One of a kind: Η έκδοση citycarver χαρίζει στο μικρό Audi A1 έναν ξεχωριστό και περιπετειώδη χαρακτήρα και το τοποθετεί στην αγορά ως το πιο compact premium crossover.
What is new - Μήκος 4.046 χλστ. - Με crossover χαρακτήρα - 1,5 λτ. με 150 ίππους - Από 24.990 ευρώ
Η Audi διευρύνει την γκάμα του μικρού Α1 με την πιο περιπετειώδη έκδοση αυτού την citycarver. Πρόκειται για μια έκδοση με crossover χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως μέλος της ευρύτερης οικογένειας SUV/crossover και allroad μοντέλων της Audi, ενώ αποτελεί μια πολύ έξυπνη σε σύλληψη και υλοποίηση ιδέα. Ουσιαστικά αυτή η έκδοση βασίζεται στην Sportback, έχει όμως 4 εκ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (από την ανάρτηση και το συνδυασμό ελαστικών – ζαντών) και εκφράζει με την σχεδίασή της ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον προφίλ. Η μέχρι στιγμής βασική έκδοση είναι η A1 citycarver 35 TFSI που κοστίζει από 24.990 ευρώ, ενώ η ίδια έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των 7 σχέσεων που δοκιμάζουμε κοστίζει από 27.620 ευρώ. Ας την γνωρίσουμε καλύτερα.
Εμφάνιση: Ψήλωσε και έγινε πιο «σκληροτράχηλο» Το κύριο χαρακτηριστικό του Audi A1 citycarver είναι πως στα μόλις 4.046 χλστ. του μήκους του καταφέρνει και βγάζει την crossover αλλά και την premium αύρα των μεγαλύτερων Audi. Ως υπερυψωμένη και με crossover χαρακτήρα έκδοση, διαφοροποιείται σημαντικά από το A1 Sportback. Εδώ έχουμε ένα σαφώς πιο «off road» κοστούμι το οποίο συνηθίζεται να βλέπουμε στα allroad μοντέλα της premium φίρμας. Ποδιές ασημί χρώματος στους ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους τροχούς και πλαϊνά μαρσπιέ χαρίζουν αυτό τον περιπετειώδη χαρακτήρα στο Α1 μαζί με την συνολική αύξηση του από το έδαφος κατά 4 εκατοστά, ενώ η μπροστινή γρίλια παραπέμπει σε εκείνη των Q μοντέλων της. Παράλληλα ως μια ξεχωριστή και νεανική πρόταση, το A1 citycarver προσφέρει αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης με δυνατότητα επιλογής δίχρωμης οροφής και συνδυασμό με 9 χρώματα αμαξώματος.
Ο κινητήρας του A1 citycarver είναι πολιτισμένος και προσδίδει στο ξεχωριστό μοντέλο καλές επιδόσεις προάγοντας και έναν σπορ χαρακτήρα.
O κινητήρας που κινεί το Audi A1 citycarver προς το παρόν είναι ο 1,5 TSI κινητήρας του ομίλου με απόδοση 150 ίππων και συνδυάζεται στην έκδοση της δοκιμής μας με το 7τάχυτο S-Tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όπως και σε άλλες εφαρμογές, αυτό το μοτέρ εντυπωσιάζει με το θετικό του τράβηγμα και την συνεργασία του με το κιβώτιο προσδίδοντας έναν σπορ χαρακτήρα στο σύνολο υπό πίεση, ενώ προσφέρει σαφώς και καλές επιδόσεις. Η κατανάλωσή του βέβαια σε τέτοιες συνθήκες αυξάνεται, ωστόσο σε ήπιους ρυθμούς κίνησης όπου επιδεικνύει τα πολιτισμένα του χαρακτηριστικά, και μέσω του συστήματος απενεργοποίησης των κυλίνδρων που διαθέτει, μπορεί να περιοριστεί στην και πάλι «τσιμπημένη» τιμή των 7,8 λίτρων ανά 100 χλμ.
Πολύ όμορφο σε διάκοσμο και κορυφαίο ποιοτικά είναι το εσωτερικό του Audi A1 citycarver.
Περνώντας στο εσωτερικό, το A1 citycraver διατηρεί τα υψηλά επίπεδα ποιότητας και τεχνολογίας που συναντούμε στο A1 Sportback. Ο διάκοσμος είναι πιο premium και σπορ διαθέτοντας στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνης αφής 10,1 ιντσών του συστήματος infotainment MMI Plus. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με ανάλογο φινίρισμα και συναρμολόγηση, ενώ οι χώροι δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με το Sportback A1 παραμένοντας επαρκείς για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους χωρητικότητας 335 λίτρων.
Το A1 citycarver θα κινηθεί εύκολα σε πατημένα χωμάτινα μονοπάτια αν και δεν προορίζεται σαφώς για εκτός δρόμου κίνηση.
Η οδική συμπεριφορά του Audi A1 citycarver δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τις απλές εκδόσεις του Α1 Sportback προσφέροντας καλή αίσθηση και στιβαρό πάτημα, αποτελώντας ένα ιδιαίτερα και πάλι ευχάριστο αυτοκίνητο. Η ανάρτησή του έχει ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση αλλά και μεγαλύτερη διαδρομή, στοιχεία που του επιτρέπουν να είναι πιο άνετο στο δρόμο. Και μπορεί αυτό να επιτρέπει στο αμάξωμα να εμφανίζει κάποιες μικρές κλίσεις σε σχέση με το A1 ωστόσο αυτό σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την δυναμική του συμπεριφορά και την αποτελεσματικότητά του υπό πίεση. Επιπλέον, με τα 35 χλστ. της αύξησης του από την ανάρτηση και τα 5 χλστ. από τα ελαστικά και τις ζάντες, το «υπερυψωμένο» Α1 citycarver μπορεί να κινηθεί σχετικά εύκολα και σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές.
Στο δρόμο το A1 citycarver
αν και έχει μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και καθίσταται πιο άνετο σε σχέση με το Α1 Sportback, είναι και πάλι σφιχτό, ενώ διατηρεί την ευχάριστη εικόνα αυτού σε αίσθηση και συμπεριφορά.
+ Εμφάνιση, χαρακτήρας, ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, οδική συμπεριφορά - Tιμή, ορατότητα προς τα πίσω, πλάτος πίσω καθίσματος, τσιμπημένη κατανάλωση
Η Audi με το A1 citycarver φέρνει τη «μόδα» των crossover και στην μικρή κατηγορία και κερδίζει τις εντυπώσεις όντας premium, νεανικό και ιδιαίτερα κόμπακτ. Πρόκειται για μια ξεχωριστή λοιπόν πρόταση που κοστίζει μόλις 1.020 ευρώ επιπλέον στην έκδοση με το S-Tronic κιβώτιο σε σχέση με την αντιστοιχη έκδοση του Sportback.
αμάξι για πλούσιους.. με 25Κ αγοράζεις πολυ αμάξι και λιγότερο πρεστίζ σε άλλες εταιρείες..