Η βασική έκδοση βενζίνης της Alfa Romeo Giulia των 200 ίππων σαγηνεύει με την εμφάνιση και το σπορ ταπεραμέντο της, αναδεικνύοντας το DNA της ιταλικής φίρμας.
Η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να είναι αποτελεσματική και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα παρουσιάσει κάποιες αναπηδήσεις.
Τι προτιμάς; Την κούκλα Stelvio με το πωρωτικό κιβώτιο ταχυτήτων που στρίβει σαν τρένο ή την Mercedes C-Class με την έμφυτη πολυτέλεια και την άνεση που προσφέρει σε όλους τους τομείς;
«Δεν πουλάω iPad με αυτοκίνητο γύρω του, πουλάω Alfa Romeo». Τάδε έφη Jean-Philippe Imparato, ο CEO της ιταλικής φίρμας, κάτι που βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στην Giulia, το μοντέλο που εγκαινίασε μια νέα εποχή για την Alfa Romeo. Γιατί η Giulia είναι από τα μοντέλα που φτιάχτηκαν για τη χαρά της οδήγησης και εστιάζει σε αυτό ακριβώς. Ότι δηλαδή θα σε κερδίσει, όχι από τις super hi-tech οθόνες, αλλά από την αίσθηση όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της και τη γοητεία της όταν την δεις. Ακόμα και από την βασική της έκδοση με τα 200 άλογα. Με το ανάλογο κόστος βέβαια, καθώς για το αρχικό εξοπλιστικό επίπεδο Super το κόστος αγοράς είναι 39.500 ευρώ. Η έκδοση Sprint της δοκιμής μας τιμολογείται από 43.100 ευρώ και περιλαμβάνει στάνταρ ζάντες 18'', μαύρες δαγκάνες, καθίσματα με δέρμα και το κυριότερο paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Τιμές σε κάθε περίπτωση λογικές για ένα premium μεσαίο σεντάν, οι οποίες συνοδεύονται από εγγύηση 4 ετών ή 160 χιλ. χιλιομέτρων και 4 χρόνια οδική βοήθεια.
Σχεδίαση: Προκλητικά σαγηνευτική
Φυσικά ως Alfa ξέρει να κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη ματιά, χάρη στη σαγηνευτική και επιβλητική εμφάνιση, με έντονα σπορ στοιχεία σχεδίασης. Εκείνα εκφράζονται από τις δυναμικές της καμπύλες αλλά και τις έντονες γραμμές της, με τις όμορφες ζάντες να συμπληρώνουν το ιδιαίτερο προφίλ της. Το κοντό πίσω άκρο, το πλατύ εμπρός καπό με τους μικρού προβόλους και το χαμηλό ύψος διαμορφώνουν ένα αθλητικό προφίλ στο 4,65 μ. αμάξωμα. Σε συνδυασμό με τα τονισμένα πίσω καπούλια, την εμβληματική μάσκα και τα στενόμακρα φώτα καταλήγουν σε ένα τελικό αποτέλεσμα που μπλέκει άψογα την κομψότητα με το δυναμισμό.
Όμορφο με σπορ στοιχεία και με premium αέρα είναι το εσωτερικό της Giulia, με την οθόνη να ενσωματώνεται κομψά στο ταμπλό.
Το εσωτερικό της Giulia διακρίνεται για τον σπορτίφ της διάκοσμο και το πολύ καλό της ποιοτικό επίπεδο. Τα υλικά είναι πολύ καλά σε υφή, με άφθονο μαλακό πλαστικό να ντύνει αρκετές επιφάνειες του ταμπλό και των θυρών, αλλά και αντίστοιχα πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα στα υπόλοιπα τμήματά του. Κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού της αποτελούν η πολύ καλή θέση οδήγησης, το σπορ τριάκτινο τιμόνι με το start/stop κουμπί ενσωματωμένο, το σύστημα infotainment με την νέα οθόνη 8,8ΆΆ και τον επίσης σπορ και ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 επιβάτες με περιορισμούς ως προς τον αέρα για το κεφάλι τους, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 480 λίτρων και βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Το αυτόματο κιβώτιο βγάζει έντονο ταπεραμέντο και σε συνδυασμό με τα μεγάλα σταθερά paddles πίσω από το τιμόνι σε εθίζει να πιέζεις το μοτέρ για να νιώσεις την βίαιη αλλαγή στη θέση Dynamic του οδηγικού προφίλ.
Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος MultiAir κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό της Giulia δέχθηκε κάποιες τροποποιήσεις κυρίως για να πληροί τα στάνταρ του Euro 6D-Final πρωτόκολλου, διατηρώντας την ισχύ των 200 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. με τη ροπή των 300 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ..
Στην πράξη, ο κινητήρας έχει πολύ καλή απόκριση και θετικό τράβηγμα παντού, ενώ χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο 1,5 τόνων αμάξωμα της Giulia σε όλες τις μετρήσεις. Αν και μιλάμε για τη βασική έκδοση βενζίνης, ο κινητήρας πληροί τις προϋποθέσεις για να αναδείξει το σπορ οδηγικό προφίλ της Giulia, χάρη στην αμεσότητα του κινητήρα στο γκάζι. Διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και σπορ χαρακτηριστικά, παρά το γεγονός ότι τα κόκκινα έρχονται σχετικά νωρίς και ο ήχος δεν σε πωρώνει όπως στις ισχυρότερες εκδόσεις.
Ιδιαίτερη μνεία αξίζει το αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 8 σχέσεων που βγάζει έντονο ταπεραμέντο με άμεσες ή και βίαιες αλλαγές (στη θέση Dynamic του D.N.A). Σε συνδυασμό με τα μεγάλα σταθερά paddles σε εθίζει να πιέζεις το μοτέρ για να νιώσεις την αλλαγή στο όριο. Βέβαια σε αυτούς ρυθμούς θα δείτε την κατανάλωση να ξεφεύγει αρκετά παραπάνω από τα 10,5 έως 11,0 λτ./100 χλμ., που καίει σε νορμάλ ρυθμούς.
Αν και έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους το ESP που δεν απενεργοποιείται, βοηθά στην αρχική τοποθέτηση.
Στο δρόμο η Giulia καταφέρνει και ξεφεύγει από τον καθωσπρεπισμό της κατηγορίας και βγάζει μια γνήσια «αλητεία» στο δρόμο, βάζοντας σε πρώτο πλάνο την απόλαυση του οδηγού. Η καλοζυγισμένη και μελετημένη μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια Giulia, ξεδιπλώνει τον σπορ της χαρακτήρα σε δρόμο με στροφές, με την πισωκίνητη διάταξη να ορίζει σε μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά της. Αν και έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους το ESP που δεν απενεργοποιείται, βοηθά στην αρχική τοποθέτηση, με τον οδηγό να λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το κορυφαίο σε απόκριση τιμόνι. Βέβαια από την άλλη στερείται παιχνιδίσματος. Η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να είναι αποτελεσματική και μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα παρουσιάσει κάποιες αναπηδήσεις. Το οδηγοκεντρικό προφίλ ολοκληρώνεται από τα ισχυρά φρένα, τα οποία αν και αρχικά δείχνουν απότομα, είναι πολύ αποτελεσματικά.
+ Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, κιβώτιο, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, φρένα -Μη δυνατότητα απενεργοποίησης ESP, κατανάλωση υπό πίεση
H Giulia είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση ανάμεσα στην κλάση της, καθώς προσπαθεί να σε κερδίσει μέσω του οδηγικού της ταπεραμέντου και της σαγηνευτικής σχεδίασης, τομείς που παίζει μπάλα χωρίς αντίπαλο. Δεν έχει την αίσθηση της πολυτέλειας που σου δίνει π.χ. μια C-Class, ωστόσο θα σου χαρίσει συγκινήσεις που θα βρεις μόνο σε εκδόσεις επιδόσεων του ανταγωνισμού.