Ο επαναστατικός Skyactiv-Χ κινητήρας της Mazda που λειτουργεί με αρχές diesel, αλλά καίει βενζίνη αναβαθμίστηκε, εξακολουθώντας να βρίσκεται στη γκάμα του σαγηνευτικού CX-30 δημιουργώντας ένα ελκυστικό αποτέλεσμα.
Η Mazda προχώρησε σε μια μικρή αναβάθμιση του e-Skyactiv X βενζινοκινητήρα της, ώστε να μειώσει τους ρύπους, στα πλαίσια της δέσμευσής της να μειώσει τις συνολικές εκπομπές CO2 στο 50% των επιπέδων του 2010 έως το 2030 και στο 90% έως το 2050. Το συγκεκριμένο σύνολο θα το συναντήσουμε στα Mazda3 και CX-30, τα δεύτερο εκ των οποίων αποτέλεσε και το μοντέλο που είχαμε τη δυνατότητα να τον δοκιμάσουμε.
Γοητευτικό, ποιοτικό και ασφαλές
Το CX-30 είναι το οικογενειακό crossover της Mazda, διαθέτοντας κομψό σχεδιασμό, ευχάριστα οδικά χαρακτηριστικά και premium ύφος. Εμφανισιακά η σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda συνδυάζει την κομψότητα και τον δυναμισμό, σε ένα γοητευτικό αποτέλεσμα που σε κερδίζει αναμφίβολα και συνολικά και με τις επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η χαρακτηριστική μάσκα, η κουπέ αισθητική και τα πίσω φανάρια.
Παράλληλα έχει να επιδείξει εντυπωσιακές επιδόσεις στα crash test του Euro NCAP, καταφέρνοντας μάλιστα για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού το αποτέλεσμα 99% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών.
Από την άλλη έχει και το ανάλογο κόστος, με τιμή εκκίνησης για την προσθιοκίνητη, 2λιτρη έκδοση βενζίνης των 122 ίππων τα 23.796 ευρώ (με έκπτωση). Η ισχυρότερη έκδοση των 186 ίππων κοστίζει από 27.159 ευρώ, ενώ αυτή της δόκιμης μας με το αυτόματο κιβώτιο, που είναι διαθέσιμη μόνο στην πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού κοστολογείται από την αλμυρή τιμή των 32.000 ευρώ. Πάντως έχει τα πάντα πάνω, μέχρι θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι.
Γιατί να είναι δίλιτρο,γαμώτο...