Έχει «μυστήρια» αισθητική και άνευ τούρμπο ικανοποιητικές επιδόσεις μόνο, όμως είναι ευρύχωρο σαν C-SUVκαι έχει τιμή - χώμα. Εσύ τι λες; Θα το αγόραζες και μάλιστα με 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων;
2. Κοστίζει 15.990 ευρώ. Είναι τσάμπα! 3. Έχει ιδιαίτερη αισθητική 4. Τα 84 ατμοσφαιρικά άλογα είναι λίγα
Έχει «μυστήρια» αισθητική και μέτριες επιδόσεις, αλλά είναι ευρύχωρο σαν C-SUV και έχει τιμή-χώμα. Εσύ τι λες; Θα το αγόραζες και μάλιστα με 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων;
Με μια ματιά
Το βασικό Hyundai Bayon
1,2 λτ. με 84 άλογα
Μέτριες επιδόσεις, τσιμπημένη κατανάλωση
Από 15.990 ευρώ
Αυτή είναι η βασική έκδοση κινητήρα του Hyundai Bayon, του νέου μικρού crossover της κορεάτικης φίρμας που είναι βασισμένο στο i20. Εδώ δεν έχουμε turbo, ούτε ήπια υβριδικό σύστημα, όπως στη δοκιμή της έκδοσης 1,0 T-GDi 100 PS. Μόνο ένας κλασσικός, 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας με 84 άλογα και 118 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ.. Αυτό σίγουρα δεν είναι καλό για τις επιδόσεις είναι όμως για την τιμή πώλησης: Το βασικό Bayon είναι διαθέσιμο από 15.990 ευρώ στην έκδοση Exclusive (16.490 ευρώ χωρίς έκπτωση) και μάλιστα με ένα απόλυτα επαρκές πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, που περιλαμβάνει από στάνταρ οθόνη αφής 8 ιντσών για το infotainment, κάμερα όπισθεν και cruise control μέχρι αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων και πλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.
Ο ατμοσφαιρικός 1,2 λτ. κινητήρας αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής.
Μας έχουν κακομάθει τα turbo με την πλούσια και από χαμηλές στροφές ροπή τους; Μπορεί, αλλά όπως και να έχει με 84 άλογα και (κυρίως) 118 Nm στις 4.200 σ.α.λ. δεν μπορείς να έχεις και πολλές απαιτήσεις από το «βασικό» Bayon. Το μοτέρ είναι ελαστικό και γραμμικό, αλλά από εκεί και πέρα τόσο οι επιδόσεις από στάση, όσο και οι ρεπρίζ είναι απλά επαρκείς. Αυτό έχει αντίκτυπο και στην κατανάλωση, αφού για να κινηθείς σβέλτα πρέπει να δουλεύεις το μοτέρ ψηλά και έτσι παρά την μακριά κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου με το θετικό επιλογέα, η μέση κατανάλωση είναι γύρω στα 8,0 λτ./100 χλμ., παραπάνω από τα 5,1 λτ./100 χλμ. που υπόσχεται η κορεάτικη φίρμα.
Οι επιδόσεις του βασικού Bayon δε διεκδικούν δάφνες. Ούτε όμως και η κατανάλωση…
To Bayon δεν προδιαθέτει για σπορ οδήγηση, που άλλωστε δεν είναι και το πρώτο ζητούμενο.
Το σίγουρο είναι πως το Bayon δεν προδιαθέτει για σπορ οδήγηση, που άλλωστε δεν είναι και το ζητούμενο. Πάντως στην πράξη και παρά τις κλίσεις της μαλακής ανάρτησης ή το ελαφρύ τιμόνι, ο οδηγός που θα επιθυμήσει κάτι περισσότερο δεν θα έχει πρόβλημα. To Βayon «πατάει» πάνω στη νέα πλατφόρμα του i20 που είναι στιβαρή και ελαφριά και το «προικίζει» με όλα τα σύγχρονα συστήματα που διαθέτει. Ωστόσο λόγω ροπής ένα γρήγορο προσπέρασμα απαιτεί ακόμα και διπλό κατέβασμα, ενώ αν κυνηγήσεις μια πιο υψηλή μέση ταχύτητα θα αναγκαστείς να δουλέψεις τον κινητήρα ψηλά. Αυτό και το θόρυβο θα τονίσει και τη μέση κατανάλωση θα επιβαρύνει. Πάντως το Bayon προσφέρει ευκολία στον χειρισμό του και ευελιξία στην καθημερινότητα, κάτι που για το περισσότερους είναι τα πρώτα ζητούμενα. Το Bayon ως crossover ικανοποιεί και κατά την κίνησή του σε πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές, με την καλή απόσταση από το έδαφος και τα προστατευτικά του μέρη κάτω από το αμάξωμα να αποτελούν τα μοναδικά του πολεμοφόδια.
Το Ηyundai Bayon προσφέρει ευκολία στον χειρισμό του και ευελιξία στην καθημερινότητα, κάτι που για το περισσότερους είναι τα πρώτα ζητούμενα.
+ Στιβαρότητα και εσωτερικός διάκοσμος, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, ευρυχωρία καμπίνας, άνεση, ευελιξία, value for money, εγγύηση - Επιδόσεις-κατανάλωση, τιμόνι, 100-0 χλμ./ώρα
Το βασικό Hyundai Bayon μπορεί να μην έχει μπρίο, έχει όμως ιδιαίτερο design, ευελιξία, πρακτικότητα, εξαιρετικό Value for Money και 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων. Αν η χρήση του είναι κυρίως αστική, τότε το βασικό Bayon θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω.