Κινητήρας «ξυράφι» με αγωνιστικά συστήματα και αυτόματο «μυτοτάκουνο».
Νέο look και πιο αεροδυναμική σχεδίαση.
Το λιώνεις 5 χρόνια σε πίστα και έχεις εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Το i30 N Performance με τα 280 άλογα έφτασε στα 35 χιλιάρικα.
Εσείς τι λέτε; Διαλέγεις το νεότερο καυτό μοντέλο της GTi κατηγορίας i30 N, ή θα πας για τον ακριβότερο ιδρυτή της κατηγορίας VW Golf GTI;
To Ηyundai i30 N, το πρώτο σκληροπυρηνικό hot hatch της Hyundai, το λατρέψαμε όχι μόνο για τον εκρηκτικό και fun to drive χαρακτήρα, αλλά και για την δελεαστική τιμή των 28.750 ευρώ με την οποία αρχικά ήταν διαθέσιμη η Performance έκδοση των 275 ίππων. Σήμερα δοκιμάζουμε την ανανεωμένη εκδοχή του i30 N, που ανέβηκε στα 280 άλογα!
Πιο αεροδυναμικό, αλλά και πιο ακριβό πλέον το i30 N
Η ανανέωση του i30N ξεκίνησε από την εξωτερική του σχεδίαση, όπου τονίστηκε ακόμα περισσότερο ο δυναμικός χαρακτήρας του και ταυτόχρονα δέχτηκε αεροδυναμικές βελτιώσεις, oι οποίες βοηθούν στις επιδόσεις. Έτσι για παράδειγμα, ο νέος προφυλακτήρας φέρει δυο εισαγωγές αέρα και αεροδυναμικά πλευρικά πτερύγια με αεροκουρτίνες που βελτιώνουν την ροή του αέρα και ταυτόχρονα καταφέρνει να ελαχιστοποιήσει τους στροβιλισμούς. Η μάσκα του Hyundai φάρδυνε κι άλλο με σκοπό να ψύχεται καλύτερα ο κινητήρας, ενώ νέας σχεδίασης είναι οι προβολείς LED. Σίγουρα ξεχωρίζουν οι 19αρες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, που φοράνε ελαστικά Pirelli P Zero Ν, ειδικά σχεδιασμένα για το μοντέλο και οι κόκκινες δαγκάνες με το σύμβολο «Ν». Στο πίσω μέρος νέα είναι τα φώτα, ενώ ο προφυλακτήρας έγινε πιο μυώδης, με τις δυο μονές διευρυμένες απολήξεις της εξάτμισης να υπογραμμίζουν τις επιδόσεις του μοντέλου. Το ίδιο και η αεροτομή, η οποία εξασφαλίζει και αεροδυναμική κάθετη δύναμη. Από εκεί και πέρα, τη δελεαστική τιμή της έκδοσης Performance ξεχάστε την. Το ανανεωμένο i30 N των 280 ίππων κοστίζει πλέον 34.990 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο ήταν και το μοντέλο της δοκιμής. Πλέον όμως είναι διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων με την τιμή να ανεβαίνει στα 38.990 ευρώ. Η απλή έκδοση του i30 Ν με τα 250 άλογα είναι διαθέσιμη μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο και 30.490 ευρώ (26.990 ευρώ στο αρχικό λανσάρισμα). Τιμές, ωστόσο που παραμένουν value for money για τα δεδομένα της κατηγορίας αυτής.
O γνωστός, από την προηγούμενη έκδοση, 2λίτρος turbo κινητήρας στη Performance έκδοση αποδίδει πλέον 280 ίππους στις 5.500 - 6.000 σ.α.λ..
O γνωστός, από την προηγούμενη έκδοση, 2λίτρος turbo κινητήρας στη Performance έκδοση αποδίδει πλέον 280 ίππους στις 5.500 - 6.000 σ.α.λ.. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως χάρη στην τεχνολογία Flat Power έχει βελτιωμένη καμπύλη απόδοσης της ροπής σε ακόμα μεγαλύτερο εύρος στροφών (392 Νm στις 2.100 - 4.700 σ.α.λ.). Στην πράξη οι επιδόσεις της χειροκίνητης έκδοσης που δοκιμάσαμε είναι ακόμα πιο εκρηκτικές σύμφωνα και με τις μετρήσεις μας (6,2 αντί 6,3 δλ. για το 0-100, 4,2 αντί 4,3 δλ για το 60-100 με 4η και 5,3 αντί 5,7 δλ. για το 80-120 με 5η). Τα σκασίματα και ο ήχος από τις εξατμίσεις με επιλεγμένα τα sport προγράμματα λειτουργίας τονίζουν τις συγκινήσεις και την οδηγική έξαψη. Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας δεν είναι τόσο λυσσαλέος, αλλά και πάλι το i30 N έχει τον τρόπο να διεγείρει χάρη και στο Rev Matching, που «τσιμπάει» αυτόματα τις στροφές του κινητήρα, όταν ο οδηγός κατεβάσει ταχύτητα προσομοιώνοντας την αγωνιστική τεχνική «μύτη-τακούνι». Στο θέμα της κατανάλωσης, τα πράγματα είναι αρκετά ρευστά και εξαρτάται καθαρά από το πόσο μπορεί ο οδηγός να αντισταθεί στο πειρασμό, να πατήσει το γκάζι τέρμα. Εμείς σε μεικτές συνθήκες είδαμε μια μέση κατανάλωση κοντά στα 13,5 λτ/100χλμ, αλλά όταν βρεθήκαμε σε ανοιχτούς δρόμους επιλέξαμε eco mode και αντισταθήκαμε στον πειρασμό για τέρμα γκάζι, η κατανάλωση έπεσε ακόμα και κάτω από 8,5 λτ/100 χλμ..
Στιβαρό και γεροδεμένο εσωτερικό του i30 N, το οποίο διαθέτει σπορτίφ λεπτομέρειες.
Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές είναι το στιβαρό και γεροδεμένο εσωτερικό του i30 N, το οποίο διαθέτει σπορτίφ λεπτομέρειες. Τα bucket καθίσματα αγκαλιάζουν τους επιβάτες, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, χωρίς να καταπονούν και να κουράζουν σε χαλαρές διαδρομές και ταξίδια. Το δερμάτινο τιμόνι έχει το κατάλληλο μέγεθος και ιδανικό grip για «παιχνίδια», κυρίως όμως διαθέτει τα δύο μαγικά πλήκτρα N: Με το αριστερό επιλέγεις πρόγραμμα λειτουργίας (Sport, Normal, Eco) και με το δεξί έχεις απΆ ευθείας πρόσβαση στο προκαθορισμένο αγωνιστικό πρόγραμμα N και τις ακραίες ρυθμίσεις ή σε αυτό που έχει διαμορφώσει εσύ! Μάλιστα οι ρυθμίσεις γίνονται δια της αφής στην κεντρική οθόνη πάνω σε ένα σχετικό ιστόγραμμα, όπου υπάρχουν όλες οι διαβαθμίσεις. Μέχρι και τις στροφές λειτουργία του launch control μπορείς να ρυθμίσεις ή στις πόσες στροφές θα ανάβουν τα λαμπάκια για την αλλαγή σχέσης πριν τον κόφτη. Η οθόνη του infotainment στο ταμπλό είναι 10,25 ιντσών και προσφέρει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες, όπως πλοήγηση και κατοπτρισμό οθόνης, ενώ ξεχωρίζει το Performance Driving Data System, που δείχνει σε πραγματικό χρόνο, την ιπποδύναμη, τη ροπή, την θερμοκρασία λαδιού, την πίεση του turbo, ακόμα και το γυρολόγιο σε πίστα.
Oι ρυθμίσεις του εξατομικευμένου προγράμματος λειτουργίας N γίνονται δια της αφής στην κεντρική οθόνη πάνω σε ένα σχετικό ιστόγραμμα, όπου υπάρχουν όλες οι διαβαθμίσεις.
Κατά τα άλλα, τα αναλογικά όργανα κλέβουν τις εντυπώσεις και να δίνουν στον οδηγό την ευχαρίστηση να βλέπει τη LED βελόνα του στροφόμετρου, που αλλάζει χρώμα όσο ζεσταίνεται ο κινητήρας, να βυθίζεται στις κόκκινες περιοχές του κινητήρα. Στο πνεύμα των ημερών, η κεντρική ψηφιακή οθόνη μέσα στο πίνακα, όπου δείχνει επιπλέον πληροφορίες, όπως την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, το οδηγικό mode και τις προσωπικές παραμέτρους του κάθε οδηγού. Από θέμα ευρυχωρίας, το i30 N χωράει 3 άτομα πίσω, με το χώρο του πορτμπαγκάζ να φτάνει τα 381 λίτρα με την αφαιρούμενη μπάρα θόλων (395 χωρίς), που μόνο διακοσμητική δεν είναι αφού αυξάνει την στρεπτική ακαμψία κατά 7%!
Μηδενική κλίση, αστραπιαία απόκριση στις εντολές του τιμονιού, απίθανή πρόσφυση, ρυθμισιμότητα και εντυπωσιακά σε δύναμη φρένα, σε προδιαθέτουν για ασταμάτητα ανεβοκατεβάσματα σε βουνίσιες φιδίσιες διαδρομές και ατελείωτα γυρολόγια σε πίστα!
Κακά τα ψέματα, το i30 N κρατά τα προσχήματα της άνεση μόνο αν έχεις επιλέξει το light πρόγραμμα λειτουργίας και την πιο μαλακή ρύθμιση της στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης. Και πάλι όμως ο μεγάλος κύκλος στροφής και οι τροχοί των 19 ιντσών με ελαστικά 235/35 θα αποθαρρύνουν τον μη συνειδητοποιημένο αγοραστή. Αυτός όμως θα βρει όση αδρεναλίνη ζητάει και με το παραπάνω, αν πατήσει το μαγικό κουμπί N.
Το «καυτό» i30 Ν δε θα υποστρέψει έντονα, ενώ το σωστό ζύγισμα βοηθά τη σωστή τοποθέτηση στη στροφή χάρη και στο «ζωντανό» πίσω άξονα με τους πολλαπλούς συνδέσμους.
Εν μέσω κλαγγών από τον κινητήρα και τις φασαριόζικες εξατμίσεις, όταν το i30 N βρεθεί σε διαδρομές με απαιτητικές στροφές ή ακόμα και στην πίστα, μεταμορφώνεται σε μια πολεμική μηχανή. Η χαμηλή θέση οδήγησης φέρνει τον οδηγό κοντά στην άσφαλτο, με το τιμόνι να είναι άμεσο και υψηλής ακρίβειας «ταΐζοντας» τον οδηγό με σαφείς πληροφορίες. Η εκπληκτική στρεπτική ακαμψία και η στιβαρότητα του πλαισίου, σε συνδυασμό με την σκληρή ανάρτηση, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential και με τη νέα γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, εξασφαλίζουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Έτσι το «καυτό» i30 Ν δε θα υποστρέψει έντονα, ενώ το σωστό ζύγισμα βοηθά τη σωστή τοποθέτηση στη στροφή χάρη και στο «ζωντανό» πίσω άξονα με τους πολλαπλούς συνδέσμους. Το i30 N μπαίνει εντυπωσιακά γρήγορα στις στροφές, αφήνοντας πάντα την αίσθηση, ότι το αυτοκίνητο μπορούσε να στρίψει με περισσότερα χιλιόμετρα. Μηδενική κλίση, αστραπιαία απόκριση στις εντολές του τιμονιού, απίθανή πρόσφυση, ρυθμισιμότητα και εντυπωσιακά σε δύναμη φρένα, σε προδιαθέτουν για ασταμάτητα ανεβοκατεβάσματα σε βουνίσιες φιδίσιες διαδρομές και ατελείωτα γυρολόγια σε πίστα!
Εν μέσω κλαγγών από τον κινητήρα και τις φασαριόζικες εξατμίσεις, όταν το i30 N βρεθεί σε διαδρομές με απαιτητικές στροφές ή ακόμα και στην πίστα, μεταμορφώνεται σε μια πολεμική μηχανή.
+ Εμφάνιση, ήχος-επιδόσεις, σύστημα παραμετροποίησης, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, 5ετής εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων με ισχύ και στην πίστα, αγωνιστικά συστήματα, ακαμψία πλαισίου - ¶νεση ανάρτησης, αρχική αίσθηση πεντάλ φρένου, κατανάλωση υπό πίεση και σε αστικές συνθήκες
Παιχνιδιάρικο, αποτελεσματικό, γρήγορο σε ευθείες και γεμάτο με εντυπωσιακά αγωνιστικά συστήματα, το Hyundai i30 N είναι μια ιδανική επιλογή όχημα για τον οδηγό που ψάχνει ένα ικανό hot hatch με εξαιρετικό Value for Money, ακόμα και τώρα που η τιμή της Performance έκδοσης έφτασε του στα 35 χιλιάρικα.
Το i30 N κρατά τα προσχήματα της άνεση μόνο αν έχεις επιλέξει το light πρόγραμμα λειτουργίας και την πιο μαλακή ρύθμιση της στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Hyundai i30 N 2,0 T-GDI Flat Power
Κινητήρας*
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/Βαλβίδες
4/16
Τροφοδοσία
Aμεσος ψεκασμός βενζίνης, turbo
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
280/5.500-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
392/2.100-4.700
Start/Stop
NAI
Κιβώτιο-Μετάδοση
Τύπος κιβωτίου
Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση
Εμπρός
Eπιδόσεις
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,2
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)
4,2/5,5
80-120 χλμ./ώρα με5η/6η (δλ.)
5,3/7,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
250
Βάρος με οδηγό (κιλά)*
1.494
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
Μέση εργοστασιακή (WLTP)
8,0
Μέση δοκιμής
13,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
183
Ρεζερβουάρ (λτ.)
50
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Εξοπλισμός - τιμή
Hyundai i30 N 2,0 T-GDI Flat Power
ESP
*
Σύστήμα Αυτόματου Φρεναρίσματος
*
Αερόσακοι
6
Ηλ. παράθυρα Ε/Π
*/*
Κεντρικό κλείδωμα/Tλχ.
*/*
Ηλεκτρικοί καθρέπτες/Ηλ. Aναδ.
*/*
Υποβοήση/ Ρύθμιση τιμονιού
*/*
Κλιματισμός
* (2ζωνικός)
Ηχοσύστημα/Οθόνη αφής
*/οθόνης αφής 8"
Cruise control
*
Ζάντες αλουμινίου
* (19")
Προβολείς ομίχλης
*
Φώτα ημέρας
* (LED)
Εγγύηση μηχ. Μερών
5 χρόνια χωρίς όριο χλμ.
Έκδοση
Performance
Τιμή από (ευρώ)
34.990
*: στάνταρ, O: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Αναρτήσεις - Φρένα - Τιμόνι
Hyundai i30 N 2,0 T-GDI Flat Power
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αερ. Δίσκοι 360 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 314 χλστ
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μετατρόχιο Ε/Π (χλστ.)
1.573/1.564
Στροφές τιμονιού
2,0
Κύκλος στροφής (μ.)
11,6
Θόρυβος στα 100/120 χλμ./ώρα (db)
70,5/72,5
Διάσταση ελαστικών δοκιμής
235/35 R 19
Διαστάσεις (χλστ.)
Hyundai i30 N 2,0 T-GDI Flat Power
Κεφάλι οδηγού
109
Κεφάλι πίσω
44
Πλάτος εμπρός
1.432
Πλάτος πίσω
1.394
Πόδια πίσω
142
Χώρος αποσκευών (λτ.)
381 (με τη μπάρα θόλων)
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος
4.340x1.795x1.444
Μεταξόνιο
2.650
*Οι μετρήσεις έχουν γίνει με προσομοίωση επιβάτη ύψους 1,75 μ. και βάρους 75 κιλών