Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Jeep Compass με την πιο μοντέρνα αλλά πάντοτε περιπετειώδη εμφάνιση, το ποιοτικό εσωτερικό και τις περισσότερες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.
Μεγάλη απόσταση από το έδαφος και off-road δυνατότητες
Τσιμπημένη κατανάλωση στα 10,7 λτ./100 χλμ.
Με αυτόματο κιβώτιο DCT που δυσκολεύει τις άμεσες αλλαγές ταχύτητας
Εσύ τι λες; Jeep Compass με 150 άλογα, off-road αλλά να «τσιμπάει» σε κατανάλωση;
Ή στα ίδια λεφτά & άλογα, VW Tiguan με το πιο «εύκολο» DSG;
Παρότι αρκετά «νεαρή» (έκανε πρεμιέρα το 2018), η δεύτερη γενιά του Jeep Compass παρουσιάστηκε στην ανανεωμένη έκδοσή της νωρίτερα από ό,τι περιμέναμε. Κάτι λογικό και επόμενο, αφού το μοντέλο αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο για την αμερικανική εταιρεία όσον αφορά τις ευρωπαϊκές πωλήσεις της. Για την ακρίβεια, το μερίδιο που κυκλοφορεί στην Γηραιά Ήπειρο αντιστοιχεί περίπου στο 40% των συνολικών της πωλήσεων, επομένως κάθε βελτίωση σε εικόνα, ποιότητα και απόδοση είναι καλοδεχούμενη.
Πάμε να δούμε, λοιπόν, πώς τα καταφέρνει το ανανεωμένο Jeep Compass με τον κινητήρα βενζίνης 1,3 GSE που αποδίδει 150 άλογα και στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς με αυτόματο κιβώτιο DDCT. Στα χέρια μας βρέθηκε η πλούσια εξοπλιστική έκδοση Limited κόστους 31.900 ευρώ, η οποία περιλαμβάνει μία πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας (Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, Adaptive cruise control, Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης κ.ά.), καθώς και πληθώρα ανέσεων (αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού κ.ά.). Η βασική έκδοση Longitude κοστίζει 28.400 ευρώ και έχει οθόνη 8,4 ιντσών.
Οι προσεγμένες αλλά διακριτικές αλλαγές στην εικόνα του ανανεωμένου Jeep Compass χαρίζουν ελαφρώς πιο μοντέρνα όψη στο μικρομεσαίο SUV. Σταθερή αξία είναι η χαρακτηριστική εμπρόσθια μάσκα της Jeep με τις 7 κάθετες γρίλιες και το δεδομένο επιβλητικό ύφος, ενώ δεν λείπουν οι crossover λεπτομέρειες (πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος, ράγες οροφής). Στο τετραγωνισμένο σχήμα βλέπουμε ακόμη ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα με χρήση full LED τεχνολογίας από τον βασικό εξοπλισμό, καθώς και νέες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (προαιρετικές).
Ο premium προσανατολισμός αποτυπώνεται με την παρουσία μαλακών και ποιοτικών υλικών στο ταμπλό και τις πόρτες, την ώρα που συνολικά η σχεδίαση κρίνεται πιο μοντέρνα και ευχάριστη.
Πιο ξεκάθαρες είναι οι αλλαγές που συναντά κανείς στην καμπίνα του ανανεωμένου Jeep Compass. Ο premium προσανατολισμός αποτυπώνεται με την παρουσία μαλακών και ποιοτικών υλικών στο ταμπλό και τις πόρτες, την ώρα που συνολικά η σχεδίαση κρίνεται πιο μοντέρνα και ευχάριστη. Η βασικότερη διαφορά σε σχέση με το προ-facelift μοντέλο είναι η «απαγκιστρωμένη» από το ταμπλό οθόνη αφής διάστασης 8,4 ή 10,1 ιντσών, που ξεχωρίζει για τον πιο εργονομικό και εύχρηστο χαρακτήρα της. Επιπλέον, βλέπουμε πιο κομψό τιμόνι, χρωμιωμένες λεπτομέρειες και έναν ψηφιακό υψηλής ευκρίνειας πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Στο κομμάτι της συνδεσιμότητας, δεσπόζει το σύστημα infotainment UConnect 5 που προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring με συσκευές κινητών τηλεφώνων, ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών και συμβατότητα με δίκτυα 5G. Η είσοδος στην digital εποχή εκφράζεται επίσης και με τα άφθονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως η HD κάμερα 360 μοιρών και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Η βασικότερη διαφορά σε σχέση με το προ-facelift μοντέλο είναι η «απαγκιστρωμένη» από το ταμπλό οθόνη αφής διάστασης 8,4 ή 10,1 ιντσών, που ξεχωρίζει για τον πιο εργονομικό και εύχρηστο χαρακτήρα της.
Όσον αφορά την ευρυχωρία του, το ανανεωμένο Jeep Compass φιλοξενεί χωρίς παραχωρήσεις από 4 έως και 5 επιβάτες, οι οποίοι μέσα στην καμπίνα μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τριπλάσιας χωρητικότητας (7,2 λτ.) κεντρική κονσόλα. Πλήρως εκμεταλλεύσιμος σε σχήμα είναι ο χώρος αποσκευών όγκου 438 λίτρων, που αξιοποιεί την απουσία ρεζέρβας, μιας και «κρύβει» στο κάτω μέρος του κιτ επισκευής ελαστικού.
Το ανανεωμένο Jeep Compass είναι εφοδιασμένο με τον νέο στην οικογένεια FCA Group κινητήρα 1,3 λίτρων GSE (Global Small Engine) που αποδίδει 130 και 150 άλογα.
Το ανανεωμένο Jeep Compass είναι εφοδιασμένο με τον κινητήρα 1,3 λίτρων GSE (Global Small Engine) του -πρώην στο όνομα- FCA Group. Στην βάση της γκάμας αποδίδει 130 άλογα, ενώ στην έκδοση που βρέθηκε στα χέρια μας η ισχύς φτάνει τους 150 ίππους συνδυαζόμενη με το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας DDCT (Dual Dry Clutch Transmission). Αρκετά ήσυχος σε λειτουργία, εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις (9,2 δλ. στα 0-100 χλμ./ώρα), δίνει ροπή 270 Nm μόλις από τις 1.560 στροφές και κινεί με σβελτάδα το βάρους 1.505 κιλών αμάξωμα.
Θα θέλαμε, βέβαια, χαμηλότερη τιμή στην μέση κατανάλωση (στις μετρήσεις μας «έδειξε» 10,6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης), αλλά και καλύτερη συμπεριφορά του κιβωτίου DDCT. Σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλης με το πρόγραμμα Normal οι αλλαγές στις σχέσεις γίνονται με ελαφρά δυσκολία, την ώρα που και στην εθνική οδό τα kickdowns ολοκληρώνονται νωχελικά. Αισθητά βελτιωμένη, πάντως, είναι η αίσθηση στην ρύθμιση Sport και στην χειροκίνητη λειτουργία.
Ασφαλές ανεξαρτήτως οδηγικού περιβάλλοντος είναι το ανανεωμένο Jeep Compass. Σε αυτό συμβάλλει η νέα ανάρτηση με αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) χάρη στα οποία αποσβένονται πιο αποτελεσματικά οι ανωμαλίες του οδοστρώματος και εξασφαλίζεται καλύτερη ποιότητα κύλισης συγκριτικά με το παρελθόν. Δεν προβληματίζουν οι κλίσεις σε στροφές, αν και δεν θα λέγαμε το ίδιο για την αμεσότητα της απόκρισης του τιμονιού. Μεγάλες σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι οι δυνατότητες σε εκτός δρόμου εξορμήσεις. Παρά την απουσία τετρακίνησης, το ανανεωμένο Jeep Compass ανταποκρίνεται ικανοποιητικά σε πατημένες και ήπιες off-road διαδρομές. Για να το πετύχει εκμεταλλεύεται την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (198 χλστ.) και τις καλές γωνίες του αμαξώματος (γωνία προσέγγισης=15,8°, γωνία ράμπας 21,8° και γωνία φυγής = 30,8°).
Θα θέλαμε χαμηλότερη τιμή στην μέση κατανάλωση (στις μετρήσεις μας «έδειξε» 10,6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης), αλλά και καλύτερη συμπεριφορά του κιβωτίου DDCT.
+ Εμφάνιση, εικόνα και ποιότητα εσωτερικού, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά σε εκτός δρόμου διαδρομές - Κατανάλωση, αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, άνεση αυτόματου κιβωτίου DDCT
Το ανανεωμένο Jeep Compass εμφανίζεται καλύτερο σε καίριους τομείς, βελτιώνοντας την εμφάνιση, την ποιότητα και τις υπηρεσίες συνδεσιμότητάς του. Παρά τις όποιες επιφυλάξεις προκύπτουν σε κατανάλωση και άνεση κιβωτίου, παραμένει μία κλασική αξία ανάμεσα στα οικογενειακά SUV.