Το ανανεωμένο Kia Stonic στην «βασική» turbo έκδοση των 100 ίππων από το 3κύλινδρο, 1000άρη κινητήρα, είναι διαθέσιμο τόσο με ήπια υβριδικό σύστημα, που δοκιμάσαμε παλαιότερα, όσο και με ορθόδοξο turbo, χωρίς εξηλεκτρισμούς και άλλα τέτοια. Αυτή την έκδοση δοκιμάζουμε σήμερα και αναζητούμε τις σχετικές διαφορές. Να σημειώσουμε εδώ πως η πιο ισχυρή turbo έκδοση του Stonic αποδίδει 120 άλογα και συνδυάζεται μόνο με ήπια υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο.
Μοντέρνο και καλοραφιναρισμένο το εσωτερικό του Stonic, στο οποίο πάντως θα συναντήσουμε μόνο σκληρά υλικά. Από χώρους δεν είναι το πιο γενναιόδωρο της κατηγορίας, κυρίως λόγω της μέτριας χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ που δεν ξεπερνά τα 352 λτ., ωστόσο θα χωρέσει άνετα 4 ενήλικες.
Το πρώτο καλό για τη συμβατική έκδοση του Stonic με τα 100 άλογα είναι πως έχει χαμηλότερη τιμή «από» όντας διαθέσιμο από 19.840 ευρώ με το εξοπλιστικό πακέτο Inmotion (το 48V είναι διαθέσιμο από την πιο πλούσια έκδοση GL Optimum και 21.540 ευρώ). Η αντίστοιχη εξοπλιστική έκδοση του μη υβριδικού Stonic κοστίζει 20.840 ευρώ, ήτοι 700 ευρώ λιγότερα. Επίσης, το μη υβριδικό 100άρι Stonic είναι διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (από 21.240 ευρώ), που δεν προσφέρεται για την αντίστοιχη έκδοση ισχύος του ήπια υβριδικού.
Σχεδιαστικά δεν αλλάζει κάτι από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, με το compact αμάξωμα των 4.140 χλστ. να διατηρεί το νεανικό προφίλ του και τη δυναμική εμφάνιση. Ειδικά δε στην GT-Line έκδοση της δοκιμής μας (από 22.894 ευρώ), ο δυναμισμός τονίζεται ακόμη περισσότερο μέσω της διπλής απόληξης, των τριών οπών στο μπροστά προφυλαχτήρα, των λεπτομερειών χρωμίου και των ζαντών αλουμινίου 17ΆΆ.