Μία σύμπραξη των μεγάλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών από κοινού με την Ford, έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω σε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο άμεσης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που ονομάζεται Ionity.
Μέχρι στιγμής 20 σταθμοί ανεφοδιασμού έχουν ολοκληρωθεί, ενώ το αρχικό πρότζεκτ περιέχει 400 σταθμούς. Αυτήν τη στιγμή το δίκτυο εκτείνεται από την Γερμανία μέχρι τη Νορβηγία, με έναν σταθμό κάθε 120 χιλιόμετρα. Ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι το δίκτυο να αριθμεί 50 σταθμούς μέχρι το τέλος του έτους.
Μάλιστα εκπρόσωπος του δικτύου δήλωσε ότι και η Μεγάλη Βρετανία θα συμπεριληφθεί τελικά στον σχεδιασμό του δικτύου, και πρόσθεσε: « Αρχικά είμαστε επικεντρωμένοι στις κύριες οδούς μεταξύ των μητροπόλεων των μεγαλύτερων πληθυσμιακά ευρωπαϊκών κρατών, ωστόσο είναι πιθανό στη συνέχεια όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να αποτέλουν μέρους του δικτύου».
Μέσα στο 2018 άλλοι 50 σταθμοί πρόκειται να ενταχθούν στο δίκτυο, ενώ ο απώτερος στόχος για 400 σταθμούς έχει προγραμματιστεί να επιτευχθεί σε βάθος δεκαετίας. Βέβαια το δίκτυο δεν θα σταματήσει εκεί, καθώς μετά το πέρας του αρχικού στόχου και άλλοι σταθμού θα συνεχίσουν να προστίθενται.
Η BMW Group, η Daimler AG στην οποία ανήκει η Mercedes και ο όμιλος Volkswagen, που συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις Porsche και Audi, είναι ήδη μέλη της προσπάθειας, η οποία είναι ανοιχτή σε και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Βέβαια ακόμα και αν δεν ενταχθούν στο πρόγραμμα κατασκευής των σταθμών και τα αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών θα μπορούν να ανεφοδιάζονται εφ` όσον διαθέτουν το Combined Charging System (CCS).
Το συγκεκριμένο σύστημα τροφοδοσίας χρησιμοποιείται ήδη από τα i μοντέλα της BMW, τα Volkswagen e-up και e-Golf, όπως επίσης και από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν από την Ford και την Mercedes. «Υποτηρίζουμε το να οριστικοποιηθεί για τα ηλεκτρικά μοντέλα το σύστημα CCS, ως το πιο διαδεδομένο σύστημα φόρτισης, που θα δίνει την δυνατότητα στην πλειοψηφία των οδηγών να χρησιμοποιούν το δίκτυο ανεφοδιασμού» δήλωσε εκπρόσωπος του προγράμματος.