούνταν όταν η στάθμη της μπαταρία έπεφτε, εξασφάλιζε συνολική αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα. Όπως αναφέρει η μάρκα σύμφωνα με τα πρότυπα μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 εκείνης της εποχής, το Ampera κατανάλωνε 1,2 λτρ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 27 γρμ/χλμ (NEDC).
Το Ampera προσφέρονταν με ένα καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων, το οποίο αποθηκευόταν στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας μια πρίζα 230V/6 ή 10A, οι ιδιοκτήτες μπορούσαν να επαναφορτίσουν πλήρως την μπαταρία σε περίπου εννέα ή πέντε ώρες αντίστοιχα και να προγραμματίσουν το χρόνο φόρτισης.
Σήμερα, δέκα χρόνια μετά την παρουσία του Ampera και μέχρι το τέλος του 2021, η Opel σκοπεύει να έχει εννέα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην αγορά, από το Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e Life, Grandland X plug-in hybrid και την επόμενη γενιά Astra, μέχρι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα Combo-e, Vivaro-e και Movano-e. Έως το 2024, η μάρκα θα προσφέρει μία ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο της γκάμας της.