Mε μια ματιά - 1,5 turbo βενζίνης με 182 PS - 0-100 σε 7,7 δλ - Καίει 7,2 λτ./100 χλμ. - Μόνο στην top έκδοση Sport Plus - Από 29.350 ευρώ
Η τρέχουσα, 10η και ανανεωμένη, γενιά του Honda Civic έχει αποκτήσει lovers, αλλά και haters. Αιτία; Το διαφορετικό-ξεχωριστό-βάλτε όποιο χαρακτηρισμό θέλετε design του ιαπωνικού μικρομεσαίου. H ανανέωση μάλιστα στόχευσε στον τονισμό αυτού το ιδιαίτερου χαρακτηριστικού, αλλά και στην περαιτέρω βελτίωση της ποιότητας και λειτουργικότητας στο εσωτερικό. Μετά την παύση διάθεσης του Type R στη χώρα μας, η έκδοση της δοκιμής με τον 1,5 VTEC turbo κινητήρα των 182 ίππων είναι η κορυφαία, ούσα μάλιστα διαθέσιμη μόνο με το top εξοπλιστικό πακέτο Sport Plus. Ο συνδυασμός εκτοξεύει την τιμή με το δυναμικό ιαπωνικό μικρομεσαίο να είναι διαθέσιμο από 29.350 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο και από 30.950 ευρώ με CVT...
Δυνατός, γραμμικός και συγκρατημένος σε κατανάλωση ο 1,5 VTEC Τurbo με τα 182 άλογα. Το 0-100 γίνεται σε μόλις 7,7 δλ..
O νέος 1.500άρης VTEC τούρμπο κινητήρας της Honda αποδίδει 182 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 240 Nm από τις 1.900 έως τις 5.000 σ.α.λ.. Στην πράξη εντυπωσιάζει απίστευτα με την γραμμικότητά του, γιατί χαμηλά έχει όση δύναμη χρειάζεται ώστε να κινεί επαρκώς και οικονομικά το μοντέλο σε καθημερινές συνθήκες κίνησης. Από τη μέση των στροφών και μέχρι τον κόφτη το μοτέρ ανεβάζει στροφές ρυθμικά, χωρίς να ξεσπάει πουθενά, εκμεταλλευόμενο και το «σφιχτό» κιβώτιο με τον θετικότατο επιλογέα. Λόγω αυτής της γραμμικότητας, αρχικά τα 182 άλογα δείχνουν λίγα, όμως όταν έρθει η ώρα των μετρήσεων ή μιας ορεινής διαδρομής στην οποία κινείσαι σε υψηλές στροφές, τότε αντιλαμβάνεσαι την έξυπνη χαρτογράφηση των Ιαπώνων μηχανικών... Μιλώντας με νούμερα, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 7,7 δλ., πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ, ενώ η κατανάλωση, ειδικά αν έχεις πατημένο το κουμπί Eco κρατιέται γύρω από τα 7,0 λτ./100 χλμ. αν δεν εξαντλείς βέβαια όλη τη διαδρομή του γκαζιού συνέχεια.
Πολύ θετικός σε αίσθηση και ακρίβεια ο επιλογέας του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.
Πολύ καλό σε ποιότητα και συναρμογή είναι το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του Honda Civic. Καλοδεχούμενη η αναβάθμιση και καλύτερη εργονομία στο σύστημα infotainment με στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών.
Το ανανεωμένο Civic έχει τονίσει την απτή ποιότητα της καμπίνας προσθέτοντας νέες επενδύσεις πάνω στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών. Από εκεί και πέρα, παραμένουν τα από το πάνω ράφι πλαστικά, αλλά και η μεγάλη προσοχή στη συναρμογή και στο φινίρισμα. Το αναβαθμισμένο σύστημα infotainment, με στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής 7΄΄ και διευρυμένη συνδεσιμότητα, έχει γίνει πιο λειτουργικό και εύχρηστο. Φυσικά, το Civic συνεχίζει να προσφέρει κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες του, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες. Το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει αρκετά μεγάλη χωρητικότητα 420 λτ. και μεγάλο άνοιγμα που βολεύει.
Συνεχίζει να προσφέρει κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες του, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες.
Το σπορτίφ set up του Honda Civic με τα 182 άλογα τονίζει τον ξεχωριστό και ιδιαίτερο χαρακτήρα του μοντέλου. Τα φρένα είναι καλύτερα από εκείνα supercar.
Χωρίς να πάσχει σε άνεση και ποιότητα κύλισης στην καθημερινότητα η ανάρτηση του Civic διαχειρίζεται ιδανικά το αμάξωμα ούσα όσο σφιχτή χρειάζεται. Ακόμα και υπό πίεση το Civic συγκρατεί την κλίση του και εμφανίζει χαρακτηριστική σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες. Επιπλέον, ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή πληροφόρηση από το γρήγορο τιμόνι με αποτέλεσμα να έχει στα «χέρια» του ένα όπλο για να κινηθεί γρήγορα. Σε τέτοιες συνθήκες το Civic εκπλήσσει ευχάριστα παρουσιάζοντας ουδέτερη οδική συμπεριφορά και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, καθώς και μια ευχάριστη «ελαφρότητα» στο τρόπο που αλλάζει ακόμα και απότομα πορεία. Τέλος, εντυπωσιακά είναι και τα φρένα, τόσο σε αίσθηση, όσο και απόδοση (100-0 χλμ./ώρα σε 34,8 μέτρα).
+ Ξεχωριστός χαρακτήρας, στιβαρότητα καμπίνας, χώροι επιβατών και αποσκευών, σχέση επιδόσεων-κατανάλωσης, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. - Τιμή, αμφιλεγόμενο design, ορατότητα προς τα πίσω
Με δεδομένη την υποκειμενικότητα σε θέματα σχεδίασης και εμφάνισης, αυτή η έκδοση του Honda Civic μας αρέσει και ας είναι ακριβή. Ο 1.500άρης κινητήρας είναι οικονομικός και εξασφαλίζει καλές επιδόσεις, που ταιριάζουν με τη συνολική σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου. Αν το ζητούμενο, λοιπόν, είναι ένα ξεχωριστό μικρομεσαίο οικογενειακό, τότε το κορυφαίο Civic αξίζει να είναι στη λίστα με τα υποψήφια προς αγορά μοντέλα.