Η Toyota έγινε συνώνυμη με την αξιοπιστία σε ό,τι αφορά τα συμβατικά αυτοκίνητο. Τώρα στο ηλεκτρικό της προσφέρει εγγύηση μπαταρίας για 1.000.000 χλμ..
Η Toyota/Lexus δίνει εγγύηση 1.000.000 χλμ. για τη μπαταρία
Οι haters των ηλεκτρικών είναι πολλοί και μέσα σε όλους τους λόγους της αρνητικής τους στάσης είναι και η απορία τι θα γίνει με την μπαταρία του αυτοκινήτου όταν πλέον αυτό θα «κουβαλήσει» μερικά χρόνια στην πλάτη του. Για τον ίδιο λόγο διστάζουν και πολλοί από όσους εξετάζουν αυτόν τον καιρό την αγορά ενός ηλεκτρικού. Και εδώ που τα λέμε δεν έχουν άδικο.
Η μπαταρία είναι το σημαντικότερο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και φυσικά είναι από τα ακριβότερα, αν όχι ΤΟ ακριβότερο. Αν χρειαστεί να αντικαταστήσεις την μπαταρία ενός ηλεκτρικού... την «έβαψες» μιας και το κόστος αλλαγής είναι σχεδόν το μισό της αξίας του αυτοκινήτου. Παρότι οι τιμές των μπαταριών έχουν πέσει σχεδόν στο μισό σε σχέση με το τι ίσχυε πριν από 3-4 χρόνια. Ο φόβος για την μπαταρία είναι να χάσει το ποσοστό της χωρητικότητάς της. Όπως συμβαίνει με τα κινητά: Σου δείχνει πως είναι φορτισμένο 100%, αλλά σε 5-6 ώρες αδειάζει και όχι σε 24 ώρες με την ίδια χρήση, όπως στην αρχή. Αυτό συμβαίνει γιατί μειώνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας.
Οι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση για την μπαταρία των ηλεκτρικών τους. Συνήθως αυτή είναι για 8 χρόνια ή 160.0000 έως 200.000 χλμ.. Η Toyota (και μαζι το πολυτελές παρακλάδι της η Lexus) έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα. Και όχι τόσο με τη χρονική διάρκεια της εγγύησης για τη μπαταρία των ηλεκτρικών τους (11 χρόνια), αλλά για τα χιλιόμετρα. Δεν είναι 200.000, δεν είναι 500.000, είναι 1.000.000 χλμ! Θέλει δηλαδή η Toyota να μεταφέρει το «δε σπάει, δεν χαλάει» που μάθαμε τόσα χρόνια για τα συμβατικά της αυτοκίνητα και στα αμιγώς ηλεκτρικά. Αρκεί να ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία.
Μετά τα 6 χρόνια εγγύησης, η Toyota προσφέρει πέντε δωρεάν ελέγχους (EV health check), οι οποίοι πρέπει να γίνονται κάθε έναν χρόνο ή κάθε 15.000 χλμ/ ό,τι έρθει πρώτο. Έτσι, ο οδηγός του παραδείγματος θα πάει το αυτοκίνητο για το πρώτο EV health check λίγο πριν συμπληρωθεί ο έκτος χρόνος. Από εκεί και μετά η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε 12 μήνες, με τους υπόλοιπους τέσσερις ελέγχους να γίνονται στο τέλος του έβδομου, του όγδοου, του ένατου και του δέκατου χρόνου, επεκτείνοντας κάθε φορά την εγγύηση κατά έναν ακόμα. Έτσι καλύπτεται και ο ενδέκατος χρόνος. Αν μέσα σε κάποιο από αυτά τα EV health check βρεθεί ότι η μπαταρία έχει πέσει κάτω από το 70%, τότε η Toyota θα αναλάβει την επισκευή. Οι τεχνικοί της Toyota πάντως είναι πεπεισμένοι πως η υγρόψυκτη μπαταρίας της Panasonic που χρησιμοποιούν ακόμα και στα 10 χρόνια θα έχει το 90% της απόδοσής της.
Όμως η Toyota θέλει να πείσει και τους… χιλιομετροφάγους. Μέχρι τα 180.000 χλμ. ισχύει η αρχική εγγύηση. Λίγο πριν το κοντέρ γράψει το παραπάνω νούμερο το αυτοκίνητο πηγαίνει για το πρώτο από τα 5 δωρεάν EV health check. Έτσι κερδίζει 15.000 χλμ. εγγύησης ακόμα. Στα 195.000 χλμ. έρχεται το δεύτερο από τα 5 δωρεάν EV health check, και η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι και τα 255.000 χλμ.. Από εκεί και μετά οι δωρεάν έλεγχοι τελειώνουν και κάθε ένας κοστίζει πλέον 50 ευρώ ( όπως ενημερωθήκαμε για την Ελλάδα θα δίδονται δωρεάν κουπόνια οπότε συνεχίζει να μην υπάρχει χρέωση του πελάτη). Όσο συνεχίζεται η πραγματοποίηση ελέγχων η εγγύηση για την μπαταρία συνεχίζει να ισχύει. Πηγαίνοντας για ένα EV health check κάθε 15.000 χλμ. ο οδηγός που καλύπτει πάρα πολύ μεγάλες αποστάσεις ετησίως μπορεί να εξασφαλίσει ότι θα έχει ικανοποιητική απόδοση μπαταρίας (έως 70%) μέχρι και το 1.000.000 χλμ. Ουσιαστικά η Toyota εξαφανίζει το άγχος για την απόδοση και το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας.
Μήπως αν όλοι οι κατασκευαστές έδιναν ανάλογη εγγύηση, ο αγοραστής σήμερα είχε τελικά λιγότερους φόβους στην επιλογή ηλεκτρικού; Εσύ τι λες; Θα σε έψηνε ένα ηλεκτρικό με super εγγύηση μπαταρίας ή για σένα δεν παίζει με τίποτα να αποχωριστείς τον θερμικό κινητήρα;