6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
To πρώτο ηλεκτρικό της Dacia είναι το φθηνότερο ηλεκτροκίνητο στην Ευρώπη με τιμή κάτω από 15.000 ευρώ (χωρίς επιδότηση), ηλεκτρική αυτονομία έως 295 χλμ., Crossover στοιχεία και πορτ-μπαγκάζ που θυμίζει μοντέλο της επόμενης κατηγορίας.
Dacia Spring Electric
1.732.095 Επισκέψεις στο άρθρο (14/10/2020)
Η Dacia φλερτάρει καιρό με την ιδέα της δημιουργίας ενός προσιτού ηλεκτρικού οχήματος βασιζόμενη στην τεχνογνωσία, αλλά και τις τεχνολογίες που έχει στα ράφια της η Γαλλίδα μητέρα, Renault. Αυτά τα πλάνα μπήκαν στο δρόμο της υλοποίησης και το αποτέλεσμα αυτής είναι το νέο Spring, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia που έκανε το ντεμπούτο του στα πλαίσια της εκδήλωσης Renault EWays.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Το λιλιπούτειο ηλεκτρικό της Dacia φέρνει την... άνοιξη (σ.σ. η λέξη spring μεταφράζεται ως «άνοιξη») στην αγορά των ηλεκτροκίνητων στην Ευρώπη, αφού οι τιμές του Spring φημολογείται ότι θα κυμανθούν από τις 10.000 έως και τις 15.000 ευρώ, τιμή «λουκούμι» αν συγκριθεί με εκείνες των μοντέλων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Συνυπολογίζοντας επιπλέον το bonus που δίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες για την αγορά ηλεκτροκίνητου, συμπεριλαμβανομένης και την Ελλάδας, η τιμή μπορεί να πέσει περισσότερο, αποτελώντας μία πολύ καλή και οικονομική λύση για αστικές μετακινήσεις, αφού διαθέτει αυτονομία 225 χλμ. σε μικτό κύκλο (WLTP), η οποία εντός πόλης σκαρφαλώνει στα 295 χλμ. με το ίδιο WLTP πρότυπο. Θυμάστε τι λέγαμε για την τάση της αύξησης της αυτονομίας στα μικρά μοντέλα που θίχτηκε στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του AutoΤρίτη.
Όσον αφορά στη σχεδίαση του επερχόμενου ηλεκτρικού μοντέλου της Dacia, πρόκειται ουσιαστικά για ένα Renault City K-ZE (σ.σ. το ηλεκτρικό μίνι Crossover της γαλλικής εταιρείας για την αγορά της Κίνας) με άλλο σήμα. Όσον αφορά στις διαστάσεις του μοντέλου, το νέο Spring έχει μήκος 3,73 μέτρα, πλάτος 1,62 μ. και ύψος 1,51 μ. με το μεταξόνιο να ορίζεται στα 2.423 χλστ. ενώ παράλληλα διαθέτει και 150 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, που του προδίδουν έναν Crossover χαρακτήρα. Το μίνι ηλεκτρικό πόλης της Dacia είναι ευέλικτο έχοντας κύκλο στροφής μόλις 4,8 μέτρα (!) ωστόσο η Dacia υποστηρίζει πως δεν γίνονται εκπτώσεις στην άνεση και την πρακτικότητα του μοντέλου που υπόσχεται ότι μπορεί να φιλοξενήσει 4 ενήλικους επιβάτες με 100 χλστ. «άνοιγμα» για τα γόνατα των πίσω και 23,1 λτ. αποθηκευτικών χώρων για τους μπροστά. Επιπρόσθετα, διαθέτει πορτ-μπαγκάζ ρεκόρ για την κατηγορία με όγκο 300 λτ. χωρίς να υπολογίζεται ο χώρος της ρεζέρβας.
Από εκεί και έπειτα, το νέο Dacia Spring συμβαδίζει πλήρως με τις τάσεις της νέας εποχής έχοντας στη φαρέτρα του όλες τις νεότερες τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας και ψυχαγωγίας. Προαιρετικά υπάρχει η επιλογή του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Media Nav με οθόνης αφής 7 ιντσών και όλες τις επιλογές διασυνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, USB, φωνητικές εντολές κ.ο.κ.). Το ταμπλό του νέου Spring δεν κρύβει εκπλήξεις σχεδιαστικά με το γνώριμο από το Duster τετράκτινο τιμόνι να βρίσκεται μπροστά από τον αναλογικό πίνακα οργάνων που διαθέτει ψηφιακές ενδείξεις μέσω μίας οθόνης 3,5 ιντσών. Τη θέση του κλασικού επιλογέα ταχυτήτων στην κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα έχει πάρει ένα περιστροφικός διακόπτης με τρεις επιλογές N, R, D.
Κλείνουμε με το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο του μίνι Crossover της Dacia που έχει ως βάση ένα ηλεκτροκινητήρα 44 ίππων (33 kW), ο οποίος αντλεί ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών συνολικής χωρητικότητας 26,8 kWh. Η μάρκα που βρίσκεται υπό τη σκέπη της Renault εδώ και αρκετά χρόνια διατείνεται ότι έχει χρησιμοποιηθεί όλη η τεχνογνωσία της γαλλικής φίρμας προκειμένου να επιτευχθούν γραμμικές επιταχύνσεις χωρίς δονήσεις και με κύριο γνώμονα τη μέγιστη δυνατή αυτονομία. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη φόρτιση, η Dacia αναφέρει πως σε κατάσταση γρήγορης φόρτισης χρειάζεται λιγότερο από 1 ώρα για να φορτιστεί η μπαταρία μέχρι το 80%, ενώ το 100% σε οικιακό ταχυφορτιστή Wallbox έρχεται σε λιγότερες από 5 ώρες. Σε απλή οικιακή πρίζα ο χρόνος μίας πλήρους φόρτισης ορίζεται σε κάτι λιγότερο από 14 ώρες.
Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αγορές μέσα στο 2021.
Σίγουρα θα με ενδιέφερε η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου αμιγώς Ηλεκτρικού αλλά με προϋποθέσεις. Η γνώμη μου λοιπόν θα αφορά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα γιατί τα άλλα δεν με ενδιαφέρουν κάν. 1. Υψηλό κόστος απόκτησης ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα τη στιγμή πού ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει ένα αντίστοιχα αξιόλογο καινούργιο αυτοκίνητο χαμηλών ρύπων με τα μισά ή λιγότερα χρήματα.
2. Πολύ μικρή αυτονομία και πολύ μεγάλος χρόνος φόρτισης.
3. Χώροι φόρτισης μπαταριών είτε σε πολυκατοικίες είτε σε δρόμους είτε εθνικές οδούς.
Οι πιο πολλοί από μας δεν έχουμε ιδιωτικό πάρκινγκ και επομένως δεν έχουμε τη δυνατότητα του προσωπικού χώρου φόρτισης των μπαταριών τέτοιων αυτοκινήτων. Σκεφτείτε που θα φορτίσει ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου που θα πρέπει σήμερα να παρκάρει στο σπίτι του , κάπου κοντά, στο διπλανό δρόμο ή τέλος πάντων μακριά από το χώρο του.
Επίσης δεν έχουμε σε μεγάλο ποσοστό τη δυνατότητα να έχουμε ένα αμάξι πόλης και ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο
Οι οικονομικές συνθήκες της χώρας μας έχουν διαμορφώσει ένα περιβάλλον τέτοιο στο χώρο του αυτοκινήτου που ο καθένας μας είναι υποχρεωμένος, το αυτοκίνητο που θα πάρει να το χρησιμοποιεί και στην πόλη και για τα ταξίδια του και για να πάει στο χωριό του στο εξοχικό του κάτι πού δια της ατόπου απαγωγής απομακρύνει την απόκτηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου
Αν λοιπόν οι ενδιαφερόμενοι θέλουν να βοηθήσουν να αποκτήσουμε αυτοκίνητα με αυτή την τεχνολογία θα πρέπει το κόστος να είναι ίσο ή πιο μικρό απο το κόστος ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου εφοσον λένε ότι το κάνουν και για να βοηθήσουν στην κλιματική αλλαγή . Επίσης να φροντίσουν με αποφάσεις για τους χώρους φόρτισης και τα κόστη που απορρέουν από όλα αυτά.
Μέχρι τότε " και επειδή το σπορ είναι ακόμα ακριβό" , θα ζουν και θα βασιλεύουν βενζίνες πετρέλαια αέρια κλπ και θα αφήσουμε στους γκατζετάκιδες και έχοντες να μας πουν τις εντυπώσεις τους.
....Πολλα και ενδιαφεροντα μοντελα για το επομενο διαστημα. Δεν βλεπω πουθενα ομως το μικρο ηλεκρικο της Dacia τα νεα Nissan X-Trail και Qashqai και την νεα Mercedes C-Class.
Απάντηση: Το μικρό ηλεκτρικό της Dacia, όπως και το νέο ηλεκτρικό της Renault θα παρουσιαστούν αύριο 15/10. Τα υπόλοιπα μοντέλα που αναφέρετε αναμένονται αργότερα (π.χ. η C-Class στην αρχή του 2021), γι΄αυτό και δεν τα συμπεριλάβαμε σε αυτή την έκθεση.
Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον μια κόντρα στην ευθεία μεταξύ 991.2 turbo s και 992 turbo με δεδομένο ότι έχουν την ίδια ιπποδύναμη, 580 ίππους δηλαδή.
Μπράβο, παιδιά. Ωραία σαν ιδέα και ωραία παρουσίαση και ανάλυση των μοντέλων.
Γενικά οι περισσότερες εταιρείες έχουν προχωρήσει στο ντιζάιν. Αυτά που γράφω είναι υποκειμενικά. άλμα η dacia με το stepway. κλαίω με το πόσο άσχημη είναι η Benteley! η VW με το tiguan μας κοροιδεύει κλασσικά. ποιό facelift? Η opel, αν και έχει βελτιωθεί παραμένει πάντα βαρετή. κούκλα η mazerati. ωραία βελτίωση στο 3008 που ήδη είναι ωραίο. το honda e σε τιμή είναι για γέλια.
Η δουλειά μου είναι αυτοκινητιστής, έχω ΤΑΞΙ, και δουλεύω μόνος μου. Πριν λίγες μέρες πήγα δρομολόγιο από Ιωάννινα, Αθήνα και έκανα μια δεκάλεπτη στάση για καφέ και καύσιμο. Σε 8 ώρες είχα επιστρέψει. Οι επιβάτες ήταν ηλικιωμένοι και δεν ήθελα να κουραστούν. Αν είχα ηλεκτρικό ΤΑΞΙ θα ήθελα οπωσδήποτε 3 στάσεις των 30-40' λεπτών. Επίσης αν το ΤΑΞΙ ήταν συνεταιρικό, θα είχα θέμα με τον συνεταίρο μου. Συνεπώς για ΤΑΞΙ η ηλεκτροκίνηση είναι πρακτικά αδύνατη. Για ΙΧ ίσως το σκεφτόμουν. Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε.
Γνωρίζει κανείς τι συμβαίνει και σταμάτησε η παραγωγή του 1.3 TCe; Εχουν εξαφανιστεί τα μοντέλα που τον φορούν και συγκεκριμένα αναφέρομαι στα Duster και Captur. Στην αντιπρωσοποία μου είπαν ότι δεν είναι διαθέσιμα για παραγγελία. Από την άνοιξη πάλι! Τι συμβαίνει; Γιατί δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι 4 εταιρίες κολοσσοί συνεργάστηκαν για βγάλουν έναν καθομολογουμένως καλό κινητήρα και να τον αποσύρουν μερικούς μηνες αργότερα!
Προς autotriti: To corolla cross θα έρθει ελλάδα, έχουμε τέτοιες πληροφορίες και αν ναι πότε; Έχει ανακοινωσει κάτι η τουοτα?
Απάντηση: Δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια επίσημη τοποθέτηση από την Toyota. Όπως ενημερώνουμε και στο κείμενο της έκθεσης, η μάρκα προς το παρόν δε θέλησε να δώσει περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το μέλλον του στις υπόλοιπες αγορές. Πιθανολογείται ότι θα έρθει στην Ευρώπη και την Ελλάδα, χωρίς να υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες.
Τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον, αλλά στην ώρα τους, όχι ακόμα! Και στην Ελλάδα και διεθνώς! Λείπουν οι υποδομές (ηλεκτρικοί σταθμοί για φόρτιση), οι μπαταρίες τους είναι πανάκριβες, και το ηλεκτρικό ρεύμα εξίσου πανάκριβο! Να λείπει! Προτιμώ ντίζελ και εναλλακτικά φυσικό αέριο.
Είπαμε ρε παιδιά!! Δεν υπάρχει καλή στην απόλαυση...Δεν υπάρχει *καλή απόλαυση*...Η απόλαυση είναι τα πάντα...
Είπαμε ρε παιδιά!! Δεν υπάρχει καλή στην απόλαυση...Δεν υπάρχει *καλή απόλαυση*...Η απόλαυση είναι τα πάντα...
Βρε Αθανάσιος δεν κουράστηκες να γράφεις ολόκληρο κατεβατο,εγώ κουράστηκα να διαβάζω τις ασυναρτησίες σου!!!
Αν εξαιρέσω.. Λόγο καλαίσθητου σχεδιασμού τα ηλεκτρικά auto της Fiat..!! Τα άλλα μου είναι αδιάφορα...!
Το θεμα δεν είναι η αυτονομία Αυτό το πρόβλημα ήταν θέμα χρόνου να λυθεί όπως και λύθηκε. Αυτήν την στιγμή έχουμε αυτονομία 350 με 400 χιλιόμετρα. Το πρόβλημα είναι η τροφοδοσία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Θες 20-30-60 λεπτά αναμονής σε ταξίδι να φορτίσεις με την προϋπόθεση ότι δεν έχει άλλο αυτοκίνητο στην αναμονή πριν από σένα σε διαφορετική περίπτωση τα νεύρα σού και η υπομονή σού θα εξαντληθούν. Πρέπει να βρεθεί άμεσος τρόπος φόρτισης. Αν έχεις δικό σου πάρκινγκ με γραμμή ρεύματος είναι εντάξει για την πόλη. Η Ελλάδα θέλει ακόμη Χρόνια για Ν αποκτησει σωστες υποδομές για την ηλεκτροκίνηση και όλοι μαζί πρέπει να λύσουν το θέμα της άμεσης τροφοδοσίας των ηλεκτροκίνητων, μέχρι τότε εσωτερικής καύσης κινητήρες Βενζίνη πετρέλαιο αέριο υγραέριο.
Πολύ ωραία ανάλυση την αμαξών,λες και υπάρχουν λεφτά για να αγοράσουμε.
Δεν υπάρχει ακόμα τεχνογνωσία στα συνεργεία, 2Δεν υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού παντού, 3 θα αυξηθούν οι πωλήσεις μόνο Αθήνα Θεσσαλονίκη κ μετά από μια 3ετια πενταετία στην υπόλοιπη Ελλάδα, 4οποτε δεν είμαστε έτοιμοι πλήρως για ηλεκτρικά, 5θα έπρεπε να υπάρχει μεταπώληση του παλιού αυτοκινήτου και όχι η κοροϊδία των αντιπροσώπιων που στο περνούν για 2000 χιλιάρικα το παλιό κ τα φουσκώνουν στο καινούργιο 6 είναι ακόμα ακριβά τα ηλεκτρικά ακόμα και με την επιδότηση του κράτους, κ είναι κ ακριβή η φόρτιση του αυτοκινήτου 0,15 λεπτά για κάθε λεπτό φόρτισης.