37.728 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/5/2014
Με τον 1.600άρη κινητήρα diesel κάτω από το καπό του και τεχνολογία ECOnetic, το Ford Focus εστιάζει στην οικονομία καυσίμου, χωρίς όμως να παραμελεί παραδοσιακές του αξίες, όπως τα τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά δικαιώνοντας έτσι τον τίτλο «sport diesel».
Πιο συγκεκριμένα τώρα, ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 TDCi που κινεί το Focus ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPF) και εξελιγμένο τούρμπο. Αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής τα οποία γίνονται αισθητά από χαμηλά και ιδιαίτερα από τις 2.000 σ.α.λ. Έτσι στην πράξη ο πετρελαιοκινητήρας του Focus τραβάει από χαμηλά διατηρώντας τη δύναμή του μέχρι τον κόφτη. Αυτό αποδεικνύεται και από τα νούμερα των μετρήσεων όπου για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 11,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 193 χλμ./ώρα. Για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η χρειάζονται 7,7/10,6 δλ. και για τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η 10,9/14,0 δλ. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη, χωρίς κραδασμούς, αλλά ο πραγματικός άσος στο μανίκι του 1,6 TDCi είναι η οικονομία καυσίμου, αφού η κατανάλωση είναι 4,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ.
Στο δρόμο τώρα, το πετρελαιοκίνητο Ford Focus δικαιώνει τον οδηγοκεντρικό και fun to drive χαρακτήρα του. Το πλαίσιο και το πλούσιο σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης. ¶νετο όσο χρειάζεται και σφιχτό όσο πρέπει, το Focus diesel δεν κουράζει ποτέ και ποτέ δεν λέει όχι σε ένα γρήγορο στροφιλίκι με απαιτήσεις. Από την άλλη, η ροπή των 270 Nm συμβάλει ώστε να ταξιδεύεις άνετα με 6η στο κιβώτιο και απλά να πατάς γκάζι για να προσπερνάς χωρίς προσπάθεια και χωρίς κατεβάσματα, ακόμα και σε ευθείες με ανηφορική κλίση. Εκεί, στον ανοιχτό δρόμο δηλαδή, καταλαβαίνεις επίσης και την προσεγμένη δουλειά στην ηχομόνωση.