Κόντρα οικονομίας: Αρκετοί υποστηρίζουν πως αν θες να κάνεις οικονομία παίρνεις diesel. Άλλοι πάλι λένε πως τα υβριδικά αποτελούν πιο συμφέρουσα επιλογή. Τι πραγματικά ισχύει; Μια γρήγορη ανάλυση με demo cars τα Peugeot 208 diesel και Toyota Yaris Hybrid.
Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση αρκετών ως τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση καυσίμου αυτοκίνητα, απέναντι φυσικά στις συμβατικές τεχνολογίες με χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Από την άλλη, απέναντι σε αυτά έρχονται να σταθούν οι υβριδικές προτάσεις της αγοράς με όφελος μέσα στην πόλη και λιγότερους ρύπους (βλ. NOx).
Ας δούμε λοιπόν γρήγορα ποια είναι τα πραγματικά πλεονεκτήματα της κάθε φιλοσοφίας ξεχωριστά με τη βοήθεια δύο εκπροσώπων των τεχνολογιών αυτών στην καλύτερή τους εφαρμογή. Του νέου Peugeot 208 με τον 1,5 λίτρων BlueHDI πετρελαιοκινητήρα και του Toyota Yaris HSD με τον επίσης 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα και το υβριδικό σύστημα κίνησης της Toyota, αμφότερα με απόδοση στους 100 ίππους και με αστικό χαρακτήρα.
Τα Diesel
Τα diesel όπως μπορούμε να δούμε και στην περίπτωση του Peugeot 208, έχουν το πλεονέκτημα της χαμηλής ανάγκης τους σε καύσιμο, κάτι που σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος του καυσίμου αυτού καθ` αυτού στην αντλία, καθίστανται πιο οικονομικά αυτοκίνητα στη χρήση. Έτσι για όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως αποτελούν μια συμφέρουσα επιλογή, κάμπτοντας έτσι την αυξημένη τους (κατά κανόνα) τιμή σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.
Το Peugeot 208 για παράδειγμα καταναλώνει από 3,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων του ξεκινούν από τα 85 γρ./χλμ. ανάλογα με την έκδοση, κάτι που σημαίνει πως απαλλάσσεται και από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Ως diesel επίσης διακρίνεται για την αυξημένη ροπή του κινητήρα του 250 Nm/1.750 σ.α.λ. με αποτέλεσμα να προσφέρει καλές τιμές επιδόσεων.
Τα Υβριδικά
Το υβριδικό Toyota Yaris είναι και αυτό ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα της κατηγορίας και το πιο οικονομικό υβριδικό αυτοκίνητο της αγοράς. Χρησιμοποιεί έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική τους απόδοση να ανέρχεται στους 100 ίππους και να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου που προσομοιώνει τη λειτουργία ενός αντίστοιχου με μεταβαλλόμενες σχέσεις (CVT). Το πλεονέκτημα σε αυτή την περίπτωση είναι πως σε αστικές συνθήκες χρησιμοποιεί συχνά πυκνά την ενέργεια που του προσφέρουν οι μπαταρίες του συστήματός του με αποτέλεσμα να καταναλώνει μόλις 3,3 λτ./100 χλμ. σε τέτοιες συνθήκες. Αποτέλεσμα αυτού είναι και η μέση κατανάλωσή του να διατηρείται χαμηλά με τιμή στα 3,7 -3,8 λτ./100 χλμ. (τιμές diesel δηλαδή), ενώ το πλεονέκτημα των χαμηλότερων εκπεμπόμενων ρύπων CO2 των υβριδικών, αναδεικνύεται ιδιαίτερα στο Yaris με 84 -87 γρ. CO2/ χλμ. να του εξασφαλίζουν μηδενικά ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Καλή τύχη.. στην Ελλάδα ειδικά για ντίζελ μιλάμε για αυτοκίνητο 10-15 ετών στα χέρια. Βάλε χαλαρά και παραπάνω. Σε μία αγορά που έχει φυσικό αέριο, βενζίνη, υγραέριο και φυσικά υβριδικά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ήπιο υβριδικό. Οι όποιες μπαταρίες εκτιμώ δεν συνιστούν κύριο έξοδο και κύρια πηγή ενέργειας, Σίγουρα το κόστος όσο και να είναι πρέπει να αναφέρεται. Το πρόβλημα είναι ότι όσοι έχουν ό,τι έχουν καλώς το έχουν. Το πρόβλημα είναι για όσους θα πάρουν φέτος και τα επόμενα χρόνια. Καλή (μας) τύχη. Είναι πιο φτηνό στην αντλία; Σοβαρά; Με μία απόφαση στις Βρυξέλλες αυτό αλλάζει. Είναι καθαρά τα Euro6 όχι όμως και σε NOx όπου δεν έχουν ταίρι με τα υβριδικά. Πάλι θέμα απόφασης είναι να βρεθούμε εκτεθειμένοι. Επαναλαμβάνω στην Ελλάδα τα κρατάμε πολλοί. Πλούσιοι δεν είμαστε ούτε και Ευρώπη. Όπου τα κρατάνε τα λιώνουν στην κυριολεξία και τα δίνουν σε λίγα χρόνια στην κάθε Ελλάδα. Και καμαρώνουμε εμείς μετά. Θέλει προσοχή και η ιστορία έχει δείξει ότι πολλές φορές οι κυβερνήσεις κρεμάνε κόσμο στο βωμό της εύκολης λύσης της αγελάδας αυτοκίνητο (και ακίνητο...) ... Προσοχή! Με αυτό σαν σκέψη μάλλον το υβριδικό ακόμα και στην ήπια έκδοσή του είναι πιο future proof. Αλλά όχι με τέτοιες εκπομπές αφού σε λίγο αλλάζει ο τρόπος μέτρησης (NEDC σε WLTP) και πολλοί θα βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Το σύνολο των εντύπων και των αναφορών του AutoTriti είναι λάθος και είναι σε NEDC. Παραπληροφόρηση με τον εχθρό προ των πυλών. Οι ρύποι στα ελαφρά υβριδικά είναι τραγικοί για την τιμή που ζητάνε οι τιμές των υβριδικών είναι τραγικές από μόνες τους. Η λογική λέει αν μπορείς περιμένεις. Τίποτα από τα δύο. Και μιλάω υβριδικά στο σύνολό τους και ντίζελ. Στη 5ετία θα έχουμε εκτιμώ μεγάλες ανατροπές. Αλλά αν πρέπει κάτι σήμερα δυστυχώς υβριδικό και για επαρχία. Που φυσικά δεν θα γίνει. Αγοράζεις με βάση το σήμερα. Όχι τι ΘΑ γίνει σε 3-5-10 χρόνια. Σεβαστό και πάσο.
Αν θες το αυτοκίνητο για χρήση μέσα στην πόλη (ειδικά Αθήνα και Θεσσαλονίκη) τότε το υβριδικό είναι μια καλή επιλογή. Επίσης κακή επιλογή είναι ένα πολύ ελαφρύ αυτοκίνητο με χιλιάρι ατμοσφαιρικό κινητήρα όπου η κατανάλωση του αν και θα είναι κάπως μεγαλύτερη από αυτή του υβριδικού θα έχει πολύ χαμηλότερο κόστος κτήσης αρχικά. Αν όμως κάποιος μένει επαρχία ή αν μένει σε μεγάλη πόλη αλλά κάνει μεγάλες αποστάσεις εκτός πόλης (γενικά πάνω από 12-13 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο) τότε το ντίζελ είναι η καλύτερη επιλογή. Επίσης τα euro6 diesel είναι πλέον πολύ καθαρά και σε ρύπους.
ΚΑΛΑ ΤΑ ΥΔΡΙΒΙΚΑ,ΑΛΛΑ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ? ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ή ΕΤΗ ΧΡΗΣΗΣ? ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ! ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
Καλή τύχη.. στην Ελλάδα ειδικά για ντίζελ μιλάμε για αυτοκίνητο 10-15 ετών στα χέρια. Βάλε χαλαρά και παραπάνω. Σε μία αγορά που έχει φυσικό αέριο, βενζίνη, υγραέριο και φυσικά υβριδικά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ήπιο υβριδικό. Οι όποιες μπαταρίες εκτιμώ δεν συνιστούν κύριο έξοδο και κύρια πηγή ενέργειας, Σίγουρα το κόστος όσο και να είναι πρέπει να αναφέρεται. Το πρόβλημα είναι ότι όσοι έχουν ό,τι έχουν καλώς το έχουν. Το πρόβλημα είναι για όσους θα πάρουν φέτος και τα επόμενα χρόνια. Καλή (μας) τύχη. Είναι πιο φτηνό στην αντλία; Σοβαρά; Με μία απόφαση στις Βρυξέλλες αυτό αλλάζει. Είναι καθαρά τα Euro6 όχι όμως και σε NOx όπου δεν έχουν ταίρι με τα υβριδικά. Πάλι θέμα απόφασης είναι να βρεθούμε εκτεθειμένοι. Επαναλαμβάνω στην Ελλάδα τα κρατάμε πολλοί. Πλούσιοι δεν είμαστε ούτε και Ευρώπη. Όπου τα κρατάνε τα λιώνουν στην κυριολεξία και τα δίνουν σε λίγα χρόνια στην κάθε Ελλάδα. Και καμαρώνουμε εμείς μετά. Θέλει προσοχή και η ιστορία έχει δείξει ότι πολλές φορές οι κυβερνήσεις κρεμάνε κόσμο στο βωμό της εύκολης λύσης της αγελάδας αυτοκίνητο (και ακίνητο...) ... Προσοχή! Με αυτό σαν σκέψη μάλλον το υβριδικό ακόμα και στην ήπια έκδοσή του είναι πιο future proof. Αλλά όχι με τέτοιες εκπομπές αφού σε λίγο αλλάζει ο τρόπος μέτρησης (NEDC σε WLTP) και πολλοί θα βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων. Το σύνολο των εντύπων και των αναφορών του AutoTriti είναι λάθος και είναι σε NEDC. Παραπληροφόρηση με τον εχθρό προ των πυλών. Οι ρύποι στα ελαφρά υβριδικά είναι τραγικοί για την τιμή που ζητάνε οι τιμές των υβριδικών είναι τραγικές από μόνες τους. Η λογική λέει αν μπορείς περιμένεις. Τίποτα από τα δύο. Και μιλάω υβριδικά στο σύνολό τους και ντίζελ. Στη 5ετία θα έχουμε εκτιμώ μεγάλες ανατροπές. Αλλά αν πρέπει κάτι σήμερα δυστυχώς υβριδικό και για επαρχία. Που φυσικά δεν θα γίνει. Αγοράζεις με βάση το σήμερα. Όχι τι ΘΑ γίνει σε 3-5-10 χρόνια. Σεβαστό και πάσο.
Αν θες το αυτοκίνητο για χρήση μέσα στην πόλη (ειδικά Αθήνα και Θεσσαλονίκη) τότε το υβριδικό είναι μια καλή επιλογή. Επίσης κακή επιλογή είναι ένα πολύ ελαφρύ αυτοκίνητο με χιλιάρι ατμοσφαιρικό κινητήρα όπου η κατανάλωση του αν και θα είναι κάπως μεγαλύτερη από αυτή του υβριδικού θα έχει πολύ χαμηλότερο κόστος κτήσης αρχικά. Αν όμως κάποιος μένει επαρχία ή αν μένει σε μεγάλη πόλη αλλά κάνει μεγάλες αποστάσεις εκτός πόλης (γενικά πάνω από 12-13 χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο) τότε το ντίζελ είναι η καλύτερη επιλογή. Επίσης τα euro6 diesel είναι πλέον πολύ καθαρά και σε ρύπους.
ΚΑΛΑ ΤΑ ΥΔΡΙΒΙΚΑ,ΑΛΛΑ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ? ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΣΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ή ΕΤΗ ΧΡΗΣΗΣ? ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ! ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.