Η Giulia ανανεώθηκε αισθητικά, αντλώντας κυρίως στοιχεία από την -ελληνικής υπογραφής- Tonale, ενώ παράλληλα πρόσθεσε στο ρόστερ της, στην κορυφή της γκάμας, τη νέα ειδική έκδοση «Competizione» την οποία και δοκιμάζουμε στην τετρακίνητη έκδοση των 280 ίππων.
Η ονομασία Competizione επιστρέφει για την Alfa Romeo στις ανανεωμένες Giulia και Stelvio, με σκοπό να ενσαρκώσει το «Cuore Sportivo» της 8C Competizione (σ.σ. το sport coupe των Ιταλών με τον V8 των 4,7 λτ. και 450 ίππων) που παρήχθη από το 2007 έως και 2010. Δεκατρία χρόνια μετά, η Giulia Competizione βασίζεται εξοπλιστικά στην Veloce, ένα σήμα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1962 στην Giulia Spider, και λανσάρεται με την ισχυρότερη έκδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα των 280 ίππων σε συνδυασμό με στάνταρ 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση Q4.
Μπορεί ο Αλέξανδρος Λιώκης να έβαλε τη σχεδιαστική του υπογραφή στην Tonale, το πρώτο C-SUV των Ιταλών, ωστόσο φαίνεται πως αρκετές από τις πινελιές του μπαίνουν και στα υπόλοιπα μοντέλα. Το νέο πρόσωπο της Giulia απαρτίζεται από μια φρέσκια έκφραση του «Trilobo» (η σύνθεση του τριγωνικού θυρεού και των εκατέρωθεν αεραγωγών) και των νέων Full-LED Adaptive Matrix προβολέων «3+3», που ακολουθούν το παράδειγμα της Tonale. Επιπλέον, η έκδοση της δοκιμής ξεχωρίζει μέσω του σήματος «Competizione» πάνω από τους θόλους, καθώς επίσης και από τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων που φιλοξενούνται στο εσωτερικό των τροχών 19 ιντσών.
Διακριτικές διαφοροποιήσεις συναντούμε και στην καμπίνα, η οποία κρατά ψηλά τον πήχη σε ποιότητα, φινέτσα και σπορ χαρακτήρα. Αρχικά, ο αναλογικός πίνακας οργάνων έδωσε τη θέση του σε ψηφιακό 12,3", ο οποίος διατηρεί την παραδοσιακή σχεδίαση «cannocchialle» με τα δύο στρογγυλά όργανα και προσφέρει τρεις βασικές διαμορφώσεις: Evolved, Relax και Heritage. Στο κέντρο του ταμπλό παραμένει η οθόνη αφής 8,8 ιντσών ως πύλη για το infotainment, η οποία έχει όμορφα γραφικά, καλή ευκρίνεια και απόκριση, ενώ μπορεί να διαμορφωθεί μέσω της αφής με «drag & drop». Παράλληλα, οι υπηρεσίες Alfa Connect Services ανεβάζουν τις τεχνολογικές μετοχές της Giulia προσφέροντας λειτουργίες για τον έλεγχο του αυτοκινήτου (φώτα, κλειδαριές, κατάσταση συστημάτων, κ.ά.) μέσω εφαρμογής στο smartphone. Και όλα τα παραπάνω σε ένα άκρως ποιοτικό στην αφή και την όψη περιβάλλον που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες και αποσκευές όγκου έως 480 λτ..
Αααχ Giulia
Κάτω από το μακρύ καπό της Giulia κρύβεται ο 2λιτρος turbo βενζινοκινητήρας με 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ.. Το σύνολο ολοκληρώνεται με το εξαιρετικό σε απόκριση και αίσθηση αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ΖF, που έχει πυκνή διάταξη και σε κάνει να θέλεις να χρησιμοποιείς διαρκώς τα αλουμινένια, μεγάλα και σταθερά στην κολόνα paddles πίσω από το τιμόνι και με την τετρακίνηση Q4, που μπορεί σε 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς.
Στην πράξη, η Giulia σου φτιάχνει τη διάθεση αμέσως μόλις «κουμπώσει» το σώμα σου στην εξαιρετική θέση οδήγησης και έχεις μέσα στα χέρια σου το τιμόνι, το οποίο δηλώνει πιστό στο να σου περνά την παραμικρή πληροφορία από το έδαφος, κάτι στο οποίο παίζουν ρόλο και οι τροχοί 19" με προφίλ ελαστικού 40. Βυθίζοντας το δεξί πεντάλ, η «Ιταλίδα» γράφει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ., νούμερο εντυπωσιακό για τα 1.605 κιλά της, και τονώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού να στρίψει αποφασιστικά στην πρώτη καμπή με... συνεργάτες στο «έγκλημα» τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Alfa Link, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το D.N.A σύστημα παραμετροποίησης (D για το Dynamic, N για Normal και A για Advanced Efficiency). Το τελευταίο ρυθμίζει κινητήρα-κιβώτιο-τιμόνι και στις εκδόσεις με την ρυθμιζόμενη ανάρτηση, όπως της δοκιμής, επεμβαίνει και σε αυτή. Όταν κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς, θα κληθείς να αντιμετωπίσεις γλυκά γλιστρήματα της ουράς, τα οποία έρχονται πολύ προοδευτικά, ενώ το ESP δηλώνει διακριτικά «παρών» αποβάλλοντας τις όποιες ανασφάλειες του οδηγού. Οδηγώντας τη νύχτα σε σκοτεινή, ορεινή διαδρομή βοήθησαν πολύ οι προβολείς που ρυθμίζουν τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις οδηγικές συνθήκες.
Σχετικά με την κατανάλωση, τέλος, αν και δεν νομίζουμε πως θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα για εκείνους που σκοπεύουν να διαθέσουν 69.000 ευρώ για την αγορά της Giulia Competizione, σε μικτό κύκλο ορίζεται στα 10,9 λτ./100 χλμ., τιμή καλή για τα δεδομένα.
Η γνώμη μας
Με αλλαγές στην εμφάνιση και σε ουσία, η Giulia παραμένει ένα από τα καλύτερα μοντέλα της Alfa Romeo, ούσα παράλληλα ψηλότερα από το μέσο όρο της κλάσης οδηγικά. Στην τετρακίνητη έκδοση Competizione με 280 άλογα συνεχίζει να δίνει ρέστα, ενσαρκώνοντας πλήρως το αθλητικό πνεύμα της Alfa Romeo, αν και με σχεδόν 70 χιλιάδες κοντράρεται με προτάσεις περισσότερων ίππων που θα δημιουργήσουν διλήμματα.