ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα άρα δεν θες συχνή αλλαγή λαδιών; Λάθος!

1.375 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2025)
Δεν κάνεις πολλά χιλιόμετρα άρα δεν θες συχνή αλλαγή λαδιών; Λάθος!

Οι μικρές αποστάσεις στην πόλη είναι η συχνότερη χρήση του αυτοκινήτου.
Ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί σε μικρές αποστάσεις.
Το λάδι είναι αυτό που υποφέρει περισσότερο, από υγρασία και καυσαέρια.
Κινητήρας και μπαταρία τα επόμενα θύματα των μικρών αποστάσεων!

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Οι μικρές αποστάσεις στην πόλη είναι η συχνότερη χρήση του αυτοκινήτου

Όχι μόνο είναι μύθος αλλά είναι και παραπληροφόρηση. Γιατί όταν μιλάμε για οδήγηση μόνο μικρών αποστάσεων, η λογική του ότι αν το αμάξι κάνει λίγα χιλιόμετρα δεν χρειάζεται συχνά νέο λάδι όχι απλά δεν ισχύει, αλλά ισχύει το αντίθετο. Το λάδι θέλει ακόμη πιο συχνά αλλαγή. Γιατί;
 
Ο μέσος όρος αποστάσεων πίσω από το τιμόνι στην Ευρώπη είναι μόλις 4 χιλιόμετρα. Λογικό, αν σκεφτεί κανείς πως ο μεγαλύτερος αριθμός αυτοκινήτων κινείται μέσα στις πόλεις, από τη στιγμή που βάζεις εμπρός μέχρι τη στιγμή που σβήνεις, τα 4 χιλιόμετρα είναι και πολλά για τους μισούς οδηγούς. Μόλις το 7% των διαδρομών είναι πάνω από 30 χιλιόμετρα, που σημαίνει πως θα πρέπει να δεις τα χιλιόμετρα που «γράφεις» εσύ αν είναι σε συχνές μικρές διαδρομές ή σε συνεχόμενες μεγάλες.

Ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί σε μικρές αποστάσεις

Το πρόβλημα είναι απλό. Στις μικρές διαδρομές ο κινητήρας λειτουργεί κυρίως σε χαμηλή θερμοκρασία. Μέχρι να ζεσταθεί έχεις φτάσει και τον σβήνεις. Αυτό δημιουργεί σειρά προβλημάτων. Το πιο απλό είναι πως οι υδρατμοί που παραμένουν στο θάλαμο καύσης (προϊόντα καύσης) δεν προλαβαίνουν να εξατμιστούν και να φύγουν με τα καυσαέρια, και περνάνε στο λάδι ως νερό, κάνοντάς το σταδιακά  «σαπουνάδα». Και αυτό είναι μόνο η αρχή.

Το λάδι είναι αυτό που υποφέρει περισσότερο, από υγρασία και καυσαέρια

Το λάδι πάσχει επίσης γιατί όσο ο κινητήρας είναι κρύος τα μέταλλα δεν έχουν διασταλεί. Αποτέλεσμα είναι τα καυσαέρια να περνούν στο λάδι και να το διασπούν. Ένα αυτοκίνητο που κάνει μόνο μικρές αποστάσεις πάσχει από υγρασία και καυσαέρια στο λάδι σε κάθε διαδρομή από την αρχή. Αντίθετα σε μία μεγάλη διαδρομή όλα αυτά θα συμβούν μία φορά. Αν κάνεις 30 χιλιόμετρα με μιας ή σε 6 δόσεις των 5 χλμ., στη δεύτερη περίπτωση έχεις πέντε φορές τη φθορά.

Κινητήρας και μπαταρία τα επόμενα θύματα των μικρών αποστάσεων!

Ένα λάδι σε κακή κατάσταση, είναι πιο εύκολο να προκαλέσει βουλωμένα περάσματα (αυλούς) και έτσι να οδηγήσει σε φτωχή λίπανση που είναι από μόνο του μεγάλο πρόβλημα. Βάλε τώρα πως όσο το μοτέρ είναι κρύο, το μείγμα είναι πιο πλούσιο, που εκτός από αυξημένη κατανάλωση, δημιουργεί φθορές στο θάλαμο καύσης που συνήθως αυξάνουν τις ανοχές και αφήνουν καυσαέρια να περάσουν (πάλι στο λάδι) και να το διασπάσουν. Και φυσικά η μπαταρία, που ποτέ δεν φορτίζει (πλήρως) με αποτέλεσμα μετά από σύντομο σχετικά διάστημα να θέλει αντικατάσταση. Αν τώρα το αμάξι είναι diesel με φίλτρο σωματιδίων, οι μικρές διαδρομές δεν του επιτρέπουν να καθαρίσει όπως πρέπει και συχνά η (ακριβή) αντικατάσταση έρχεται συντομότερα από ότι πρέπει.
 
Εσύ τι κάνεις για να προστατέψεις το αυτοκίνητό σου; Αλλάζεις λάδια πιο συχνά όταν ξέρεις πως κάνεις μόνο μικρές διαδρομές; Μήπως αφήνεις το αμάξι και πας με τα πόδια ή προσπαθείς μια στο τόσο να κάνεις μεγάλες διαδρομές για να… ξεμπουκώσει;

Smart
VITO TOURER