Διαρροή: Ο ισχυρότερος 4κύλινδρος 2 λτ. turbo στον κόσμο
46.028 Επισκέψεις στο άρθρο (5/6/2019)
Διέρρευσαν τα στοιχεία του ισχυρότερου ολοκαίνουργιου τετρακύλινδρου turbo κινητήρα παραγωγής, που αποδίδει 421 ίππους και πρόκειται να εξοπλίσει την πολυαναμενόμενη Mercedes-AMG Α 45.
Update: Σήμερα, 7 Ιουνίου, έγινε η επίσημη ανακοίνωση των στοιχείων του ολοκαίνουργιου κινητήρα της Merecedes-AMG από του Γερμανούς. Το autotriti.gr είχε την Παγκόσμια Αποκλειστικότητα με όλα τα στοιχεία 2 μέρες πριν! Διαβάστε παρακάτω τα πάντα για τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο turbo στον κόσμο...
Ο «πόλεμος» μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για την κατασκευή του αποδοτικότερου, αρτιότερου, ταχύτερου, ισχυρότερου μηχανικού συνόλου είναι μια κολόνια που κρατάει χρόνια. Σήμερα, η Mercedes-Benz και η AMG (σ.σ. το σπορ παρακλάδι που εδρεύει στο Αφάλτερμπαχ) βάζουν τη γερμανική premium φίρμα στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας παρουσιάζοντας τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο turbo κινητήρα παραγωγής στην ιστορία. Τι κι αν η επίσημη ανακοίνωση της Mercedes-Benz έμεινε μόνο λίγες ώρες «στον αέρα», εμείς καταφέραμε να εξασφαλίσουμε όλα τα στοιχεία.
Καταρχάς, η κατασκευή και η εξέλιξη του κινητήρα ξεκίνησε από λευκό χαρτί, ενώ τονίζεται πως η συναρμολόγηση γίνεται «στο χέρι», ακολουθώντας τη φιλοσοφία «One Man, One Engine». Ο M 139κινητήρας, όπως είναι γνωστός στους διαδρόμους των εγκαταστάσεων του Αφάλτερμπαχ, χωρητικότητας 1.991 κ.εκ. προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος: τη «μικρή» με 387 άλογα και 480 Nm ροπής στις 4.750-5.000 σ.α.λ. και την κορυφαία με 421 ίππους και 500 Nm ροπής στις 5.000-5.250 σ.α.λ.. Το εύρος λειτουργίας του M 139 αγγίζει τις 7.200 σ.α.λ. και η σχέση συμπίεση βρίσκεται στο 9:1, ενώ όσον αφορά στην πίεση υπερπλήρωσης, αυτή ορίζεται στα 2,1 bar (1,9 bar σην έκδοση με τη μικρότερη ισχύ).
Περνώντας στο κομμάτι του turbo, οι μηχανικοί της Mercedes-AMG δημιούργησαν μια νέα twin-scroll τουρμπίνα, για την οποία υπόσχονται βέλτιστη απόδοση στις χαμηλές στροφές και μεγάλη ταχύτητα περιστροφής στις ψηλές. Αυτό επιτυγχάνεται, εκτός της ροϊκής εξέλιξης στην οποία έχουν υποβάλλει τους αυλούς, και με την ενσωμάτωση, για πρώτη φορά, κυλινδρικά ρουλεμάν στον άξονα της φτερωτής (σ.σ. το συναντούμε στο turbo του 4λιτρου V8 κινητήρα της AMG GT 4-door Coupe) που μειώνει τις τριβές επιτρέποντας ταχύτητα περιστροφής που αγγίζει τις 169.000 σ.α.λ.. Για την «ανακούφιση» του συστήματος υπερπλήρωσης χρησιμοποιείται μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, με τη μονάδα ελέγχου της να συνυπολογίζει μεταξύ άλλων την πίεση, τη γωνία της πεταλούδας, τη θερμοκρασία του κινητήρα και του περιβάλλοντος κ.α. Μάλιστα, το γερμανικό στρατόπεδο διατείνεται πως έχει καταφέρει γραμμικότητα απόδοσης, αντίστοιχη με ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ.
Πριν φύγουμε από τα περιφερειακά και περάσουμε στα ενδότερα του κινητήρα να πούμε πως, το βάρους 160,5 κιλών μοτέρ εκτελεί στροφή 180 μοιρών, σε σχέση με τον απερχόμενο M 133, κάτι που σημαίνει πως τουρμπίνα και πολλαπλή εξαγωγής βρίσκονται στο πίσω μέρος, μπροστά από τον «καθρέπτη» του μηχανοστασίου, ενώ η εισαγωγή είναι μπροστά. Με αυτό τον τρόπο μειώνονται οι αποστάσεις των σωληνώσεων του turbo σε εισαγωγή-εξαγωγή, άρα και η υστέρηση αυτού. Πάμε και λίγο πιο μέσα τώρα…
Κάνοντας «βουτιά» στο εσωτερικό του νέου κινητήρα της Mercedes-AMG βρίσκουμε αλουμινένια μέρη, όπως ο στροφαλοθάλαμος, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες εντός των κυλίνδρων για τη μείωση των τριβών. Έτσι, το εσωτερικό των κυλίνδρων έχει μια στρώση υλικού τεχνολογίας Nanoslide, μιας πατέντας της Daimler, που λειαίνει τις επιφάνειες όντας παράλληλα δύο φορές πιο ανθεκτικό από τα κλασικά χιτώνια. Πέραν αυτού, έχουμε αλλαγές και στη διάταξη, με τα μπουζί να τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο που δημιουργεί χώρο για μεγαλύτερες διόδους για την έξοδο των καυσαερίων. Επιπλέον, έχει επιτευχθεί καλύτερη ψύξη της κυλινδροκεφαλής μέσω κάποιων διαφοροποιήσεων στις διόδους του λιπαντικού. Οι 8 από τις 16 βαλβίδες του τετρακύλινδρου κινητήρα (οι 2 εξόδου ανά κύλινδρο) ελέγχονται από το σύστημα μεταβλητού χρονισμού Camtronic για καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως, το κάθε Mercedes-AMG M 139 μοτέρ φέρει ταμπέλα με το όνομα και την υπογραφή του μηχανικού που τον κατασκεύασε, βάσει της φιλοσοφίας «One Man, One Engine». Οι μηχανικοί που είναι υπεύθυνοι για τη συναρμολόγηση αυτών των μοτέρ έχουν δεχθεί ειδική εκπαίδευση, σύμφωνα με τους ανθρώπους της μάρκας.
Στα χαρτιά πρώτη η AMG (ιδιωτική εταιρεία είναι που περιπειειτε κινητήρες μερσεντές) στην πράξη μένει να το επιβεβαιώσει ή θα ξεχαστεί όπως τόσες άλλες πατέντες που έχει κάνει πριν καταλήξει το μερσεντές συνηθισμενο φαινόμενο στην πλατφόρμα κάποιας...οδικής (όπου ακούς πολλά κεράσια..)
Δεν ειναι τυχαιο, οταν κατασκευαζει η κορυφαια ομαδα f1 αυτη την στιγμη θα δημιουργει αριστουργηματα και θα καταριπτει ρεκορ !
Στα χαρτιά πρώτη η AMG (ιδιωτική εταιρεία είναι που περιπειειτε κινητήρες μερσεντές) στην πράξη μένει να το επιβεβαιώσει ή θα ξεχαστεί όπως τόσες άλλες πατέντες που έχει κάνει πριν καταλήξει το μερσεντές συνηθισμενο φαινόμενο στην πλατφόρμα κάποιας...οδικής (όπου ακούς πολλά κεράσια..)
...περιμένω μία... ανταπάντηση από honda μεριά... όσο για mercedes... τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται και τα δυσκόλως άγνωστα αγνοούνται.-