Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Διακοπές σε νησί με ηλεκτρικό; Πώς βρεθήκαμε να είναι σχεδόν αδύνατο;

 Σχολιάστε 
8.398 Επισκέψεις στο άρθρο (17/8/2024)
Διακοπές σε νησί με ηλεκτρικό; Πώς βρεθήκαμε να είναι σχεδόν αδύνατο;

- Με κάτω από 40% μπαταρία μπαίνεις στο καράβι χωρίς προβλήματα
- Όμως με κάτω από 40% μπαταρία δεν έχεις πολλά χιλιόμετρα να κάνεις όταν βγεις
- Δεν μπορείς να φορτίσεις στο καράβι, κάτι που θα βόλευε πολύ
- Δυστυχώς δεν μπορείς να φορτίσεις ούτε στο νησί γιατί οι υποδομές είναι ανύπαρκτες

Με κάτω από 40% μπαταρία μπαίνεις στο καράβι χωρίς προβλήματα

Οι ακτοπλοϊκές βρήκαν τρόπο να κάνουν τα ηλεκτρικά λιγότερο επικίνδυνα στα καράβια, απαιτώντας κάτω από 40% φόρτιση μπαταρίας. Στην πραγματικότητα το πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία δεν αυξάνει τις πιθανότητες να πάρει φωτιά, απλώς μια αφόρτιστη (ή λίγο φορτισμένη) μπαταρία έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί λιγότερο «καύσιμο» σε περίπτωση φωτιάς. Μπορεί αυτό να λύνει ένα πρόβλημα, δημιουργεί όμως άλλα. Τελικά τι φταίει που οι διακοπές στο νησί είναι μάλλον άκυρες για τους ηλεκτροκίνητους;
 
Με τις διάφορες φωτιές που δε σβήνουν στα καράβια που μεταφέρουν ηλεκτρικά έχουν παρθεί μια σειρά από μέτρα για να τις αποφύγουν, όμως το 40% φαίνεται πως είναι ακόμη μία Ελληνική πατέντα. Σε άλλες χώρες οι ακτοπλοϊκές απλά απαγόρευσαν την φόρτιση εν πλω, κάτι που σημαίνει σημαντική απώλεια κερδών για αυτές και επένδυσαν σε συστήματα πυρασφάλειας απέναντι στα ηλεκτρικά. Δηλαδή αισθητήρες θερμοκρασίας κατά την είσοδο και την παραμονή, αισθητήρες αερίων που συνδέονται με μπαταρίες που μπορεί να πάρουν φωτιά, περιπολίες στα καταστρώματα των αυτοκινήτων, και συστήματα πυρόσβεσης με κουβέρτες.

Όμως με κάτω από 40% μπαταρία δεν έχεις πολλά χιλιόμετρα να κάνεις όταν βγεις

Με αυτό τον τρόπο οι επιβάτες που ταξιδεύουν στις θάλασσες της βόρειας Ευρώπης και είναι πάρα πολλοί και ακόμη περισσότεροι αυτοί που έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φτάνουν στον προορισμό τους με αρκετή μπαταρία για να συνεχίσουν. Αν στην Ελλάδα βγεις στο νησί με 40%, αν έχεις πραγματική συνολική αυτονομία 300 χιλιόμετρα, σου μένουν το πολύ 130 πριν «αδειάσεις». Μπορεί 130 χιλιόμετρα να είναι αρκετά για ένα μικρό νησί, ίσως και για να επιστρέψεις. Όμως είναι δυνατόν να περάσεις ολόκληρο αυτοκίνητο, με αυτές τις τιμές εισιτηρίων, και να έχεις μόλις 130 χλμ.;

Δεν μπορείς να φορτίσεις στο καράβι, κάτι που θα βόλευε πολύ

Ιδανικά για σένα, και ακόμη περισσότερο για τις ακτοπλοϊκές, θα φόρτιζες στο καράβι και θα έβγαινες γεμάτος. Εσύ έτοιμος για ταξίδι, και οι ακτοπλοϊκές πιο πλούσιες αφού εύκολα θα χρέωναν την κιλοβατώρα 1-1.5 ευρώ. Αυτό γινόταν στην βόρεια Ευρώπη, πριν σταματήσει μετά τις φωτιές. Η φόρτιση στο καράβι είναι η ιδανική λύση, αφού κάθεσαι και περιμένεις να φτάσεις ούτως ή άλλως, οπότε ο νεκρός χρόνος τουλάχιστον σε φέρνει στον προορισμό σου πλήρως φορτισμένο. Η φόρτιση στο καράβι θα επιστρέψει στην βόρεια Ευρώπη, όχι μόνο γιατί είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα για τις ακτοπλοϊκές, αλλά γιατί το θέλουν οι οδηγοί και πλέον θα το επιτρέπουν τα μέτρα ασφαλείας, ελέγχου και πυρόσβεσης που εφαρμόστηκαν.

Δυστυχώς δεν μπορείς να φορτίσεις ούτε στο νησί γιατί οι υποδομές είναι ανύπαρκτες

Γιατί όσο δεν μπορείς να φορτίσεις στο καράβι, θα πρέπει να φορτίσεις στο νησί. Είδαμε όμως τι υποδομές έχουν τα νησιά για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και πως θα μπορούσε να ήταν αλλιώς; Ποιος θα ρίξει τόσα λεφτά να επενδύσει σε μεγάλο δίκτυο που όμως θα βλέπει χρήση μόνο το καλοκαίρι. Βάλε τώρα πόσα νησιά ηλεκτροδοτούνται ακόμη εκτός δικτύου, και το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο. Όπως και να έχει, η φόρτιση είναι πρόβλημα. Εκτός και αν έχεις δικό σου σπίτι, γιατί ακόμη και να φέρεις το φορτιστή μαζί σου, δεν περιμένεις φυσικά να φορτίσεις στο ξενοδοχείο ή στο ενοικιαζόμενο. Πώς θα σε χρεώσει;
 
Οπότε τι κάνουμε; Ποιος φταίει για την κατάσταση αυτή; Οι ακτοπλοϊκές που στο κάτω κάτω, όσο και αν θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα για να μη χρειαστεί να περιορίζουν το επίπεδο φόρτισης, το κάνουν για ασφάλεια; Φταίνε τα νησιά που δεν έχουν δίκτυο; Ή τα ηλεκτρικά που τρέξαμε να αγοράσουμε χωρίς να ρωτήσουμε τα βασικά; Τι λες;

Mercedes
KIA