37.725 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/5/2014
Είναι το ισχυρότερο (184 PS) και γρηγορότερο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ.) πετρελαιοκίνητο Golf. Οδηγικά και εμφανισιακά παραπέμπει στο GTI, όμως τελικά αυτό που σε εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η κατανάλωσή του. Για την ακρίβεια αυτή είναι 4,2 λτ./100 χλμ, ή διαφορετικά μικρότερη από το πρώτο «πράσινο» Golf, το BlueMotion του 2007, το οποίο είχε κατανάλωση 4,5 λτ./100!
Κάτω, λοιπόν, από το καπό του Golf GTD βρίσκεται ένας 2λιτρος TDI που αποδίδει 184 ίππους και το εντυπωσιακό νούμερο των 380 Nm ροπής από τις 1.750 έως τις 3.250 σ.α.λ. Διαθέτει start/stop, σύστημα EGR, διπλό χρονισμό των βαλβίδων, common rail στα 2.000 bar και είναι πραγματικά απίστευτη η δύναμη και η ροπή του, αφού με 2α σκάβει ακόμη και στη πιο καλή άσφαλτο!
Όσον αφορά τώρα την οδική του συμπεριφορά; Το GTD τιμά τον όρο Gran Turismo. Σε «πριζώνει» τόσο που μπορείς να πας πάρα πολύ γρήγορα, χωρίς καν να το καταλάβεις και χωρίς καν να ιδρώσεις πίσω από το τιμόνι του. Έτσι απλά. Κάθεσαι αναπαυτικά στο μπάκετ του, στοχεύεις και πυροβολείς. Φυσικά, σε αυτό συμβάλλει το γρήγορο και καλό σε αίσθηση -progressive steering- τιμόνι του με 2,1 στροφές από άκρη σε άκρη, το εξελιγμένο σύστημα XDS+ ή η ενεργή ανάρτηση DCC, τα οποία υπάρχουν και στο GTI. Όσο τέλος στον αυτοκινητόδρομο; Οδηγείς με 200+ και νομίζεις ότι δεν έχεις καν υπερβεί τα ελληνικά νόμιμα όρια ταχύτητας…