Διόδια ανάλογα με τους ρύπους: Είναι δίκαιο;
7.696 Επισκέψεις στο άρθρο (29/6/2022)
Είναι δίκαιο για να κάνει 100 χιλιόμετρα στην Εθνική, ένα αυτοκίνητο να πληρώνει 12 ευρώ και ένα άλλο 20; Είναι δίκαιο για τα ίδια 100 χιλιόμετρα το ένα αυτοκίνητο να περνάει χωρίς να ρυπαίνει καθόλου, και το άλλο να σπέρνει δηλητήριο; Που υπάρχει ισορροπία;
Αφού ρυπαίνει λιγότερο γιατί να πληρώνει τα ίδια;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Γιατί φυσικά αν έχεις ένα αυτοκίνητο 10-15 ετών ή παλαιότερο που ρυπαίνει πολύ, δεν μπορείς να κάνεις κάτι για να μην ρυπαίνει, εκτός από το να μην το χρησιμοποιείς. Και αυτό δεν είναι λύση για τους περισσότερους. Είναι λύση όμως για να βελτιωθεί η δημόσια υγεία και το περιβάλλον, γιατί η ανάγκη για μετακίνηση δεν ξεπερνάει την διασφάλιση της υγείας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Βέβαια στη θεωρία αυτά είναι όλα όμορφα και μπορούμε να πούμε από αύριο πως όποιος δεν έχει αυτοκίνητο Euro 6 θα πρέπει να το παρατήσει και να πηγαίνει με τα πόδια. Όμως στην πράξη το πράγμα είναι αλλιώς. Και όλα εξαρτώνται από το πως (και αν) θα εφαρμοστεί το σύστημα. Αν γίνει όπως με τα τέλη κυκλοφορίας που συνδέθηκαν με τους ρύπους, τότε δεν είναι άσχημα. Αν δηλαδή τα διόδια παραμείνουν ως έχουν (ίσως μετά από μία τελική αύξηση) για τα παλιά αυτοκίνητα, και τα καινούργια, λιγότερο ρυπογόνα, πληρώνουν λιγότερα. Έτσι για τον ιδιοκτήτη ενός παλιού μοντέλου δεν υπάρχει επιβάρυνση, απλά δεν υπάρχει ελάφρυνση. Και το κίνητρο να πάρει καινούργιο ενισχύεται, χωρίς τιμωρία.
Όμως έτσι θα χάσουν έσοδα οι εταιρείες εκμετάλλευσης, και έτσι υπάρχει περίπτωση να μείνουν τα διόδια ως έχουν για τα νέα αυτοκίνητα και να αυξηθούν για τα παλιά. Σε αυτή την περίπτωση, και με δεδομένο ότι η χρήση τους δεν θα σταματήσει, αυτά τα αυτοκίνητα απλά θα κινούνται από παράλληλους δρόμους, μέσα από κατοικημένες περιοχές, θα κάνουν πιο πολλά χιλιόμετρα, μέσα στην κίνηση, και έτσι θα ρυπαίνουν ακόμη περισσότερο. Όχι μόνο είναι τιμωρία για τους ιδιοκτήτες τους, αλλά και έχει το αντίθετο αποτέλεσμα από τη μείωση της ρύπανσης.
Ακόμη περισσότερο όμως, αυτά τα μέτρα δεν μπορούν να έχουν αποτέλεσμα αν δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων. Και η λύση δεν είναι να πηγαίνουν με τα πόδια, αλλά να μπορέσουν να πάρουν καινούργια αυτοκίνητα. Και αυτό απαιτεί γενναιόδωρα οικονομικά κίνητρα από την κυβέρνηση, όπως μηδενισμό του ΦΠΑ και του τέλους ταξινόμησης για αυτές τις αγορές, και φυσικά απόσυρση, και απαγόρευση εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων. Σε αυτή τη λογική έχουμε την επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που όμως δεν ισχύει για υβριδικά ή plug-in μοντέλα που επίσης έχουν πολύ χαμηλούς ρύπους.
Τι λέτε λοιπόν; Πόσο δίκαιο είναι το μέτρο; Και πως θα πρέπει να εφαρμοστεί; Εσείς τι θέλετε να δείτε για να αλλάξετε το παλιό σας αυτοκίνητο, εκτός από «τιμωρίες»;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »