Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Audi Q5, που απέκτησε φρεσκαρισμένη εμφάνιση και up-to-date τεχνολογίες, συνεχίζοντας όμως να απευθύνεται σε λίγους λόγω της τιμής του.
Ναι, είναι λογικό να κοιτάτε και να ξανακοιτάτε τη φωτογραφία για να βρείτε τις διαφορές στο ανανεωμένο Q5, που είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά 4 χρόνια μετά το ντεμπούτο της τρέχουσας 2ης γενιάς του. Η Audi επέλεξε διακριτικές επεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση και έδωσε βάρος στην αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού και στον εξηλεκτρισμό του premium μεσαίου SUV της, που είναι ένα από τα best seller στην κατηγορία του στην Ευρώπη. Οι πιο εμφανείς αλλαγές εντοπίζονται στη μάσκα όπου βλέπουμε τα νέα γραφικά LED (προαιρετικά matrix LED) φώτα και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα τραπεζοειδούς σχήματος και την ελαφρώς πιο στενή Singleframe γρίλια. Στο προφίλ την διαφορά κάνουν τα μαρσπιέ.
Στο πίσω μέρος εκτός από σχεδιαστικά, έχουμε και τεχνολογικά νέα. Το ανανεωμένο Audi Q5 προσφέρεται με (έξτρα με 1.389 ευρώ) πίσω digital OLED φώτα. Το φως των OLED είναι εξαιρετικά ομοιογενές, απεριόριστα ρυθμιζόμενο και επιτυγχάνει πολύ υψηλή αντίθεση. Επιπλέον, μπορεί να κατατμηθεί, με τα τμήματα αυτά να είναι ξεχωριστά ελεγχόμενα και να μπορούν να αναπτύξουν διαφορετικά επίπεδα φωτεινότητας. Στο ανανεωμένο Q5 χρησιμοποιούνται σήμερα τρία πλακίδια των έξι μονάδων, με άλλα λόγια 18 τμήματα ανά λάμπα. Προσφέρεται επιλογή τριών φωτιστικών υπογραφών στα πίσω φώτα, κατά την αγορά του αυτοκινήτου ανανεωμένου Q5. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της μεταβλητότητας στη λειτουργία τους είναι πως στη λειτουργία Dynamic του συστήματος παραμετροποίησης Audi drive select, τα πίσω φώτα αποκτούν πιο δυναμική υπογραφή. Επιπλέον, μπορούν να εφαρμοστούν κινούμενα φωτιστικά εφέ, όπως σενάρια άφιξης/αναχώρησης από το αυτοκίνητο, καθώς και δυναμικά φλας. Επίσης όταν ένα άλλο όχημα πλησιάζει στο φανάρι π.χ σε λιγότερο από δύο μέτρα πίσω από το Q5 όλα τα τμήματα των πίσω φώτων OLED ανάβουν. Όταν το Q5 αρχίσει να κινείται, επιστρέφει στην αρχική υπογραφή φωτός. Στο μέλλον ενδέχεται στα πίσω φώτα να εμφανίζονται προκαθορισμένα σύμβολα για να παρέχουν σε άλλους χρήστες του δρόμου έγκαιρες προειδοποιήσεις για κινδύνους, όπως ολισθηρούς δρόμους ή το τέλος ενός μποτιλιαρίσματος στην εθνική οδό.
Από 56.950 ευρώ το Q5 40 ΤDI Hybrid quattro της δοκιμής
Αισθητικά και τεχνολογικά αναβαθμισμένο είναι λοιπόν το Audi Q5 και μάλιστα με τιμή «από» χαμηλότερη κατά 3.500 ευρώ περίπου από πριν. Έτσι για τη βασική τετρακίνητη diesel έκδοση 40 TDI Hybrid της δοκιμής με τα 204 άλογα (υπάρχει και προσθιοκίνητo diesel 35 TDI Ηybrid με 163 ίππους από 51.450 ευρώ) υπολογίστε από «από» 56.950 ευρώ. Το αντίστοιχο προ ανανέωσης μοντέλο με 190 ίππους ήταν διαθέσιμο από 59.900 ευρώ. Η έκδοση Advanced τιμολογείται από 57.700 ευρώ, ενώ η κορυφαία S-Line με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά από 59.500 ευρώ.
Τα πίσω φώτα προαιρετικά μπορούν να είναι τεχνολογίας digital OLED.
Προφανώς, το ανανεωμένο Audi Q5 δεν είναι ένα μοντέλο που απευθύνεται στην πλατιά λαϊκή μάζα αγοραστών, αλλά σε μια ελίτ. Η τιμή του είναι υψηλή, χωρίς μάλιστα να μπουν στο παιχνίδι και έξτρα, όπως αερανάρτηση με 2.219 ευρώ, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με 1.203 ευρώ, η αερανάρτηση με 2.331 ευρώ, το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης City και Park assist 360° με 1.910 ευρώ ή το ηχοσύστημα της B&Ο με 1.327 ευρώ.
Η καμπίνα του Audi Q5 αποθεώνει την έννοια του premium: Πολυτελή υλικά, εξαιρετικό φινίρισμα, συναρμογή υπεράνω κριτικής και hi-tech διάκοσμος.
Η καμπίνα ανανεωμένου Audi Q5 συνεχίζει να έχει ένα ήπιων τόνων μοτίβο με λιτές σχεδιαστικές γραμμές, αλλά συγκλονίζει με την πολυτέλεια και τη στιβαρότητά της. Επιπλέον βρίθει από στοιχεία που προβάλουν τον τεχνολογικό χαρακτήρα του μοντέλου. Έτσι, μπροστά από τον οδηγό συναντούμε τον πλήρως ψηφιακό και διαμορφούμενο πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit, με υψηλής ευκρίνειας οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ στο κέντρο του ταμπλό πρωταγωνιστεί πλέον η νέα οθόνη αφής 10,1 ιντσών που φιλοξενεί το αναβαθμισμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ΜΙΒ3. Αυτό προσφέρει 10 φορές μεγαλύτερη υπολογιστική δύναμη σε σχέση με πριν, κυρίως όμως ο χειρισμός γίνεται μέσω αφής και φωνητικών εντολών (ο παλιός πιεζοπεριστροφικός διακόπτης ελέγχου δεν υπάρχει φυσικά έχοντας δώσει τη θέση σε μια θήκη). Όλες οι καθιερωμένες πια δυνατότητες συνδεσιμότητας (Android Auto, Apple CarPlay, Amazon Alexa) δεν θα μπορούσαν να λείπουν, με το σύστημα πλοήγησης να λαμβάνει δορυφορικές εικόνες υψηλής ευκρίνειας από το Google Earth. Εξυπακούεται πως επικουρικά συστήματα όπως αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου και πεζών κλπ. είναι στάνταρ.
Εξαιρετικά από κάθε άποψη τα καθίσματα. Οι έξτρα δερμάτινες επενδύσεις είναι εξαιρετικής ποιότητας.
Χωροταξικά, η καμπίνα του Q5 φιλοξενεί με περισσή άνεση ακόμα και 5 μεγαλόσωμους ενήλικες, τη στιγμή που το πίσω κάθισμα σύρεται εμπρός πίσω τονίζοντας την πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών των 520 λτ. είναι λίγο μικρότερος από πριν (550 λτ.) λόγω της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας , συνεχίζει όμως να έχει κανονικό σχήμα και να είναι εύκολος στη φόρτωση.
Χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα και την light τετρακίνηση, το Audi Q5 της δοκιμής συγκρατεί τη μέση κατανάλωση γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ. χωρίς να θυσιάζει τις επιδόσεις.
Η έκδοση 40 TDI του ανανεωμένου Audi Q5 «φορά» τον αναβαθμισμένο ήπια υβριδικό (12V) πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων με απόδοση 204 PS και 400 Nm, ο οποίος είναι κατά 22,5 kg ελαφρύτερος από τον προηγούμενο. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου S tronic 7 σχέσεων και του ultra συστήματος τετρακίνησης quattro.
Στην πράξη είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία και δεν «ακούγεται», ενώ χάρη στο «έξυπνο» turbo και τη mild hybrid χείρα βοηθείας είναι ελαστικός από χαμηλά με καλή απόκριση, ειδικά με επιλεγμένο το πρόγραμμα Dynamic. Σε γενικές γραμμές και σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, το Q5 κινείται σβέλτα, ενώ όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι το προσπέρασμα γίνεται σε χρόνο dt. Σχετικά με την κατανάλωση τώρα μπορεί τα 6,3 λτ./100 χλμ., που υπόσχεται η Audi να είναι ουτοπία, αλλά τα 8,5 λτ./100 χλμ. που είδαμε είναι μια λογική τιμή για τετρακίνητο μεσαίο SUV (γύρω στα 9 λτ./100 χλμ. το προ ανανέωσης αντίστοιχο μοντέλο). Στην συγκρατημένη σχετικά κατανάλωση βοηθά και η… light τετρακίνηση quattro ultra, που δεν βασίζεται σε κεντρικό διαφορικό (υπάρχει στη μη εισαγόμενη έκδοση 50 TDI), αλλά σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεκτικό συμπλέκτη, δίνοντας τη δυνατότητα για απεμπλοκή των πίσω τροχών από τη μετάδοση, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Σε κάθε περίπτωση το Q5 εμπνέει απόλυτη σιγουριά με την υψηλή πρόσφυση ακόμα και στη βροχή χάρη στη τετρακίνηση quattro.
Ακόμα και χωρίς την έξτρα αερανάρτηση, το Q5 προσφέρει μια απολαυστικά άνετη εμπειρία οδήγησης. Οι μεγάλοι τροχοί «σιδερώνουν» κάθε ανωμαλία, η απίστευτη ηχομόνωση διατηρεί θωρακισμένη την καμπίνα απέναντι σε κάθε είδους θόρυβο και η κορυφαία αεροδυναμική συνεισφέρει στην ελαχιστοποίηση των σχετικών ήχων από τον αέρα με αποτέλεσμα η ποιότητα κύλισης να είναι εξωπραγματική. Το ίδιο είναι και η πρόσφυση χάρη στην τετρακίνηση, η οποία «δουλεύει» εξαιρετικά μαζί με σύστημα torque vectoring, που εξαφανίζει κάθε υποψία υποστροφής ακόμη και σε συνθήκες ιδιαίτερης πίεσης. Σε αυτές μάλιστα τις συνθήκες το Q5 δεν το νιώθεις τόσο βαρύ όσο το κάνουν τα 1.805 κιλά του, αλλά το ελαφρύ τιμόνι σε αφήνει αποκομμένο από τα οδηγικά δρώμενα. Στην επιλογή Dynamic (ένα από τα 7 προγράμματα λειτουργίας) τα πράγματα γίνονται κάπως πιο ενδιαφέροντα, όσον αφορά στην οδήγηση, χωρίς όμως να υπάρχει δραματική μεταμόρφωση. Σε κάθε περίπτωση το Q5 εμπνέει απόλυτη σιγουριά με την υψηλή του πρόσφυση, τη συγκλονιστική σταθερότητα, αλλά και τα εντυπωσιακά σε αντοχή φρένα.
To αισθητικά και τεχνολογικά αναβαθμισμένο Audi Q5 αφορά λίγους (όπως άλλωστε συμβαίνει και με τους υπόλοιπους εκπροσώπους της κλάσης αυτής) , αυτό όμως είναι ανεξάρτητο από την αρτιότητα, το κύρος και την άνεση που προσφέρει το premium μεσαίο γερμανικό SUV.